welke Fishfinder?


Plaats reactie
Danny Disseldorp
Berichten: 233
Lid geworden op: 08-04-2006 22:45
Locatie: denhaag
Contacteer:

02-08-2006 20:58

beste karpervissers,

Ik wil graag een fishfinder aan gaan schaven omdat ik te lui ben voor peilen. . . :lol: alleen zou ik me god niet weten welke. ik heb gezien dat eagle een hoop mooie modellen in hun pakket heeft maar welke voldoet nu aan de eisen van ons karpervissers? budget ongeveer 180 euro, worden fishfinders compleet geleverd of moet je er nog losse dingen bij aanschaven om er mee aan de slag te kunnen zoals een accu en lader.

alvast bedankt
Hou je hoofd koel
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-08-2006 21:09

'schaven' kost ook veel inspanning voor iemand die te lui is om te peilen :lol:
jan van kranenburg

03-08-2006 02:19

Aart,

Heb vaak qualitatief wel betere antwoorden van je gezien. :cry:
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

03-08-2006 07:40

Wel kl.. werk

Afbeelding
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

03-08-2006 08:04

eagle cude 128 is prima dingetje. je moet er nog wel een accu + acculader bij kopen.

meet de diepte en de opp. temperatuur.
goede grayline.

gewoon de dingen die je standaard nodig hebt. kost rond de 80-90 euro nieuw. incl accu etc ben je rond de 120 euro kwijt.

Gr. Remko
karel bouma
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-04-2003 02:00

03-08-2006 08:38

Alle modellen van eagle of lowrance zijn goed.
Alleen de cuda van eagle niet, want deze heeft een slechte aansluiting van de stekker.
Als je de stekker er iets scheef indrukt, dan zijn de pennetje in deze stekker zomaar verbogen.
Deze pennetje zijn zo fragiel, dat je ze snel verbuigd..
Bij alle andere modellen is dit grover en makkelijker.
De tranceducer en de stroomkabel komen samen in die ene fragiele stekker . ( bij andere modellen is dit appart )
Dit houd in, dat je bij breuk ook een nieuwe tranceducer mag kopen, en dat is niet goedkoop.
Als je de stekkers nooit hoeft los te halen, dan is er natuurlijk niets aan de hand.
don't imitate but innovate
houd het gezellig aan de waterkant en ook op karperwereld aan elkaar afzeiken heeft niemand iets
Mark kuiken
Berichten: 133
Lid geworden op: 06-08-2006 13:52
Locatie: alkmaar
Contacteer:

06-08-2006 14:16

heb zelf de x50ds van lowrance. prima ding!!!! heb er een portablepack en een tranceducerstang bij gekocht.

alles werkt helemaal top!!

PS. ondangs een sonar is het soms nog wel de moeite om ernaast nog te peilen met een peilhengel of een draad in je hand.

Gtrz Mark
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-08-2006 14:21

Een dieptemeter is een prima hulpmiddel je vindt de profielen gewoon eerder en je ziet ze beter. Verder is het altijd zaak om de boel verder af te tasten met een lange stok.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Maarten Wilmink
Berichten: 172
Lid geworden op: 12-01-2004 18:59
Locatie: Weesp

06-08-2006 19:43

Een nylon draad om je vinger wikkelen icm een flink stuk lood (80-90 gram) werkt ook prima. Daar kun je vanuit je boot heel goed de bodem mee aftasten en heeft qua dieptes minder beperkingen en is makkelijker mee te nemen. Zit standaard in dezelfde tas als mijn dieptemeter. Een van je hengels gebruiken om een interessant stuk bodem 'af te voelen' kan natuurlijk ook. Toch voel je met je vinger meer dan met een hengel.

Ik zou bij de aanschaf van een dieptemeter altijd voor de hoogtse schermresolutie kiezen (binnen budget uiteraard). Verder heb je wel een energiebron nodig. Bij de Lidl zag ik laatst dat ze die Powercubes in de aanbieding hadden voor 25 euro. Daar kun je dagenlang mee de bodem afspeuren voordat die leeg zijn. Zullen wel uitverkocht zijn inmiddels (sorry), kosten normaal minimaal het dubbele.

Mvg,
Maarten
Gebruikersavatar
Maarten Wilmink
Berichten: 172
Lid geworden op: 12-01-2004 18:59
Locatie: Weesp

06-08-2006 19:48

Een nylon draad om je vinger wikkelen icm een flink stuk lood (80-90 gram) werkt ook prima. Daar kun je vanuit je boot heel goed de bodem mee aftasten en heeft qua dieptes minder beperkingen en is makkelijker mee te nemen. Zit standaard in dezelfde tas als mijn dieptemeter. Een van je hengels gebruiken om een interessant stuk bodem 'af te voelen' kan natuurlijk ook. Toch voel je met je vinger meer dan met een hengel.

Ik zou bij de aanschaf van een dieptemeter altijd voor de hoogtse schermresolutie kiezen (binnen budget uiteraard). Verder heb je wel een energiebron nodig. Bij de Lidl zag ik laatst dat ze die Powercubes in de aanbieding hadden voor 25 euro. Daar kun je dagenlang mee de bodem afspeuren voordat die leeg zijn. Zullen wel uitverkocht zijn inmiddels (sorry), kosten normaal minimaal het dubbele.

Mvg,
Maarten
Plaats reactie