Python nylon/Armabraid/Red Ant


Plaats reactie
Deryckere Thomas
Berichten: 18
Lid geworden op: 07-02-2005 10:08
Locatie: Roeselare, België
Contacteer:

07-02-2005 10:10

Python nylon: iemand ervaring met deze nylon van PB products Ziet me er wel interessant uit. Wat is de kostprijs Is deze nylon al te verkrijgen :?:

Armabraid: eveneens van PB hier iemand ervaring mee :?:

Red ant: wt is de kostprijs hiervan en wat zijn der ervaringen hiermee om te gebrijken als voorslag :?:

grtz,
derry
The Hot Shot Mix Makes The Carp Go Crazy
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

07-02-2005 16:34

Thomas, wil jje kostprijzen of verkoopprijzen?
Daar zit waarschijnlijk zo'n 500% marge tussen en misschien wel meer.

Armabraid, mooie ronde gevlochten lijn. Ijzersterk, gewoon een erg goed product.
Verkoopprijs weet ik niet.... :oops:

Red Ant, ideaal voor het vissen met voorslag. De lkijn is goed te knopen op je hoofdslijn en zit dan ook muurvast in vergelijking met andere 'voorslaglijnen'. verder is de lijn erg schuurbestendig. Goed te gebruiken als je op een talud, of achter een talud met mossels vist.
Kost 10 euro per 100 meter.
Deryckere Thomas
Berichten: 18
Lid geworden op: 07-02-2005 10:08
Locatie: Roeselare, België
Contacteer:

07-02-2005 17:07

marijn ham schreef:Thomas, wil jje kostprijzen of verkoopprijzen?
Daar zit waarschijnlijk zo'n 500% marge tussen en misschien wel meer.


De verkoopprijzen, ken je de verkoopprijs nietvan die hoofdlijn? Het is een nieuw product voor dit jaar en is te verkrijgen in 30/°° en 35/°° op spoelen van 1250 meter.

Grtz,
Derry
The Hot Shot Mix Makes The Carp Go Crazy
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

07-02-2005 17:16

marijn ham schreef:Thomas, wil jje kostprijzen of verkoopprijzen?
Daar zit waarschijnlijk zo'n 500% marge tussen en misschien wel meer.




Marijn wat wil je bereiken met deze opmerking ?
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

07-02-2005 18:59

marijn ham schreef:Thomas, wil je kostprijzen of verkoopprijzen?
Daar zit waarschijnlijk zo'n 500% marge tussen en misschien wel meer.



Marijn,

natuurlijk zit er ontzettend veel marge op, maar vergeet a.u.b. de marktwerking niet. Het is echt niet zo dat de heren van PB zo een dikke 40% van de verkoopsprijs als zuivere winst in hun zak steken. Als dat zo zou zijn, zijn er gelijk tien andere bedrijfjes die dat ook zien, en onder de prijs van PB gaan zitten, met een winstmarge van bijv. 35%.
Wanneer je alles bij elkaar optelt, zit er denk ik tussen de 'Kostprijzen' voor PB en de verkoopprijzen echt niet zoveel verschil. Dit in tegenstelling tot veel bekende Engelse firma's, maar dat is weer een heel ander verhaal. Toch al knap dat PB zich in zo'n korte tijd tot zo'n bedrijf heeft weten te ontwikkelen, en ook nog eens de eerste jaren het hoofd boven water heeft weten te houden.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat mr. Vogel hier nog iets over zou willen zeggen, over de werkelijke marges in de hengelsport.

Gr, Erik


PS, excusez dat het off-topic is
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

07-02-2005 20:46

Marijn
Ik weet niet hoe jij komt aan die abnormale marge's die wij zouden verdienen in de hengelsport? Ik weet zeker dat er maar weinig branche's zijn die werken met zo'n lage winst marge. Ben niet van plan om alle marge's hier op tafel te gooien maar zal een klein voorbeeld geven.
Een hengelsport winkelier die iets inkoopt bij een groothandel zal normaal gesproken de inkoop prijs ex. BTW maal 1.8 doen om aan zijn verkoopprijs te komen. Daar moet hij na verkoop nog een 19,9% BTW over afdragen. Blijft er nog maar 60% bruto winst over. Moet je nagaan als er wat gestolen word hoe hoog die winst dan is. Niet te spreken als een aantal van zijn andere producten een jaar lang niet verkocht zijn. Ik kan je vertellen dat die 1.8 marge ook nog eens niet op gaat bij Engelse producten want die worden met een winstmarge van 1.6 gecalculeerd hier blijft dus nog minder over.
Dus voordat iedereen weer eens denkt hoe rijk die hengelsportwinkeliers wel niet zullen zijn, eens goed kijkt naar die extreem lage winstmarge's die gewoon zijn in de hengelsport maar heel ongewoon bij b.v. de gewone sportwinkels enz.
Piet
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

