lieslaarzen/ waadpak


Plaats reactie
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

11-08-2006 09:45

Ik ben er dit jaar achter gekomen dat ik op de wateren waar ik nu vis het water in moet om een vis te drillen en langs het kantje te gooien. Met het mooie weer was dit geen probleem, maar dat is wel aardig over, dus nu ben ik op zoek naar lieslaarzen of een waadpak. Ik gebruik em alleen als het weer minder is, dus liever een wat warmer iets dan een koude.
Wie kan mij bepaalde lieslaarzen aanraden, die natuurlijk niet te duur zijn.

Alvast bedankt.
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
fernando breevaart
Berichten: 254
Lid geworden op: 23-05-2006 22:34
Locatie: hellevoetsluis

11-08-2006 12:24

als je hem alleen in de koudere perioden gebruikt zou ik een neopreen waadpak gebruiken. mar ben je nu van plan om hem ook met warmer weer te dragen dan zou ik voor een ademend waadpak gaan.
Gebruikersavatar
Maarten Wilmink
Berichten: 172
Lid geworden op: 12-01-2004 18:59
Locatie: Weesp

12-08-2006 11:13

Persoonlijk vind ik lieslaarsen veel praktischer dan een waadpak. Als je een nachtsessie maakt en je wil snel reageren dan moet je zo'n pak de hele tijd aanhouden en dat vind ik niks. Ik had zelf ook eerst zo'n neopreen pak en ja, je kunt er ook mee in de winter in het water staan zonder koude voeten, maar ik kan mij eigenlijk geen situatie herinneren, ook niet in Frankrijk, dat ik zo'n waadpak nodig had en de lieslaarsen tekort schoten. In Frankrijk heb je toch altijd een boot bij je (ga trouwens nooit met een waadpak een boot in, dat is levensgevaarlijk). Voor de situatie die jij schetst lijken lieslaarsen ideaal, mits het niet te diep is natuurlijk. Lieslaarsen rol je gewoon naar beneden tot het in feite gewone laarsen zijn en die zet je 's nachts naast je stretcher of je houd ze aan. Aangezien het alleen is om uit te werpen en te drillen, zou ik me niet al teveel zorgen maken om koude voeten.

Ik weet dat ze o.a. bij Langhout in Hilversum goede en betaalbare lieslaarsen hebben liggen. In ieder geval succes ermee (wat je ook mocht kiezen).

Mvg,
Maarten
Plaats reactie