welk materiaal in nieuwe winkel........help als je durft....


merken

korda
33
45%
pb products
11
15%
shakespear
1
1%
ultimate
7
9%
jrc
18
24%
nash
4
5%
 
Totaal aantal stemmen: 74
killian bruijne
Berichten: 553
Lid geworden op: 03-01-2006 00:43

31-01-2006 11:20

tja,

als je een winkel hebt dan kunnen er mensen komen die veel geld uit kunnen geven en mensen die iets minder te besteden hebben. het ene merk is duur en t andere iets goedkoper.

je zal dus goedkope en dure spullen moeten hebben die allebij een leuke kwalitiet hebben. zodat je aan je vraag kan voldoen.

zo zou mijn winkeltje eruit zien kwa merken

daiwa en spro en okuma en shimano voor molens
fox(lekker breed assortiment. maar wel iets duurder. maar wel gewoon goed)
korda(duur maar kwaliteit)
jrc (voor alle brollys, tentjes paraplus e.d. goede kwaliteit tegen strakke prijzen)
pb(de top kwa rig kwaliteit voor een leuke prijs)
delkim(de piepers)
ultimate(voor mensen met iets minder € goed voor een goede prijs!)

martin sb, en zo mogenlijk pro line feezers(kwa aas voor een goede prijs, voor proline freezer nodig!)

tja, maar dan krijg je nog een probleem, als t goed is zijn bepaalde merken samen gegaan ofzo. en als jij dus merk a c ef in je winkel hebt dan krijg je ruzie als je b en d erbij neemt(kwa leverancier) i kweet niet helemaal hoe het zit dusja. moet je effe uitzoeken. iig als jij die merken in je winkel neemt zal je een leuk assortiment hebben. alleen hoe groot is je magazijn?? :lol:

groete
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

31-01-2006 13:30

Mensen delkim verkoop je in zo'n winkeltje bijna niet ligt eraan wat voor een concurrentie is maar je komt gewoon niet mee met de prijs!!!!
Omdat wij met zijn allen kijken waar die het goedkoopste is.
SPREEK UIT ERVARING......
Ultimate heeft mij vorig jaar voor nog geen 50% intotaal het hele jaar uitgeleverd dus dat werkt ook niet.
Heb hem daar door ook de winkel uitgeschopt.
Daar zijn genoeg alternatieve groothandels voor.
En weet je wel niet wat al de voorraad kost.
Had laatst een klein doosje binnen gekregen van Korda.
30 bij 30 cm daar zat al tegen de 1000 euro verkoop in.
Dus het ligt er ook aan wat de man te besteden heeft.
Kijk vooral eens naar de concurrentie en stem daar je assortiment op af.
Kijk ook wat voor een doelgroep je wilt trekken.
Meestal is dat de vakantieganger en de rercreant.
En daar heb je al die duure merken niet voor nodig.

groeten Joris
killian bruijne
Berichten: 553
Lid geworden op: 03-01-2006 00:43

31-01-2006 15:46

zoals ik al aangaf, je moet verkopen naar de doelgroep die je hebt! :wink:
Elmer van Veen
Berichten: 47
Lid geworden op: 06-09-2005 09:00
Locatie: Hoorn
Contacteer:

31-01-2006 16:47

FOX
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

31-01-2006 16:54

Solar, Atropa en PB....... de rest mag je van me houden
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

31-01-2006 16:56

Hey Killian

Pro-Line freezers?

