Neemt China Zwolle over?


Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

12-12-2011 12:04

Klaas en Peter,
Dat is al geprobeerd. Daar zijn heel veel extra kosten mee gemoeid. tevens zijn de mensen daar ook nog eens zo eigenwijs dat ze niet van een bepaalde gedachtegang af te brengen zijn. De meeste modelbouwbedrijven hebben zoals eerder al vermeld daar hun mensen zitten om altijd te blijven controleren. Ik gebruikte in het begin een goede regelaar van een goed merk, nooit geen problemen. Na een poosje in backorder te hebben gestaan hetzelfde type regelaar in de boot gezet. Niets anders dan problemen. Wat bleek, wegens wisselingen van het personeel in Europa werden er op eigen houtje andere dingen in de regelaar gezet met dezelfde werking maar met minder vermogen.
Men werkt daar met vaak maar 1 module. De modelbouwers hebben hun ontvanger, regelaar, verlichting enz. allemaal apart. Die ene module is wel goed te maken maar dat kost meer. En daar zit hem de kneep.
Graupner besteld o.a zijn motoren in grote hoeveelheden, dit doet men om kosten te besparen en kwaliteit te controleren. Ik had in die tijd altijd een stuk of 20 op voorraad liggen, puur om die evt. wachttijd te omzeilen.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

12-12-2011 13:08

zoek maar eens bij keuringsdienst van waarden. Ging ook over die kutkwaliteit van die kutchinezen. Bleek dus de kutmentaliteit van de europeanen te zijn. Moest net een extra overhemd uit de rol.. tja dan kom je soms een naadje te kort.

Grootste lacher vind ik de super kwaliteit van die engelsen. Doen ze nog een naam erin wie jou spul heeft gecontroleerd. Meestal de voorzitter van de plaatselijke blindenclub.

Sterker: hier bij bakker mag spul voor china gemaakt worden, onder controle van de chinezen. Die standaard ligt ff hoger dan dat men gewend was...

De grote baggeraars danken confucius op hun blote knietjes, dat de chinamannen teveel werk hebben in china, als die zie op de wereldmarkt storten kunnen de bos en kalisjes ook in pakken. De chinamannen kunnen dat ook, sneller, beter en... goedkoper.
It's okay 2 pay
Ruben van Berkel
Berichten: 85
Lid geworden op: 24-03-2010 14:30

12-12-2011 17:13

Zwolle (ik neem aan dat je de beurs bedoeld) wordt niet "overgenomen" omdat er een paar Chinese bootjes staan hoor :lol:

Vroeger had je topspullen en Bagwatti kwaliteit. Tegenwoordig komt er ook heel redelijk spul uit China en er komt steeds meer bij. Aan de EU merken is het nu alle zijlen bijzetten en je product beter maken.


ron cuyten schreef:Een Shimano 4500 kost 7,50 Dollar. wat zegt dit over het molentje?

Een Shimano 4500 kost 7,50 Dollar. wat zegt dit over het molentje?


Mag ik de link :P de 4500B komt trouwens uit Maleisie, niet uit China
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

13-12-2011 02:03

Om even aan te geven dat goed spul soms ook maar erg weinig kost om te maken. Ik nam dus even een voorbeeld met de shimano molen. Deze kosten in het begin 450 gulden. Dat konden ze ook makkelijk vragen want er was weinig keus. Zo gaat dat met alles en nu ook met die boten.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

13-12-2011 06:48

nu 195 euro... ook bijna fl450. De mijne waren btw fl 195 en fl 225
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Jos Schenk
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-08-2011 18:12

17-12-2011 11:29

de bootjes op de foto's zijn een rt3 en een rs4 van carplounge. dacht dat die gasten de boot zelf maakte in duitsland met duitse onderdelen? futuba zendertje, graupner motertje en 5mm abs. en dan vind ik het niet erg netjes om deze als made in china boot te bestempelen die door kinderhandjes in mekaar word gezet.

@cor
je zegt dat je de verdeler kent en dat ze uit china komen, maar als later iemand vraagt welke boten het zijn weet je dat ineens niet meer. je weet dus niet eens welke boot je zwart zit te maken. ik vind dat nogal wat.
heb jou ook al een paar keer heel fel zien reageren toen iemand een baiter zwart maakte. en nou doe je het zelf dus ook. beetje hypocriet
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

17-12-2011 12:05

Cor Hendriks schreef:Het zijn allemaal verschillende merken die allemaal een stand op Zwolle hebben Kees. Het zijn bijna kopieën van elkaar. De rompen komen zo te zien allemaal uit China, ik hoop dat die kwaliteit ook iets vooruitgegaan is, de baitcruisergeneratie wilde nog wel eens scheuren.


