Knoop?


Plaats reactie
Gerard Numan
Berichten: 62
Lid geworden op: 12-01-2005 22:44
Locatie: Groningen

08-11-2005 20:32

Dag beste medeliefhebbers,

Het afgelopen is mijn interesse voor "het systemen" in omvang ernstig (voor een verslingerde penvisser) toegenomen. Dat is ook waarom ik met de volgende rigvraag kom.

Wie kan mij helpen aan een knoop waarmee ik snakebite kan verbinden met amnesia?
Doordat het materiaal zo verschilt van materie en en dikte schuift het als een dolle.

Lees graag jullie reacties.

Gegroet Gerard
Wanneer ik pas echt gelukkig ben? Jagend met de pen!
rob Aggenbach
Berichten: 74
Lid geworden op: 03-11-2005 20:30

08-11-2005 20:58

gerard,

waarom zou je snakebite met amnesia willen verbinden?! :roll:
Volgens mij bedoel je amnesia verbinden met gevlochten lijn.
als beginnend rig knoper zou ik het gewoon via een (flexi)wartel of een ringetje doen. dus wartel========wartel-----------haak. :D. verbind amnesia door een lusknoop (acht-, of driekamerknoop) en het gevlochten materiaal via een grinner of halve bloedknoop. hoop dat je er wat aan hebt! :wink:

suc6 rob
Gerard Numan
Berichten: 62
Lid geworden op: 12-01-2005 22:44
Locatie: Groningen

08-11-2005 23:38

Beste Rob

De knoopverbinding is voor een combi\stiffrig. Ik wil zo weinig mogeljk extra onderdelen bij het geheel halen vandaar dat ik geen ringetje wil gebruiken maar een directe knoop. Ben verder redelijk op de hoogte van de standaard knopen en rigs daar ik al enkele jaren naast het pennen op systeem vis. Ben dus echt op zoek naar een knoop tussen de amnesia en de snake-bite. Maar toch bedankt voor je snelle reactie.

Gegroet Gerard
Wanneer ik pas echt gelukkig ben? Jagend met de pen!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-11-2005 23:52

Komt mij wat vreemd over als combi, maar laat je creativiteit maar gaan. Zelf zou ik voor een zwart ovaal ringetje van 3 mm gaan. Maar, jouw feestje.

Naaldknoop, aantippen met secondenlijm. Hierbij de amnesia dus over de snake bite wikkelen.

Moet lukken, want zo maak je ook een leader aan een vliegenlijn vast. Dat is nagenoeg vergelijkbaar.

Kees
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

09-11-2005 08:15

Gerard, als het voor een combi/stiff rig is, waarom gebruik je dan niet een gecoat onderlijnmateriaal zoals green hornet of jelly wire van PB? Gewoon het gedeelte dat soepel moet zijn strippen en over de rest de coating laten zitten. Heb je geen extra onderdelen nodig, en zelfs geen extra knoop. Ik maak hier zelf ook altijd mijn combi-rigs van. Ik vind het ideaal materiaal hiervoor.

m.v.g. Stefan Gooijert
rob Aggenbach
Berichten: 74
Lid geworden op: 03-11-2005 20:30

09-11-2005 14:11

Sorry gerard,

d8 dat je net was begonnen met het maken van je eigen rigs.
Miss. moet je de albright knoop (of andere voorslag knopen, die bas ook noemt) eens proberen. Een beetje heavy metal over de knoop heen en je hebt gelijk een rig die lekker strak over de bodem loopt (Heavy metal blijft ook goed op de knoop zitten en het ziet er veel netter uit!)
Waarom de combinatie amnesia met snakebite?! :roll:
ben benieuwd :D

mvg rob
Plaats reactie