Deegspuit


Plaats reactie
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

03-05-2010 17:36

Beste medeboarders,

Mijn boilies draai ik zelf met die cox spuit op luchtdruk, maar ik zit met wat probleempjes. Zodra ik worsten begin te spuiten komen er maar zeldzaam mooie massieve worsten uit. Hij sputtert en proest de worsten eruit en soms schiet hij hele stukken tegen de muur aan. Door dit probleempje krijg ik boilies die niet massief zijn wanneer ik ze daadwerkelijk rol op de tafel.

Al meerdere keren heb ik het proberen te verhelpen door te gaan klooien met het deeg. Maar de meest simpelle best rollende mixxen blijven een probleem geven. Hard of zacht deeg, het maakt niet uit. Dit tot grote frustratie natuurlijk.

Zijn er gebruikers van deze spuit die hetzelfde ervaren of hebben mensen nog wat tips? Ben ik van dit probleem af als ik een "speciale" spuit koop van boiliedesign of iets dergelijks?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen want het komt me spuigaten uit :P

Alvast bedankt.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-05-2010 18:20

Druk een beetje aanpassen?

En het klinkt bij mijn als soms wat lucht in het deeg.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

03-05-2010 19:28

Beste Leen,

Met de druk heb ik ook al zitten spelen maar tevergeefs...
Maar lucht in het deeg? Ik kneed mn deeg goed af en probeer zo weinig mogenlijk ruimte tussen worst en binnenkant van de spuit te laten zitten, maar nog heb ik dit probleem. Die 2 gaatjes die in elke cox spuit zitten heb ik al proberen dicht te krijgen, maar ook weer zonder goed resultaat helaas.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-05-2010 19:43

Hmmz,wij gebruiken zo nu en dan ook die spuit maar werkt nog best,wel zijn ook bij deze de gaatjes dicht. Al is wat met olie geprobeerd aan de binnenkant? Zonne/sla olie? Voor een zachtere werking binnenin? Al denk ik niet dat dat het verschil moet gaan maken.

Even tussendoor

Wij hebben een spuit van Boiliebenz inhoud 10 kilo,maar ook daarmee hebben we zo nu en dan problemen mee,lijkt het net een machinegeweer :lol:

Tja je deeg is dus goed,gaatjes dichten geeft geen optie,de druk is goed afgesteld. Is de spuitkop zelf wel in orde? btw er kan ook valse lucht via de koppeling binnendringen of er zit een lekje bij de spuitkop dat wil ook wel eens problemen geven,maarjah als er een lekje zit bij de spuitkop ergens dan zou het je gelijk op moeten vallen door weglopend deeg door het lek. Pakkingen nog in orde?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

03-05-2010 20:01

Ik zal de spuit eens flink onder handen nemen vanavond, en de dingen controleren die je net aangaf. Maar hopenlijk draai ik er niet al teveel sessies meer mee want ik ben op zoek naar een grotere spuit.

In ieder geval bedankt voor de hulp 8)
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

04-05-2010 09:19

Ben zelf een spuit aan het maken.
Heb hier hetzelfde probleem mee.
Bij mij komt het doordat er lucht langs de zuiger kan onstnappen.
Hierdoor mengt dit zich met het deeg waardoor het gesputter begint.
Ga dit proberen op te losen met een rubbere ring.
Gr.
Edward
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

04-05-2010 15:33

Jups

Duidelijk pakking,kan ook het probleem bij jou wezen James. Al ontdekt?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

04-05-2010 16:50

idd james het ligt aan je rubbers
wij werken er mee en ik heb er 1 voor me deeg
kapotte o rubbers heb ik al een keer meegemaakt en dan heb je precies wat jij zegt
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

04-05-2010 16:52

Even op inhaken nog

Hebben het ook wel eens gehad,terwijl alles gewoon goed was,ook rubbertjes en alles. Tja soms werkt het ook gewoon niet mee.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

05-05-2010 20:34

hey gasten,

ik heb de spuit een smeerbeurd gegeven en goed extra schoongemaakt. erna het deeg toch weer wat vochtiger gehouden. hierna ging het weer als vanouds. maar hebben jullie nog wat suggesties en tips qua aankoop van een grote boiliespuit?

in ieder geval bedankt allemaal.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Plaats reactie