Leg eens uit.....
bjorn siebring
Berichten: 20
Lid geworden op: 19-01-2006 15:51
Locatie: hoge noorden

31-01-2006 17:51

bedankje voor iedereen die gereageert heeft.

de poll is inderdaad natuurlijk een klein beetje bekrompen,maar is eigenlijk bedoelt om reactie uit te lokken.
de bedoeling is om na tegaan wat voor vraag er is en naar welke merken.

vaak is er wel genoeg voor de beginnende of lowbudget karper visser te vinden,maar zoek je een daiwa molen of een shimano,dan is het vaak van sorry dat moet ik eerst bestellen en vragen wat het kost.
mijn goede vriend wil zich daarom graag wat meer inzetten,mede door aan dringen van ons.om ervoor te zorgen dat er spul bij hem komt te liggen wat gevraagt word door jullie karper vissers.....

een standaard winkel richt zich op groot geld en zal daarom een zo,n groot mogelijk markt proberen te bestrijken.
dus meerdere merken [goedkoop] spul en een paar artikelen van een goed merk.

dit wil hij dus niet,maar gewoon alleen top merken, artikelen en met de tijd meegaan,dus waar wij als karpervisser hedendage om vragen moet uiteraard aanwezig zijn in de winkel.

fox is in dit onderwerp vaak naar boven gekomen.
toeval.........of gewoon de beste.???????
Laatst gewijzigd door bjorn siebring op 02-02-2006 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
bjorn siebring
Berichten: 20
Lid geworden op: 19-01-2006 15:51
Locatie: hoge noorden

31-01-2006 17:57

hee joris bedankt voor jouw reactie op het door ons geplaatste onderwerp.maar vakantiegangers????????haha die komen niet bij ons,mischien moet je je klompen en regen laarzen uit het assortiment halen.
killian bruijne
Berichten: 553
Lid geworden op: 03-01-2006 00:43

31-01-2006 21:31

mitsz van der kamp schreef:Hey Killian

Pro-Line freezers?

Leg eens uit.....


Niet dat ik ermee vis hoor, maar t zijn lekkere cheap ass boilies om in te kopen voor zo een winkelier :wink: Die hij ook nog met een leuke winstmarge kan verkopen aan zijn klanten. Zonder dat deze 10 nadenken of ze het niet te duur vinden!

Wil je top-kwaliteit? Dan moet je inderdaad bij jou wezen. MAAR die zijn iets duurder kwa inkoop... EN de winkelier die moet ze ook nog verkopen!! MAAR dan heeft ie wel een TOP merk in huis.

Het hangt er gewoon vanaf wat zn doelgroep is! Dagjes/camping vissers die denken er niet bij na waarom het ene zakkie duurder is dan het andere. Die zien 2 zakjes met ronde balletjes en die nemen de goedkoopste. Toch vind ik dat iedere winkel eigenlijk wel een goed en iets duurder merk moeten hebben en een iets minder goed merk wat gewoon wat goedkoper is, zodat hij aan de bijde doelgroepen kan voldoen! maar dat moet de winkelier weten :wink:

Begrijp je wat ik probeer te vertellen? Want ik kan t niet zo goed verwooorden!

groeten
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

31-01-2006 22:17

Karsten, Trakker, Chub, Amiaud, Richworth..

Beperkt inkopen, en het even de tijd gunnen om zich te verkopen. Veranderingen in je assortiment niet te snel doorvoeren, ik zou van bepaalde merken een aantal artikelen inkopen, en je niet richten op 1 bepaald vlak. Hoe lok je de mensen naar je winkel? Dit doe je niet met 2 of 3 merken. De klant wil vergelijken. Een diversiteit aan merken trekt publiek.

Vragen mensen naar een bepaald product, maak hier dan een notitie van, zo kun je na een aantal weken de vraag eens nader bekijken en eventueel je voorraad hier op afstemmen.

Blijf vernieuwen, tot op bepaalde hoogte, als je hiervoor de (bestedings-)ruimte hebt.

Verder niet teveel richten op bodemprijzen, je hoeft niet de goedkoopste te zijn.
Service is belangrijker dan een prijskaartje!

Bestelmogelijkheid via de website is ook geen slecht idee. Zo trek je toch een wat groter publiek.

Blijven vergelijken met andere hengelsportwinkeliers, loop hier als 'klant' naar binnen, en vraag om uitleg/advies bij 'n bepaald product. Hier kun JIJ uiteindelijk van profiteren.

