Martin sb quatro mini pop-ups


Plaats reactie
Minetsku Ruben
Berichten: 15
Lid geworden op: 17-07-2014 11:18

21-08-2014 21:43

had nog nooit met pop-up gevist maar wilde wel eens proberen. Deze pop-upjes daarstraks gehaald, boven een halve boilie gehangen en geprobeerd in emmertje water. Er gebeurde niks, ik had verwacht dat ik soort van snowman ging krijgen, maar het pop-upje was niet sterk genoeg voor een halve bijgesneden 20mm boilie.. Is dit normaal?
Ook eens 'n pop-up maïs van korda geprobeerd, zelfde verhaal, er gebeurde niks.
Ik gebruikte standaard rig die je koopt in de hengelwinkel.

Zijn deze pop-ups te klein? Dienen deze misschien voor mini-boilies genre 10-12mm?
Ohja: Kan je deze hergebruiken na een tijd in het water, dus de volgende dag opnieuw mee vissen?

Thanks!
Kevin christiaens
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-09-2013 11:36

21-08-2014 23:37

Verschillende pop ups van verschillende fabrikanten hebben elk een ander drijfvermogen (vaak toch). Dit heb ik gemerkt met mainline popups, daarbij moet ik er een knijploodje onder knijpen zodat hij niet te fel drijft bij een snowman presentatie.
Dan heb ik ook mini popups van sticky met veel minder drijfvermogen die nog net wel een snowman rechtop doet laten staan.

Bij de korda popup mais moet je uitkijken of je de slow sinking versie hebt of echt een popup mais.
De slow sinking gaat gewoon zachtjes zinken en lichtjes drijven dus gaat niet sterk genoeg zijn om een 20mm boilie omhoog te houden. De popup zou wel een effectje moeten kunnen geven.

De fake mais van korda kan je gerust lang hergebruiken (net zoals al de andere imitatie aasjes).
De echte popups zou ik persoonlijk niet hergebruiken (kwestie van verlies aan drijfvermogen en mogelijkheid tot schimmelvorming omdat hij al onder water is geweest)
Plaats reactie