Snowman icm whity pool


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

18-07-2005 14:45

Hallo boarders,

Nu heb ik sinds begin dit jaar enige malen met een bananarig gevist en hier goed resultaat mee geboekt!. D.w.z. goed inhakingen.

Nu vraag ik me af of er ook boarders zijn die deze rig snoman hebben gevist en of dit net zo goed haakt of dat er misschien juist onvoorziene omstandigheden optreden.

Nu viste ik deze rig gewoon met een hair waarbij de boilie zo een cm tot 1,5 cm eronder hing en daar bovenop met een baitloop met een popupje.
Dit haakte prima.

Maar kan dit ook met alleen een ringetje strak tegen de krimpkous?
of geeft dit inhakingsproblemen omdat het spul dan te dicht op de haak zit.
Of maakt dit niet uit omdat je in principe de haakstel toch al verlengd hebt.

Graag hoor ik jullie kundige mening hierover

Grtz
HnZ
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

18-07-2005 19:36

Met een snowman zie ik juist de meesten strak tegen de haak vissen. Doe ikzelf ook.

Het komt de inhaking juist niet ten goede als er tussen de pop-up en de zinkende boilie een opening zit, kijk deel 2 van door de ogen van de karper er maar eens op na.
Je kan gewoon een ringetje gebruiken en je boilies op een elastiekje rijgen. Zo zitten ze strak op elkaar en door de D en het ringetje is er genoeg bewegingsvrijheid ten opzichte van de haak.
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

19-07-2005 09:45

Dit bedoel ik eigenlijk niet ik monteer namelijk een floatstopje op de hair en vervolgens de zinkende boilie en daarna de popup dus ze zitten strak op elkaar echter vroeg ik me af of ik deze met ruimte van de haak moest houden of juist strak ertegen. Maar bij nader inzien hou ik mijn gebruikelijke ruimte aan. Van het weekend zal ik het eens proberen!

grtz
HnZ
In het land der blinden is éénoog koning!
Gebruikersavatar
john bakker
Berichten: 75
Lid geworden op: 18-05-2005 00:04
Locatie: grootebroek

03-09-2005 10:03

sorry dat ik hier op inhaak, maar ik heb een vraag over de snowman putty. ik heb hem ook al gesteld bij de beginnershoek. hoe maak ik een snowman putty, en wat voor rig gebruik ik hier voor. alvast bedankt.
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

03-09-2005 10:43

Een snowman rig kan je van elk soort materiaal maken, soepel gevlochten, nylon of een combirigje van afstribaar materiaal.

En ik laat meestal 1cm tussen de haak en de boillie of soms meer licht ook aan de haakmaat die ik gebruik.
Gebruikersavatar
Maarten Wilmink
Berichten: 172
Lid geworden op: 12-01-2004 18:59
Locatie: Weesp

04-09-2005 20:35

John,

Putty betekent een stukje kneedlood op je onderlijn zodat deze strak tegen de bodem aanligt.

Een snowman betekent 2 boilies op de hair (een pop up en een gewone).

Combineer beiden en je hebt een "putty snowman".

Zorg dus in ieder geval dat je een rig gebruikt waarvan de hair lang genoeg is om twee boilies aan te bevestigen.

Mvg,
Maarten
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

04-09-2005 20:51

Ja, een hair die lang genoeg is lijkt me wel handig ja.
Plaats reactie