Iemand ervaring met nash titan?


Plaats reactie
niels antonissen
Berichten: 17
Lid geworden op: 05-02-2004 17:43
Locatie: Essen

05-02-2004 17:53

hoi,
ik ben niels antonissen en heb een nash titan op het oog.hij is uit de 2de serie en is ongeveer 3 a vier jaar oud.wat is jullie ervaring met deze tent?
ps:er zit een winterskin,gronzeil en stormpoles bij. dus tent +winterskin,gronzeil en stormpoles voor 200 Euro's
laat iets horen want ik koop hem wss een van deze dagen maar ik wou gewoon is weten wat jullie er van denken
de gelegenheid maakt de karpervisser
Gebruikersavatar
Rene Reurings
Berichten: 129
Lid geworden op: 01-02-2004 15:05
Locatie: Mijdrecht

05-02-2004 22:03

200 euro volgens mij is dat niet duur. Er word er mij een aangeboden voor 350 euro compleet. Is dit duur? Maar volgens mij is het wel een goed dingetje staat snel en als een huis.

Groeten René
Mark Gorter
Berichten: 125
Lid geworden op: 28-01-2004 21:13
Locatie: Amersfoort

05-02-2004 22:27

Ik heb er 1 gekocht in 1997 en vis er nog steeds naar alle tevredenheid mee. Je moet wel even letten op de afdachting van de naden(binnenkant),
de plakstrippen die daar zitten kunnen gauw losraken omdat ze gewoon niet goed plakken. Ik heb er een extreme canopy bij en die is na 1 jaar al terug geweest voor reparatie. Ik moest er 4 maanden!!! op wachten maar het is wel goed gerepareerd. Voor dat geld zou ik hem dus zeker kopen als hij nog goed is want hij staat als een huis en ik heb wel eens een noodweer gehad zeg.

slaap lekker in je nieuwe titan... Mark
Gebruikersavatar
Kelly Adegeest
Berichten: 167
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

06-02-2004 12:04

Idd, als je er vrij zeker van ben dat ie van goede kwaliteit is (naden nog goed en ritsen en stokken heel enzo) dan zou ik het zeker doen. Ik heb er zelf al jaren eentje (met winterskin) en slaap erg lekker tijdens harde wind. Als ie goed is neergezet dan staat ie namelijk echt als een huis.
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

06-02-2004 14:49

heb er ook een.....
na een nachtje wordt je wakker van de druppels op je kop......
condensvorming, echt en ramp!!
ik ga kijken voor een andere tent.......is nu ook een jaartje of 4 oud.
idd de naden laten los, dus voor mij geen titan meer!!
heb ook een winterskin erbij.....helpt weinig.
gr roy
lydia kanaar
Berichten: 7
Lid geworden op: 20-01-2004 23:04

06-02-2004 21:07

Hallo Niels
Ik heb al eens een stukje over de wonder tent van Nash geschreven .
Ik kan je een tip geven ,doe het niet .
geef je geld ergens anders aan uit maar niet aan nash.
Groetjes Eric.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

07-02-2004 06:56

waarom niet lydia? uuh Eric nee lydia.... :roll:
Als je er maar vertrouwen in hebt.
niels antonissen
Berichten: 17
Lid geworden op: 05-02-2004 17:43
Locatie: Essen

07-02-2004 18:51

hallo,
ik heb de titan uiteindelijk toch gekocht jongens.Hij staat idd als een huis alleen is hij precies wat laag maar dat is eigenlijk geen probleem als je met je kop naar voor gaat liggen.Hij was nog in zeer goede staat,de kerel waar ik hem van gekocht had,had nog in een viswinkel gewerkt en had een paar tenten thuis liggen...een paar moesten de deur uit .Het feit dat er een gronzeil en zeker de winterskin bijzit is heel handig.Hij rade me aan om die er altijd over te leggen.Ik had ook nog een andere vraag,waar jullie aan negatieve info over die nash tenten komen...ik heb eens rondgehoord, iedereen zegt dat die van nash het beste zijn.Uiteraard heb je er die even goed zijn.Maar de meeste keizen voor en nash.
met vriendelijke groet ,Niels
de gelegenheid maakt de karpervisser
lydia kanaar
Berichten: 7
Lid geworden op: 20-01-2004 23:04

