Stuurproblemen Trend Micro


Plaats reactie
Tom Janssens
Berichten: 15
Lid geworden op: 29-10-2011 10:23

10-05-2012 22:33

Beste collega's,

Vorig jaar heb ik mij een Trend Micro aangeschaft. Ik ben er zeer tevreden over, zeker na de aankoop van een opplaatsbare dieptemeter (deze zorgt waarschijnlijk ook wel voor wat afwijking, hij hangt boven de rechtermotor).

Het probleem is nu, telkens als ik uitvaar gaat hij automatisch wel erg veel naar links draaien, dit is vaak lastig omdat vanaf dat je op de dieptemeter kijkt de boot uit de richting is en je constant moet bijsturen. Ook na het droppen gaat dit mogelijk nog moeilijk, maar dit is waarschijnlijk doordat de laadkleppen in het water hangen denk ik?
Ik hoef zeker geen reactie's van goedkoop is duurkoop etc, gewoon iemand die me kan helpen bij mijn probleem. Ik heb ook reeds enkele maken aan de knop linksboven gedraaid (afstandsbediening), maar een structurele oplossing kan ik niet vinden.p

Alvast bedankt voor de hulp!
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

10-05-2012 23:49

Dat ligt denk ik aan je trim plaat !
ze kunnen dat probleem verhelpen , maar binnen de kortste keren zal je er weer last van krijgen !
Ik heb dit zelf 3 keer gehad met zo,n chinees meukige bootje !!!
Lekker verkocht en een opblaasbare rubberen bootje gekocht !!!
Veel betrouwbaarder dan een chinees meukige voer boot.

succes man
Tom Janssens
Berichten: 15
Lid geworden op: 29-10-2011 10:23

10-05-2012 23:53

Wat bedoel je net met men 'trimplaat' Sander?
Ik zou niets liever dan een rubberboot hebben, maar dat is spijtig genoeg verboden op mijn thuiswater...

Mvg,

Tom
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

11-05-2012 12:53

Als je je boot op hett droge zet en rustig gas geeft. Lopen je motoren wel op evenredige snelheid?
Heb ik bij mijn baitcruiser gehad. Trimmen hielp niks. 1 van de motoren liep gewoon niet lekker meer...
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

11-05-2012 15:54

Heb je de trimknopjes naast de stuur/vaarknuppel al geprobeerd? Dat zijn van die "schuifjes" zeg maar.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Dennis Tuithof
Berichten: 71
Lid geworden op: 27-04-2011 15:05
Locatie: Amersfoort

11-05-2012 17:09

ik heb ook een sonar boven mijn rechtermoter hangen en het is inderdaad zoeken met de trimknop tot je de juiste instelling hebt gevonden, tevens de schuifknoppen op de afstandsbediening moet je iets schuiven gewoon op de kant testen tot ze allebij tegelijk aanspringen als je iets gas geeft.
en als je sonar boven je rechtermotor hangt moet je misschien de rechtermotor iets harder laten draaien dmv de schuifknoppen.
Het beste kan je dit testen in de het water als er geen wind is dat scheelt namelijk ook :-)
Zet je vis terug in het water en behoudt de sport voor later !!!
Tom Janssens
Berichten: 15
Lid geworden op: 29-10-2011 10:23

14-05-2012 13:22

Eerst en vooral allen al bedankt voor de reacties en Dennis ik heb net dezelfde constructie als je avatar.

Ik ga morgen normaal gezien vissen ik zal het dan testen, ik hou jullie op de hoogte!

Nogmaals bedankt!
Plaats reactie