Ongelofelijk!!!!!


Gebruikersavatar
Martijn de Boer
Berichten: 350
Lid geworden op: 03-12-2005 19:52

17-04-2007 16:27

O dan doen we dus toch allemaal hetzelfde als we vasthangen. Alleen de een belast zijn hengel of molen minder dan de ander, of zelfs helemaal niet. De rede dat ik in deze situatie ervoor heb gekozen mijn hengel wel te belasten is het gevaar voor dat katapult effect op korte afstand, wat ik op die manier probeerde te voorkomen.


vangze, Martijn
Als ze me missen... ...dan ben ik vissen!!
Jan Peter Teerling

18-04-2007 00:09

tino beunk schreef:Je belast je hengel niet, maar je molen wel. Ik wikkel meestal het draad om een stok of iets dergelijks(Banstick) en loop dan achteruit. Zo belast je, je molen minimaal en trek je de molen niet stuk!!!


jooooo 8)


Hoe belast jij je molen Tino,als je hand op de molenspoel houd.. :roll:
Gebruikersavatar
thijs gerritsen
Berichten: 59
Lid geworden op: 11-04-2007 15:55
Locatie: de heurne

24-04-2007 20:18

misschien nog een tip:


Loop eerst een flink aantal meters naar rechts of links.....

als dat mogelijk is :lol: :wink:

_________________________________________________________


thijs
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

24-04-2007 23:29

Jan Peter Teerling schreef:
tino beunk schreef:Je belast je hengel niet, maar je molen wel. Ik wikkel meestal het draad om een stok of iets dergelijks(Banstick) en loop dan achteruit. Zo belast je, je molen minimaal en trek je de molen niet stuk!!!


jooooo 8)


Hoe belast jij je molen Tino,als je hand op de molenspoel houd.. :roll:


Wat dacht je van de as?
Overigens remt water het katapult effect genoeg af hoor, pas als je boven water ergens in de takken hangt wordt het echt link.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

25-04-2007 09:51

Ja id,, Je trekt de hele molen naar zijn gort. De as en dergelijke. Als je de lijn eerst om een stok of bankstick draait heb je hier geen last meer van.


8)
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

25-04-2007 20:35

ramon ansing schreef:martijn,
Als ik jou was zou ik die 15 meter er nu wel afhalen. Heb het vaak genoeg
meegemaakt me spinvissen. Zat ik vis in de boom, kwam er zo veel spanning op de lijn dat er gewoon geluid afkwam door wind. De volgende dag vissen zat ik vast trek rustig aan en breekt de lijn. Heb het verschillende xren mee gemaakt. Het zou je maar net gebeuren met een vis. Je moet het zelf weten maar steeds als ik erg vast zit danhaal ik er een best stuk lijn eraf. Op korte afstand zelf alles.


Dat suizen heb ik al vaker gehad. Werkelijk een schitterend geluid om midden in de nacht te hebben als er een karper aanhangt. Nog nooit kort daarop een breuk gehad overigens. Maar een haakt hoort niet te breken.
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

26-04-2007 10:03

Remco van Hal schreef:
ramon ansing schreef:martijn,
Als ik jou was zou ik die 15 meter er nu wel afhalen. Heb het vaak genoeg
meegemaakt me spinvissen. Zat ik vis in de boom, kwam er zo veel spanning op de lijn dat er gewoon geluid afkwam door wind. De volgende dag vissen zat ik vast trek rustig aan en breekt de lijn. Heb het verschillende xren mee gemaakt. Het zou je maar net gebeuren met een vis. Je moet het zelf weten maar steeds als ik erg vast zit danhaal ik er een best stuk lijn eraf. Op korte afstand zelf alles.


Dat suizen heb ik al vaker gehad. Werkelijk een schitterend geluid om midden in de nacht te hebben als er een karper aanhangt. Nog nooit kort daarop een breuk gehad overigens. Maar een haakt hoort niet te breken.


Lijkt mij ook sterk inderdaad.
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Martijn Zwart
Berichten: 123
Lid geworden op: 30-08-2006 21:39
Locatie: Zoetermeer

26-04-2007 12:00

Rolf Bril schreef:Maarja m'n broertje en ik kijken niet vreemd meer op als er een haak breekt of uitbuigt. :lol:
Ik vis al heel wat jaartjes op karper heb 1 keer een haak gebroken en dat was nog eens mijn eigen schuld ook.
Of jullie moeten eens naar de levensduur van je haken kijken, kwaliteit van de haken of naar de manier van vissen want het lijkt me bizar als je vaak haken breekt.
Ook erg frustrerend
Karpervissers in en om zoetermeer kijk op http://www.carpclubzoetermeer.nl
Jôh, zèk nie amme kop met je riaulguppehagses
Glenn berkhout
Berichten: 30
Lid geworden op: 06-05-2007 13:49
Locatie: Gelderland
Contacteer:

09-05-2007 18:51

ik heb het zelfde meegemaakt maar dan met een fox haak, zijn ook zwaar k*t
vis vandaag, niemand heeft je een morge beloofd
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

09-05-2007 20:01

Martijn Zwart schreef:
Rolf Bril schreef:Maarja m'n broertje en ik kijken niet vreemd meer op als er een haak breekt of uitbuigt. :lol:
Ik vis al heel wat jaartjes op karper heb 1 keer een haak gebroken en dat was nog eens mijn eigen schuld ook.
Of jullie moeten eens naar de levensduur van je haken kijken, kwaliteit van de haken of naar de manier van vissen want het lijkt me bizar als je vaak haken breekt.
Ook erg frustrerend


Tja bizar het zijn vaak de teflon coated prut die kapot knapt :-?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

09-05-2007 20:30

Zoals Martin al aangaf
Durf ik te stellen dat de meeste materiaal breuken tre wijten zijn aan verkeer/onoordeelkundig gebruik. Dit kan van zoveel factoren afhangen zoals afstand dat gevist word, type water, harde zachte bek, soort lijn de bek van de vis etc etc. Tuurlijk zal er wel es een misproductie tussen zitten en sommige kan je er zelf ook uit halen en soms ook niet. Maar wanneer iets het begeeft is dan het product kut? In dat geval zijn er maar weinig goede producten op de markt.
Een grote haak die met zijn punt in de bodem/obstakel vastzit zal inderdaad uit buigen. Dit geld dus ook voor een gorte haak in combinatie met een harde bek daar deze zich niet kan ingraven.
Ook het haak meteriaal is belangrijk, zo zijn nogal wat mensen enthousiast over de ashima 887 mt10 tja dat zou best kunnen maar voor mijn visserij is ie niet geschikt de 8 daarentegen weer wel


mvg martijn