07-02-2004 20:30

Nou snap ik het logo dat je hebt afgebeeld,
Als je er maar in gelooft :lol: :D :D :D :D :D :D
Even serieus; Heb heel veel ellende gehad met die tent .Maar dat heb ik al verteld op het forum. En dat zit me nog niet lekker vandaar de reactie.
Ene Lexus zeg maar Eric hoor.
groetjes Eric
erwin snaaijer

07-02-2004 22:45

ja en het leuke ervan is hij ie eigenlijk voor psv mare niet doorvertelle hoor :wink:
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

09-02-2004 17:42

niels,
ik wens je veel succes toe met die titan, ik heb er ook een gehad, ik had beter een vlemmix tent kunnen kopen, want ik denk dat die van dezelfde kwaliteit zijn, en dan die condens echt niet normaal, schande dat zulke slechte tenten nog verkocht worden!!!!!!!!!!!!!!!

grt gradus
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-02-2004 19:25

Niels,

Gefeliciteerd met de titan.

Ik heb een titan sinds 1998 en hij is nog perfect in orde. Afgezien van de geplakte afdichtingstape op de naden. Die heb ik recent er uitgehaald en de naden afgedicht met een vloeibaar spulletje uit de kampeerwinkel (netjes en zuinig met vaste hand aanbrengen). Een maal heb ik een pootje van de tent gekneusd. Dit heb ik zelf kunnen repareren. Je moet echter een beetje voorzichtig zijn met de poten bij het uitzetten en opvouwen. Staat overigens allemaal op de video van Nash tackle beschreven. Dus ik had het kunnen weten :cry: en wist het ook wel. Bij wind moet je de tent zekeren met een haring. Dat had ik nagelaten en het ding waaide natuurlijk omver bij het inpakken. Verder nooit problemen met mijn titan gehad.

De titan staat als een huis. Een stormpje kan hij makkelijk hebben. De tent is ongeveer even gevoelig voor condens als alle andere tenten met een enkel doek. Elke willekeurige paraplutent is net zo nat wat dat betreft. Maar ik heb er een extreme canopy bij die dit probleem nagenoeg oplost en een ingenaaid grondzeil. Slaap overigens wel meestal met de deur open. Of het moet heel erg spoken. Bij een fikse regenbui nog nooit echte lekkage gehad. Wel blijft er water op de top staan, net als bij paraplus. Na verloop van tijd moet ik het doek wat optillen om dat eraf te laten lopen. Verder kan het allicht op den duur wat vochtig in de tent worden als het de hele dag behoorlijk regent buiten. Naar buiten en met natte kleding naar binnen is nou eenmaal niet bevorderlijk voor een kurkdroge tent. Maar het blijft vissen. Thuis is het altijd een stuk comfortabeler met slecht weer!

De tent gaat altijd mee naar Frankrijk. Voor mijn dagelijkse visserij gebruikte ik tot voor kort een 2,5 m plu met overwrap. Is wat Spartaans, maar gaat heel goed. Sinds kort echter een andere paraplu tent: de groundhog. Ik vind een paraplu nou eenmaal wat prettiger, makkelijker op te zetten, te verplaatsen en compacter dan een bivvy. Maar het zou ook heel goed met de titan kunnen.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Rene Reurings
Berichten: 129
Lid geworden op: 01-02-2004 15:05
Locatie: Mijdrecht

15-02-2004 00:30

he Kees,

Als ik die naden eraf haal is het dan echt nodig om dat vloeibare spulletje te gebruiken of blijft het zonder ook droog?

Groeten,

René
Mark Gorter
Berichten: 125
Lid geworden op: 28-01-2004 21:13
Locatie: Amersfoort

15-02-2004 09:38

Hoi Rene,

Als je de tape eraf haalt zal er bij een flinke bui toch wel veel water door de naden komen. Ik adviseer je om er wel wat aan te doen.

groet Mark Gorter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-02-2004 10:08

Rene,

Mark heeft gelijk. Een bui kun je goed hebben, maar bij veel regen kan er toch water naar binnen dringen. Reken ook dat het mijn reistent is en ik hem nooit zonder goede canopy gebruik. Eigenlijk is een winterskin of canopy een must-have bij deze tent. Zeker als het om heel slecht weer gaat.