Beter lezen zal wel eens kunnen helpen Jos :wink:

Ik noem bewust geen merken omdat ik er eentje niet ken en de rest wel. Je zegt het goed over de Baiter, zwart maken. Ik wil je dat verhaal gerust face to face eens uitleggen.Ik weet zeker dat je er dan anders over denkt. maar dat is al meer dan 4 jaar geleden.
Maken ze die romp ook zelf Jos, of komen die bij die verdeler vandaan? Ik heb het niet over de spullen in de boot maar over de rompen.
p.s Je mag me best hypocriet noemen. Maar vraag de eigenaar van de carplounge eens naar een bepaald contract.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

17-12-2011 12:08

Cor Hendriks schreef:Het komt uit China, de verdeler ervan ken ik zelfs persoonlijk. Dus ik zou het niet onterecht noemen. Het kunsstof is niet de ABS zoals wij het kennen, de (vaak hergebruikte) kwaliteit is broser en scheurt vooral bij lagere temperaturen sneller. De kwaliteit is gewoon minder van deze rompen.
Zoals in het openingstopic omschreven is het bedoeld voor de potentiele klanten in Zwolle. Je kunt nu uitzoeken wat het beste voor je portemonnee is, er zit namelijk nogal wat prijs en kwaliteitverschil in.
Als ik deze rompen vergelijk met die van de modelbouwers dan zit er nog behoorlijk wat verschil in.


Oh ja, misschien bedoel ik dit wel Jos. Je kunt dezelfde romp uitzoeken met betere materialen aan boord.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Jos Schenk
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-08-2011 18:12

17-12-2011 12:28

Quote van de site van carplounge:
Rumpf
Der in CAD erstellte und in deutschland produzierte Rumpf des RT3 Futterbootes wurde mit Hilfe von Schiffsbauingeneuren auf perfekte Fahreigenschaften in Verbindung mit dem Jetantrieb abgestimmt. Der Rumpf ist aus 5mm ABS gefertig und mit einer speziellen PMMA Beschichtung versehen, welche im vergleich zum normalen ABS wesentlich kratzfester, hochglänzend und deutlich verbesserte Gleiteigenschaften im Wasser bietet. Durch die Trimaran Form (3 Schwimmkörper) verfügt das RT3 Baitboot über die bestmögliche Wasserlage und Stabilität.

dus wat voor contract bedoel je nou cor?
je bent gewoon conculega's nog even voor de beurs aan het zwart maken.
enne.. bewust geen namen noemen maar wel foto's plaatsen is toch weer een beetje hypocriet hè
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

17-12-2011 12:34

Ik heb al jaren geen bedrijf meer joh, waar heb je het over.
Ik heb het over rompen en niet over wat de carplounge gebruikt. Juist de klant kan hiermee winnen.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Jos Schenk
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-08-2011 18:12

17-12-2011 12:51

de klant wint niets met de foute informatie die jij geeft. 3 foto's laten zien van boten van carplounge met de tekst erbij dat de rompen uit china komen. en dan nu zeggen dat je het niet over carplounge hebt?
"zo te zien komen de rompen uit china"
in plaats dat je echt weet waat je het over hebt, roep je maar wat.
alsof je van een fototje kan zien waar de romp gemaakt is. later ken je de verdeler ineens persoonlijk en weet je dat het uit china komt. probeer je nou interresant over te komen ofzo? vind het een waardeloze topic met heel veel lulkoek. de klant wint hier mee... wat een onzin!
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

17-12-2011 13:21

Ja, en die rompen komen daar ook vandaan.
Een ding is zeker, de rompen komen uit China. De bedenker/verdeler verkoopt ze ook aan (om)bouwers. Zijn eerste prototypes hebben hier ook nog gelegen, maar dat is ook al weer een jaar of 6 terug.


