no knot binnenste buiten


Plaats reactie
Gebruikersavatar
vincent apro
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-04-2004 14:37
Locatie: zoetermeer

16-10-2006 21:46

goedendag

Ik heb een vraag wie weet hoe ik de no knot moet knopen die binnenste buiten gaat
dus niet op de normale manier .
Ik kan het niet echt goed uitleggen
ik heb 'm al lang niet meer gedaan.
Ik gebruikte 'm altijd op mijn stiff rig's maar heb ze lang niet meer gemaakt en nu zit ik eraan om ze te maken maar weet ik niet meer hoe de knoop werkt.
Wie o wie kan me helpen ik heb ook al op het net gezocht maar kan niets vinden.

Ik hoor graag van jullie

greetz apro
zo niet dan toch ja toch niet dan
Arno Vorstenbosch
Berichten: 264
Lid geworden op: 10-10-2005 15:01

17-10-2006 14:26

Dag vincent we zullen een poging wagen

Je pakt een stuk draad waar je een hair aanknoopt, je legt de hair op de goede plaats en haalt het andere uiteinde door het oog naar beneden.
Nu maak je met het uiteinde een cirkel onderlangs richting haakpunt zodat het uiteinde weer naast de hair boven op de haaksteel komt te liggen.Dit uiteinde laat je een paar cm voorbij het haakoog steken(niet erdoor) om het geheel later aan te trekken. Nu pak je draad(niet het uit einde) vast waar hij onder uit het oog komt en daarmee wikkel je een aantal keer om het gedeelte(haaksteel, hair en ander stuk lijn). Als je dit gedaan hebt probeer je het geheel zo vast te pakken dat je het losse stukje lijn bij het oog kunt aantrekken. Bij het aantrekken wel opletten dat de lus die bij het aantrekken kleiner word aan de goede kant van de haaksteel komt te zitten.

Het is een beetje lastig uit te leggen zo, maar omdat je hem al ooit gebruikt hebt zal het wel lukken. Zo niet laat maar even weten.

mvg arno
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-10-2006 18:06

Foto,s zeggen altijd meer: http://members.chello.nl/~d.bijlsma/ , dan naar rigs en haken, dan naar omgekeerde no- knot
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
vincent apro
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-04-2004 14:37
Locatie: zoetermeer

17-10-2006 20:06

helemaal top mannen

ik heb 'm weer onder knie na een paar x proberen
Hij was even lastig in het begin (10x 30 cm verpest)
maar het lukt me weer

thanks mannen

helemaal te gek

mooie site douwe

gr vincent
zo niet dan toch ja toch niet dan
Plaats reactie