Je zult waarschijnlijk aan een minimum-afname zitten bij je importeurs, dus beloof klanten niet te snel dat je dingen voor ze bestelt, om teleurstelling + klantverlies te voorkomen.


Verder wens ik je goede vriend 't allerbeste met de opening.




Ohja; niet focussen op rijkdom, hengelsport is geen miljoenenbusiness.
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

31-01-2006 22:17

bjorn siebring schreef:hee joris bedankt voor jouw reactie op het door ons geplaatste onderwerp.maar vakantiegangers????????haha die komen niet bij ons,mischien moet je je klompen en regen laarzen uit het assortiment halen.


Als de vakantiegangers niet komen zou mijn assortiment er als volgt uit zien.

Spro, shakespeare, D.A.M, shimano hebben geen mooi karperassortiment.
Ultimate wel maar door de slecht uitlevering zal ik daar niet aan gaan beginnen.
En dan praat ik over een rod podje waar je 9 maand op kunt wachten tot een tubeloodje van 50 gram.
En zo kan ik nog wel even door gaan.
Een half assortiment werkt niet.
Zelf ben ik de laatste tijd steeds meer een Cormoran fan geworden.
Ze leveren vrij snel uit een ook een leuk assortiment voor alle doelgroepen.(Daiwa hebben ze ook)
Daarnaast ontkom je Spro niet met bp en martin sb.
Ook kun je bij spro strategy opnemen inplaats van jrc.
En dan natuurlijk Korda en Fox daar kun je niet zonder.
Diepvries boilies zie ik zelf persoonlijk niet zo zitten als ik kijk wat ze bij ons in de buurt daar aan hebben liggen.(en dan praat ik over de grote hengelsport zaken) dan is dat vrijwel niets.
En D.A.M zou ik kiezen voor de werphengels etc een super mooi assorti voor een leuke prijs.
Shimano kun je nemen voor de iets meer kwaliteit.
Dan heb je volgens mij een leuk assortiment voor elk wat wils.
EN ALLES KUN JE TOCH NOOIT OP VOORRAAD HEBBEN.

groeten Joris
Johan Kint
Berichten: 9
Lid geworden op: 03-02-2006 20:03
Locatie: almere

03-02-2006 23:25

solar beter dan best!!!
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

04-02-2006 11:06

Ik heb op ultimate gestemd maar hij staat er niet bij en ik wil hem wel noemen PROLOGIC dit is een zeer goede nieuwkomer op de markt. Het aas van hun is ook subliem. :wink:
Johan Kint
Berichten: 9
Lid geworden op: 03-02-2006 20:03
Locatie: almere

05-02-2006 01:51

Is joris een beetje aan het raaskallen (zwammen) eerst stelt hij dat shimano geen mooi karpermateriaal heeft en later steld hij dat je bij shimano toch terecht kan voor wat artikelen?????
Joris Shimano maakt op de handgebouwde hengels na (cjw fair play en harisson) de beste fabrieks hengels en ook nog eens (al jaren als beste getest) molens zowel voor het pennen als de baitrunners.
Gebruikersavatar
Pieter Janssen
Berichten: 23
Lid geworden op: 24-12-2005 19:01
Locatie: Egchel

05-02-2006 13:14

bjorn
jrc en nash altijd goed.
blijf altijd eerlijk
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

05-02-2006 17:34

Johan Kint schreef:Is joris een beetje aan het raaskallen (zwammen) eerst stelt hij dat shimano geen mooi karpermateriaal heeft en later steld hij dat je bij shimano toch terecht kan voor wat artikelen?????
Joris Shimano maakt op de handgebouwde hengels na (cjw fair play en harisson) de beste fabrieks hengels en ook nog eens (al jaren als beste getest) molens zowel voor het pennen als de baitrunners.


Ik zeg niet dat ze geen mooi assortiment karpermateriaal hebben.
klein verpakkingen zoals lood boilienaalden etc.
Maar wel voor de hengels en molens.

groeten Joris