trekkracht op de knoop


Plaats reactie
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

21-02-2007 09:30

Hallo ik ben een beetje thuis aan het knopen, aankomend seizoen ga ik op een groot water vissen en waarom ik het nu wel doe en anders niet weet ik niet. Maar ik teste ze nu met een emmertje met ong 7,5 kilo lood, 25 lbs onderlijn materiaal kan dit niet hebben. Ik heb nog nooit gehad dat een onderlijn het begaf, en ik knoop ze hetzelfde. Hebben jullie dezelfde ervaringen of is er een onderlijn materiaal wat het wel kan hebben, als dat zo is hoor ik het graag. grt hans
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

22-02-2007 10:29

wat bedoel jij precies Hans ?
pak jij 7,5 kilo lood, knoopt dit aan je rig en gooit dit in een emmer water waarbij je de rig vasthoudt ?

Of knoop je 7,5 kilo lood aan je rig en til je hem zo uit het water ?

Bij de eerste methode lijkt het me logisch dat je knoop het kan begeven.
valsnelheid is 9 mtr/sec , 7,5*9 = 67,5 kilo wat je in een fractie van een seconde op je knoop zet.

Begeeft je knoop het bij alleen optillen zou ik je knoop eens goed bekijken, of is je onderlijn van dermate kwaliteit door het lange liggen dat deze door invloeden van de zon ( UV ) is aangetast ?

Ik heb in iedergeval nog nooit een knoop kapotgetrokken.
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

22-02-2007 19:41

ze hebben mij wijs gemaakt dat de GEMIDDELDE hengel breekt bij een gewicht van +- 5kg (hangend,trekkend)dus om dan 7`5 kg aan je rigje te gaan hangen is dan in mijn ogen niet relevant,om te kijken wat die kan hebben,dia kracht is te groot.nogmaals is mij vertelt ben er dus niet zeker van :wink:
aldejekes loat goan!
Plaats reactie