PB Gator Braid Sand


Plaats reactie
Willem van den Heetkamp
Berichten: 24
Lid geworden op: 13-07-2005 11:17

19-09-2007 14:14

Ben van plan om op een gevlochten lijn over te stappen want sinds ik uitvaar blijf ik nylon verversen. Mijn keuze is gevallen op PB Gator Braid Sand, alleen valt deze niet erg op in het water? Iemand al ervaring met PB Gator Braid Sand (of heeft PB ook nog andere kleuren) die hier iets meer over kan vertellen. En of er verder nog voor-nadelen aan deze lijn kleven en ik misschien beter voor een andere lijn kan gaan.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Gr. Willem.
K. van den Herik

19-09-2007 15:56

Ik heb 3 seizoenen met gevlochten gevist. Ik vond het een drama en neit prettig vissen. OK geen kinken meer, amar dat had ik toch al niet.

Of de lijn drijft en elke windvlaag is een piep, of de lijn zinkt en wordt dan zo zwaar, dat alle voordelen van gevlochte lijnen, zoals een snellere registratie, wegvalt.

Ik heb geen voordelen kunnen vinden tot een 150 a 200 meter. Wel nadelen, vuil in/aan de lijn.

Jacco heeft deze lijn van PB erop staan. Wat ik gezien heb iets beter dan die zinkende meuk van een ander merk.

Als ik iets wijzig, moet ik er beter van worden, dus meer vangen. Niet dus.

Verder vond ik het drillen niet prettig, voor mijn gevoel is een karper veel onrustiger en schielijker. Elk foutje wordt gestraft, bij de vis dan.

Mijn persoonlijke mening? Een goeie lijn en goed gebruiken, dus uitvaren met de molen open. af en toe met een anti kink loodje in de weer.

Niet door de slip heen draaien.

Moest ik 300 meter en of meer vissen dan zou ik de lijn van pb kiezen.



MVG

Klaas
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

19-09-2007 20:06

Kijk dan ook eens naar de Bullet Braid van Nash. Daar heb ik ook verschrikkelijk veel goede verhalen over gelezen. Er zijn maar zeer weinig slechte dingen van deze lijn te vinden. En hij zinkt ook!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Henry van luyk
Berichten: 133
Lid geworden op: 27-01-2005 17:51
Locatie: Koudenkerk aan den Rijn

22-09-2007 11:15

ik vis de laatste tijd ook een put met veel stenen dus ben ook overgestapt op gevlochten lijn en ja vind het wel wat minder vissen dan gewone maar vangsten blijven het zelfde maar op bepaalde plekken heb ik het gewoon nodig ik vis dan met gevlochten lijn van leon hogendijk wel goeid lijntje
Plaats reactie