Afstripbaar onderlijnmateriaal


Plaats reactie
Thijs Duchateau
Berichten: 30
Lid geworden op: 05-01-2004 11:33
Locatie: M'tricht

23-03-2004 16:14

Hallo mensen,

Green Hornet PB is prima afstripbaar onderlijnmateriaal, dit is echter groen van kleur en niet ideel voor een lichte bodem.

Ik ben opzoek naar ander goed afstripbaar materiaal dat een zandkleur heeft. Wie kent een goed product?

Alvast bedankt,

Groeten,

Thijs
henk gerressen

23-03-2004 16:24

hoi Thijs

fox heeft hem ook alleen dan bruin/wit mask heet die geloof ik


suc6 ermee
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

23-03-2004 16:28

De Green Hornet is toch van pb en komt nu ook in een paar andere kleuren moet je even op [url]http://www.pbproducts.nl[/url] kijken
Mvg Gerrit Schippers
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

24-03-2004 18:05

Ik gebruik de kryston mantis op helder water.Das licht zand kleurig!Succes verder! Greetz Danny
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

24-03-2004 18:17

Hey Thijs,

Green Hornet, daar ben ik ook heel goed over te spreken! :P

Ik heb nu momenteel Kryston Snake-Bite omdat ze GreenHornet alleen in de 35Lbs op voorraad hadden......

Het grote voordeel van GH is dat het tegen kokend water kan.....en dat is met Sufix heavyskin,kryston snakebite,snakeskin en mantis niet het geval....
Als je je krimpkous laat zakken in kokend water dan bladert de coating er gewoon af!!! :-?

Daarom gebruik ik liever GH dan bijv. Kryston!
Kryston voldoen aan mijn minimum eisen en GH voldaan aan alle eisen bij mij! :P Ook de coating van GH is lekker stug, veel stugger dan andere combi-link materialen!

PB-Products komt binnenkort met andere kleuren GreenHornet uit: Bruin en nog een kleur....voor sommige een voordeel, ik ben tevreden met de groene! :wink:

Knoop ze!

MVG Koen
pepijn swagemakers

21-04-2004 11:17

het is wel wat duurder, 17 euries of zo, maar wel heel goed (en zandkleurig :wink: )
Mask, van Fox
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

22-04-2004 15:47

Ik ben benieuwd wanneer die van Korda te krijgen is, of weet iemand al een adres waar deze te koop ligt?
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Rene Reurings
Berichten: 129
Lid geworden op: 01-02-2004 15:05
Locatie: Mijdrecht

22-04-2004 23:21

Over Green Hornet ben ik niet echt te spreken. Paar keer gehad dat het op de lusknoop brak. Ben daarom 35lb gaan gebruiken maar dat werd mij afgeraden omdat het soepele uiteinde te stug is een dat het veel los schieters teweeg brengt. Daarom gebruik ik nu Mask van Fox dat vind ik prima spul alleen jammer dat het niet tegen kokend water kan.

Ik geloof dat de nieuwe kleuren door een andere fabrikant gemaakt worden en wellicht is de kwaliteit dan wat beter.

Groeten René
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-04-2004 23:48

Wat is er mis aan die van Kryston? Na alles wat ik geprobeerd (Fox, PB, Suffix) heb vind ik dat nog steeds de beste. Overigens zonder problemen met heet water. :roll:

Groet, Kees
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

22-04-2004 23:51

Kryston Snakeskin of Kryston Snakebite
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

26-04-2004 05:23

Ja Koen,

Ik ben ook wel benieuwd hoe jij aan die wijsheid komt. Ik gebruik nu zo'n twee jaar de Snake Bite van Kryston in combinatie met krimpkous die ik in kokend water dompel, nooit meegemaakt dat de skin er af bladerde. Ook met de Suffix Heavy Skin nog nooit meegemaakt!

Dus ik weet niet waaruit het water bij jullie bestaat???..... maar vreemd is het wel.