07-02-2005 21:15

Jesus Piet, dat is snel! :o

Haha, onschuldige boardlezer die ingrijpt bij probleemgevallen? De PB-armasecurity :lol:

Ik geloof niet dat Marijn er iets mee bedoelde, maar vond het wel interessant om er even op in te gaan. En nu jij er ook nog even netjes op bent in gegaan lijkt het me wel duidelijk.

Succes nog, en ga niet al te veel winst lopen maken hè :wink:

Gr. Erik
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-02-2005 21:50

Piet, die 60% geeft weer een vertekend beeld daar de meesten alleen maar 60% lezen en er verder niet bij nadenken.
Die 60% opslag vanaf de inkoopprijs betekent dus geen 60% marge op de verkoopprijs (exclusief BTW), het werkelijke brutowinstpercentage op de verkoopprijs exclusief BTW is dus ca. 33,7 %. En op Engelse producten dus nog lager. Voor winkels met een relatief lage omzetsnelheid, zoals o.a. de hengelsportwinkels, met daarbij nog een aantal al snel incourant wordende artikelen is een dergelijke marge in feite te laag om een redelijk tot goed rendement te halen. In goedkope (of redelijk goedkope)huurpanden of een eigen pand gaat dat nog net maar exploitatie van dergelijke winkels in duurdere of dure winkelpanden is feitelijk al onmogelijk.
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

08-02-2005 09:16

Kun je nagaan :wink:
Wij rekenen altijd : 30 - 30 - 20 - 20
Ofwel :
30 % inkoop
30 % Huisvesting e.d
20 % Personeel
20 % Winst
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

08-02-2005 10:08

Piet,

Ik wilde niet suggereren dat jullie 500% marge op het product maken, maar hij vroeg om de kostprijs... Nu weet ik echt niet hoeveel marge op een lijn zit, maakt mij ook helemaal niks uit, maar vaak heb je bij veel producten dat het gemaakt wordt in een land waar de arbeidkosten lang niet zo hoog zijn als hier.
Dan heb je de verschillende tussenhandelaren die er tussen zitten voordat het eindelijk eens in de winkel komt.
Tussen het moment van fabriceren tot het moment van verkopen zit natuurlijk vaak een erg grote marge, ik wil dus niet zeggen dat jullie al PB zijnde er 500% bovenop gooien want lijkt me idd onzin!

Voorbeeld: Nike Schoenen worden in 3e wereld landen gemaakt tegen een loon waar je niet blij van wordt De kostprijs voor het product ligt er gewoon heel erg laag, maar de verkoopprijs van deze schoenen ligt behoorlijk hoog, vanwege de tussenhandel, invoerrechten, dat soort dingen.

Dus Piet, nogmaals... Ik bedoelde met die opmerking helemaal niks verkeerds tov PB products. Ik hoop dat je nu begrijpt dat het een wat loze kreet was en niet naar jullie gericht.

Ik weet ook wel de marges van veel producten ongeveer is en daar moet je eerst heel van gaan verkopen wil je er een beetje aan overhouden.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

08-02-2005 11:34

Aart ea,

En zelfs die rekensom klopt nog niet helemaal (ligt er trouwens aan waar je vanuit gaat). Als je uitgaat van een inkoopprijs van 100 en een verkoopprijs van 180, dan is daarvan 28,74 BTW afdracht. Blijft er nog een bruto winst over van 51,26 = 28,48%. Van dat percentage zal het volgende betaald moeten worden: Huur, Personeel, Inventaris, Interest Voorraad, (evt. Aflossingen), Afschrijvingen, Diefstal, Inkomstenbelasting!!, etc., etc.

Door die lagere winstmarges moeten winkels meer omzet gaan maken, dus wat gaan ze doen, stunten. Maar iedereen is aan het stunten met zijn producten, betekend dus dat de marges weer gedrukt worden en we momenteel in een visieuze cirkel zitten waar we nog niet zomaar uit zijn. Sommige groothandels helpen hier nu ook niet echt aan mee door als maar langere betalingstermijnen te geven en zich niet te houden aan vaste verkoopprijzen. Zij zijn zelf de markt kapot aan het maken, terwijl juist zij een steun in de rug zouden moeten zijn voor de winkelier, dit is immers hun verdeler. Nee elk jaar het assortiment rigoreus wijzigen zodat de winkel met ouwe voorraad komt te zitten, ach kan weg in de aanbieding, weer minder geld. Iemand toevallig het intervieuw met Henk Bruins gelezen in het Visblad, lache toch gewoon, misschien zijn ideaalbeeld na een paar borrels, maar niet de werkelijkheid in de hengelsport.

Laat ik het dus anders stellen, het is mij een raadsel hoe het kan dat er nog zoveel winkelieren zijn die hun kop boven water weten te houden en dat als we op dezelfde voet door blijven gaan dat er behoorlijk wat zaken weg zullen gaan vallen in de komende jaren.

Die marges waar jij over praat Marijn zijn misschien van toepassing op de kledingbranche en misschien een paar soorten kleinmateriaal binnen de hengelsport zoals wartels/haken. Maar als dat het geen is waar de winkelier/leverancier eindelijk nog wat geld aan kunnen verdienen, laat ze dan aub. De rest van het materiaal binnen de hengelsport, no way dat daar zo'n marges van toepassing zijn binnen de hele keten van productoverdracht.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

08-02-2005 11:41

Sorry Thomas voor het off topic gaan,

Prijzen durf ik uit het hoofd niet te zeggen, maar volgens mij werken ze met advies prijzen (weet het niet zeker)

Python > Ik heb ervaring met de GT 80 van Gardner en de Xcelon van Suffix (zelfde lijn). Op het oog heeft deze lijn heel veel overeenkomsten, maar weet niet of deze ook in dezelfde fabriek wordt geproduceerd. Zou dit zo zijn, dan heb je een van de beste lijnen, zo niet de beste lijn, in handen die er op dit moment te krijgen is. Glad, soepel, schuurvast, genoeg trekkracht, weinig geheugen, niet te veel maar ook niet te weinig rek, perfecte eigenschappen voor een nylon in mijn ogen.

Armabraid > Nog geen ervaring, maar heb vrijdag een rolletje gekocht, ziet er iig super uit, mooi zwaar en soepel en een hele mooie kleur. Ook lekker glad aan de buitenkant, niet ruw gevlochten, daar hou ik persoonlijk niet zo van.

Red Ant > Zeer goede voorslag, goed doorzichtig waardoor deze nagenoeg niet opvalt en heel slijtvast. Heb er een vis mee gedrild terwijl de stenen met mosselen aan mijn lijn hingen, gewoon vangen en tijdens de dril die stenen eraf halen.

Hopelijk heb je hier wat aan, prijzen maar even per PB bij Piet informeren of bij je locale hengelsportwinkelier.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

08-02-2005 12:01

Bart,

Ik begrijp maar al te goed dat het voor winkeliers erg lastig is en dat op het gros van de producten gewoonweg geen winst wordt gemaakt, hooguit kosten dekkend.

Maar dan nog heb je de boodschap van mijn vorige posting niet begrepen, ik praat over wat een kostprijs is voor een bepaald artikel, maar een winkelier koopt een product niet in bij een fabriek uit verweggiestan. Dan praat je over de marges wara je het nu over hebt, daar zit niet veel marge op, een vaak nog te weinig.
Jammer dat je mijn relaas niet begrijpt, maar ja... dat krijg je op een board waarme je niet direct met elkaar kan comminiceren.

Hetzelfde als de 500%... dat wordt door het gros wel begrepen wat ermee bedoeld wordt, de anderen lezen het als een aanval naar PB toe, erg jammer allemaal...
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

08-02-2005 12:13

Marijn,

Ik had het absoluut niet gelezen als een anval naar PB toe, en mijn reactie op jou was ook absoluut niet bedoeld als aanval o.i.d. Je bracht het nu eenmaal ter sprake, en ik vond het toch wel interessant genoeg om op verder te gaan. Zo is het dus gegaan :wink:

Maar om je verhaal even te verduidelijk

Quai Long-Phu, Azië
WIJ MAKEN SCHOENEN VOOR €10
-
-
-
-
-
en dan hebben we hier het wazige schemergebied van tussenhandelaren, verkoop, in en exportheffingen, en dan nog eens de te verdienen marges.
-
-
-
-
-
Holland
EN WIJ VERKOPEN SCHOENEN VOOR €125

Het verschil in de MAAK-KOSTEN en de uiteindelijke VERKOOP-KOSTEN. In de buurt van wat je bedoelde Marijn? Ik hoop het 8)

Gr. Erik
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

09-02-2005 09:24

Piet,

Geef je die jongen niet even antwoord?
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

09-02-2005 09:28

Raymon,

Ik denk dat Piet drie dagen voor Carp 2005 geen tijd heeft voor dit forum...

Groeten,

Mark
Deryckere Thomas
Berichten: 18
Lid geworden op: 07-02-2005 10:08
Locatie: Roeselare, België
Contacteer:

09-02-2005 09:40

Piet heeft mij ondertussen al geholpen waarvoor dank aan Piet;

grtz,
derry
The Hot Shot Mix Makes The Carp Go Crazy
Deryckere Thomas
Berichten: 18
Lid geworden op: 07-02-2005 10:08
Locatie: Roeselare, België
Contacteer:

09-02-2005 09:42

Bart van den Hurk schreef:Sorry Thomas voor het off topic gaan,

Prijzen durf ik uit het hoofd niet te zeggen, maar volgens mij werken ze met advies prijzen (weet het niet zeker)

Python > Ik heb ervaring met de GT 80 van Gardner en de Xcelon van Suffix (zelfde lijn). Op het oog heeft deze lijn heel veel overeenkomsten, maar weet niet of deze ook in dezelfde fabriek wordt geproduceerd. Zou dit zo zijn, dan heb je een van de beste lijnen, zo niet de beste lijn, in handen die er op dit moment te krijgen is. Glad, soepel, schuurvast, genoeg trekkracht, weinig geheugen, niet te veel maar ook niet te weinig rek, perfecte eigenschappen voor een nylon in mijn ogen.

Armabraid > Nog geen ervaring, maar heb vrijdag een rolletje gekocht, ziet er iig super uit, mooi zwaar en soepel en een hele mooie kleur. Ook lekker glad aan de buitenkant, niet ruw gevlochten, daar hou ik persoonlijk niet zo van.

Red Ant > Zeer goede voorslag, goed doorzichtig waardoor deze nagenoeg niet opvalt en heel slijtvast. Heb er een vis mee gedrild terwijl de stenen met mosselen aan mijn lijn hingen, gewoon vangen en tijdens de dril die stenen eraf halen.

Hopelijk heb je hier wat aan, prijzen maar even per PB bij Piet informeren of bij je locale hengelsportwinkelier.


Dank u bart, voor deze meer dan voldoende uitleg. god zal het u belonen :wink:

grtz,
derry
The Hot Shot Mix Makes The Carp Go Crazy
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

09-02-2005 13:33

De visgoden dan toch :wink:
mvg

Bart van den Hurk
Deryckere Thomas
Berichten: 18
Lid geworden op: 07-02-2005 10:08
Locatie: Roeselare, België
Contacteer:

09-02-2005 15:25

idd ;)
The Hot Shot Mix Makes The Carp Go Crazy
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

28-04-2005 15:37

Ik heb enkel ervaring met de Pb python. Ik ben zeer tevreden over deze lijn. Enkele voordelen zijn: Niet te veel rek, schuurvast, weinig geheugen,geen kinken en de prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb nu 2 maanden deze lijn op mijn molens, en nog geen enkel spoor van beschadiging tot nu toe acht keer gebruikt. Bij mijn oude lijnen(suffix) was dit wel het geval. Pb python is gewoon een hele goede nylon lijn.
Carpe Diem...!
Plaats reactie