Groeten, Kees
Mark Gorter
Berichten: 125
Lid geworden op: 28-01-2004 21:13
Locatie: Amersfoort

15-02-2004 18:58

Ben ik het helemaal mee eens Kees.

Ik gebruik hem ook alleen als ik meerdere dagen op pad ben en dan ook altijd in combinatie met de extreme canopy.
Soms gebruik ik hem zonder canopy als ik 1 nachtje vis en regen verwacht en dan neem ik die paar condensdruppels voor lief.

Maar over het algemeen vis ik s'avonds of s'ochtends en heb hem niet nodig.

Mark
Gebruikersavatar
Rene Reurings
Berichten: 129
Lid geworden op: 01-02-2004 15:05
Locatie: Mijdrecht

22-02-2004 16:54

He Kees,

ik heb de afdichtingstape eraf gehaald wat jij ook heb gedaan. Jij vertelde over een vloeibaar spulletje wat is dat precies? Verder zie ik nu veel lijm resten zitten moet dat er eerst af voordat je dat spul aanbrengt?

Groeten René
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-02-2004 18:11

Zo, geen halve maatregelen, Rene. Nou ja, tape dat loshangt is ook niks. Vast krijg je het niet meer.

Dat spul is nadendichter. Wordt verkocht bij een kampeerwinkel. Het zit in een plastic flesje. Met een kwastje opbrengen. Merk ben ik vergeten. Netjes aanbrengen aan de binnenkant. Het best gaat dat als je de poten verwijderd en het doek ergens omgekeerd op kunt leggen zodat je de naden strak kunt trekken.

Er zit een coating aan de binnenkant van het doek. Die lijmresten krijg je lastig weg zonder de coating aan te tasten. Wat los zit kun je voorzichtig afkrabben. Laat de rest maar zitten.

Succes, Kees
Gebruikersavatar
Rene Reurings
Berichten: 129
Lid geworden op: 01-02-2004 15:05
Locatie: Mijdrecht

22-02-2004 18:46

Toppie Kees dat ga ik ff proberen bedankt.

Groeten René
Gebruikersavatar
Rene Reurings
Berichten: 129
Lid geworden op: 01-02-2004 15:05
Locatie: Mijdrecht

23-02-2004 19:49

Kees,

ik heb dat spul nu en heb het erop gesmeerd maar het ziet er niet echt uit alsof er geen water meer doorheen kan. Vooral die naden waar de stokken langs lopen lijken niet waterdicht. Is het bij jou zo dat er echt een dikke laag op komt of zie je het bij jou ook niet echt? Ik hoop dat ik het juiste spul heb anders kan ik die tent zometeen weggooien.

Groeten René
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-02-2004 20:26

Rene,

Ik heb het spul zoveel mogelijk dik in de naden gesmeerd. Nou zijn die wel strak dichtgenaaid. Klinkt bij jou alsof je er doorheen kunt kijken naar de buitenlucht? Het spul is wel transparant. Weggooien zou ik zeker niet doen. Kun je nog altijd bij Nash langs voor nieuwe plakkers.

Groet, Kees
Jaco Mol
Berichten: 172
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Dordrecht

23-02-2004 22:24

Hoi allemaal,

Ik heb ook een Titan uit 98. Toptent, staat als een huis. Hij is in 2002 even weggeweest naar Nash voor nieuwe naden, dit deden ze kosteloos. Ze hebben ze nu gestikt, dat gaat nooit meer los.

Is er toevallig nog iemand met een Extreme Canopy in de verkoop? Dus voor de All Season 2000. Laat het me dan weten per mail molj@xs4all.nl

Groeten

Jaco
Gebruikersavatar
Rene Reurings
Berichten: 129
Lid geworden op: 01-02-2004 15:05
Locatie: Mijdrecht

23-02-2004 22:33

Als ik nieuwe naden wil moet ik dan naar de winkelier terug gaan en stuurt hij het dan op naar Nash? Of anders ik hoor het graag.

Groeten René
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-02-2004 23:16

Rene,

Als je het verder niet ziet zitten moet je dat zeker doen. Nash geeft garantie en mogelijk wat adequater dan een aantal jaar geleden. Vastnaaien klinkt trouwens als een goede optie.

Succes, Kees
Plaats reactie