Groet,
Bart
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

26-04-2004 12:18

Bart,

Het is toch zo zo als ik het beschrijf.... :roll:

De coating die je in het kokend water legt wordt zeer zacht en laat los :(

Voor de rest heb ik met de andere producten van Kryston en Sufix geen problemen..maar de coating van de heavy-skin van sufix is echt niet stug...Kryston zit tussen GH en heavyskin in qua stugheid....

Het moet een stugge coating zijn en de stugheid van de coating van greenhornet is ook echt zoals het moet zijn, vindt ik.... :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-04-2004 12:31

Nou, met dat hete water komen we er niet uit? :-?

Wat betreft de stugheid is Green Hornet een fractie stugger dan snake-bite. Beide na strekken onder stoom. De stugheid heeft wel als nadeel dat de mantel van Green Hornet wat kwetsbaarder is. Ik vraag me af of het marginale verschil in stugheid in de praktijk iets uitmaakt. Beide materialen gedragen zich vrijwel hetzelfde, maar nog lang niet stug genoeg voor echte stiffs. Dan gebruik ik toch liever nylon. Kryston is wel tegen wat meer geweld opgewassen. Dat geld voor de mantel en de gevlochten kern. Fox komt heel erg dichtbij Kryston, lijkt iets soepeler en is nagenoeg even duur. Wat ik van Sufixprobeerde leek nergens op. Niet stijf en nogal kwetsbaar. Dat zijn mijn ervaringen. :roll:

Kees
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

26-04-2004 14:30

Mijn ervaring is dat t allemaal erg duur is :)

Heb me pas dat Green Hornet aangeschaft. Het stript wel erg makkelijk. En in vergelijking met het kryston spul, is de kern beter gevlochten (geen losse gedeeltes dus)

Groeten,
Frank
Matthijs Raaben
Berichten: 97
Lid geworden op: 04-08-2003 02:00
Locatie: Utrecht

26-04-2004 14:59

Het klopt inderdaad dat Sufix heavy skin redelijk kwetsbaar is, maar ik heb er nog nooit een vis mee verspeelt door lijnbreuk of zo. En voor dat geld vindt ik het geen enkel probleem om mijn onderlijnen vaker te vervangen (vooral het gestripte gedeelte (bij de haak in mijn geval) wil nog weleens beschadigen tijdens een dril).

Grtz,

Matthijs
Vis en gij zult vangen!!
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

26-04-2004 16:04

Mjah, ik gebruik al een jaar 'mantis'van Kryston en vond het iig aardig slijtvast. Alleen of het combi effect er echt bij werkt betwijfel ik heel erg aangezien ik het toch nog aardig soepel vind in vergelijking met bijvoorbeel Snakebite. Het werkt echter cker camouflerend en je gooit het minder snel in de wear dan gevlochten onderlijn.

Kokend water maakt de coating zacht en verwijderbaar, maar krimpkous hoeft er echt geen minuut in te liggen...2 sec is genoeg. Plus dat het heel handig te zijn als je nog een soepel stukkie wil hebben, gewoon een stukje onder kokend water houden en eraf scheuren (wel voorzichtig).

MVG Thijs
( Qua combirig zou ik toch voor Snakebite kiezen aangezien mijn maat hier ook al een jaar zonder enige problemen mee vist...Het camouflage-effect...tsja ik heb mensen met blauwefluorlijnen zien vangen.)
A way of life.....
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

26-04-2004 23:13

Ik ben zelf een echte voorstander van de Kryston Snake Bite, dat het materiaal tussen echte stiff of soepel in zit zie ik als een voordeel. De prijs is en blijft een groot nadeel.

De Suffix Heavy Skin gebruik ik ook al enige tijd, deze is weer net iets soepeler dan de Snake Bite. Ik vind deze onderlijn super maar de coating is inderdaad gevoeliger waardoor deze snel opstroopt op het pop-up loodje. Onderlijnbreuken heb ik er nog niet op gehad.

De Green Hornet is bij mij na een maand de prullebak in gegaan, coating barste te snel op de knopen en ik vond de coating veel te stijf. Dit spul is dus niet aan mij besteed.

Cheers
Plaats reactie