De klant heeft nu de keuze om china electronica in hun bootje te hebben of bijvoorbeeld modelbouw materialen, wat is daar mis mee? volgens mij niks. Alleen heeft de klant het voordeel om alle boten in 1 ruimte te vergelijken.
Ik weet echt waar ik het over heb, jij niet. Ondanks dat ik geen bedrijf meer heb spreek ik nog steeds heel vaak met diverse mensen uit dat wereldje.
Ik ken je niet, jij mij ook niet. Echt respectvol ben je niet, en dat staat je niet te prijzen. Iemand die zo van zich af staat te schreeuwen wil misschien zelf wel de aandacht die hij een ander verwijt.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Jos Schenk
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-08-2011 18:12

17-12-2011 14:57

je hebt gelijk. ik heb totaal geen respect voor mensen die onzin verkopen en andere boten bouwers zwart zitten te maken op een forum. je zou beter moeten weten.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

17-12-2011 15:49

Ik weet het ook beter, daarom staat het er ook.
Maar ik maak niemand zwart hoor, of voelen mensen zich aangesproken of betrapt?
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

17-12-2011 16:49

Allemaal China

Zelfs de Anatec die ik heb ;)

http://devict.en.alibaba.com/productsho ... _Boat.html

Dus of China de markt overneemt in dit geval even Zwolle om ontopic te blijven,jah maar dat is al lang zo. Dringt blijkbaar nu pas door bij een paar.

Denk zelfs dat alle Casco's uit China komen tegenwoordig en via een omweg weer doorverkocht worden aan de bouwers. Ben daar eigenlijk 100% van overtuigd na de link hieronder. En dat is nog maar het toppje van de ijsberg.

China is al ver met de ontwikkeling met de Anatec :wink:

Extra bakkie's nu 8)

Afbeelding

Maakt verder geen bal uit waar het vandaan komt,het gaat erom wat er in zit. ;)
Maar zelfs Robbe en Graupner komt uit china,op de schroeven na die worden het meest (Nog 8) ) in Nederland gemaakt.

Dusjah wen er maar aan,want China levert ook gewoon kwaliteit en het is er gewoon goedkoper om te ontwikkelen en af te bouwen en dat is tegenwoordig bijna met alles zo.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

17-12-2011 18:01

China
Afbeelding

Zoals we hem kennen.
Afbeelding

China
Afbeelding
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

18-12-2011 20:00

Die gasten van Devict in China zijn heel open over hun eigen bedrijf, daar zou menig Europees bedrijf een voorbeeld aan kunnen nemen:

http://devict.en.alibaba.com/aboutus.html

Authenticated and Audited.
Click here for more third-party Authenticated and Audited information about this company.

Company Name: Beijing Devict Technology Co., Ltd.
Business Type: Manufacturer
Product/Service
(We Sell): Remote control bait boat,bait boat,fishing tackle,fishing boat,rc bait boat,Remote Bait Boat,Fishing Tools,Boat,Outdoor Appliance,gift,toy,electronic bait boat,new year gift,rc bait boat with sonar,fishing accessory,carp boat,fishfinder,remote toy
Registered Address: Rm. 2207, Building 4, No. 5, Changchunqiao Rd., Haidian District, Beijing, China (Mainland)
Brands: DEVICT
Number of Employees: 11 - 50 People
Company Website URL: http://www.devict.com
AliExpress.com Store:
Ownership & Capital Year Established: 2006
Legal Representative/Business Owner: Ms. Wen Zhong
Trade & Market Main Markets: North America
South America
Eastern Europe
Southeast Asia
Africa
Oceania
Western Europe
Northern Europe
Southern Europe
South Asia

Main Customers: ANATEC
Total Annual Sales Volume: Below US$1 Million
Export Percentage: 71% - 80%
Total Annual Purchase Volume: Below US$1 Million
Trade Shows: China Fishing(in Beijing & Weihai), Asia Outdoor(in Nanjing), Carton Fair (in Guangzhou)
Factory Information Factory Size: 1,000-3,000 square meters
QA/QC: In House
No. of Production Lines: 2
No. of R&D Staff: 5 - 10 People
No. of QC Staff: 5 - 10 People
Management Certification: ISO 9001:2008

Contract Manufacturing: OEM Service Offered Design Service Offered Buyer Label Offered
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

18-12-2011 20:11

Jah dat bedoel ik er mee te zeggen

Mankeerd niks aan tegenwoordig wat daar vandaan komt. Heel die Alibaba staat goed met ook de juiste electronica in de boten! Alleen een ander stickertje word overal op geplaats.

En respect voor de botenbouwers in Nederland uiteraard! Die ze wel zelf in de vorm gieten!


Cheers.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust