waarom zo veel voer


Plaats reactie
stefan dedden
Berichten: 4
Lid geworden op: 02-09-2012 22:28

02-09-2012 22:42

ik zit dus lekker te karperen bij de vijver en er komen twee gozers aan met een aanhanger wtf
dus.... drie kwartier verder gaat de eerste hengel in met de voerboot bakje tot de rand vol
dus bende het water in bootje weer terug weer vol en op de zelfde plek
ik gooi er hooguit 7 boilies aan en doe wat activator op me haak boilie
30 min later ik krijg een run en was een mooie schubkarper van 24 pond op een aardbei boilie
gozers met het karretje niks paar uur later nog niks ik krijg weer een run dit keer was het een spiegeltje wel klein maar wel piek fijn andere gozers helemaal pist off duss ik ging naar huis volgende dag weer gaan vissen hun zitten er nog weer 4 kilo voer het water in waar slaat het op ik vang met 12 boilies meer dan hun met 5 kilo boilies waar zijn we mee bezig 30 cm boilies op de bodem gooien ofzo
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

02-09-2012 22:49

Kwestie van hersenloos voeren...mocht ik kilos tegen je in mogen zetten ga je gegarandeerd huilend naar huis 8)
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
mike rottink
Berichten: 84
Lid geworden op: 12-08-2012 10:58
Locatie: twente

02-09-2012 22:50

Weetje dit snap ik dus ook niet als je een mooie oppervlakte aanvoerd kun je er wat ingooien je bereikt meerdere vissen.

Zoals zij doen kilo's bollen op een paar vierkante meter, kijk als een vis dat plekje tegenkomt :) heb je er meer aan dat er 10 bollen liggen als paar kilo
stefan dedden
Berichten: 4
Lid geworden op: 02-09-2012 22:28

02-09-2012 23:05

Jeroen v Engelenburg schreef:Kwestie van hersenloos voeren...mocht ik kilos tegen je in mogen zetten ga je gegarandeerd huilend naar huis 8)

hoezo huilend naar huis ik vang vaak genoeg niks en als je kilos boilies er in gooit ben je lekker goedkoop uit zeker
stefan dedden
Berichten: 4
Lid geworden op: 02-09-2012 22:28

02-09-2012 23:07

mike rottink schreef:Weetje dit snap ik dus ook niet als je een mooie oppervlakte aanvoerd kun je er wat ingooien je bereikt meerdere vissen.

Zoals zij doen kilo's bollen op een paar vierkante meter, kijk als een vis dat plekje tegenkomt :) heb je er meer aan dat er 10 bollen liggen als paar kilo

en als er minder boilies liggen duurt het minder lang voordat de karper de goede heeft
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

02-09-2012 23:09

Ligt eraan wat je erin gooit,... Zeker in deze periode is meer voeren geen slechte optie....dat ze het dom op een berg gooien is hun tekortkoming...
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

02-09-2012 23:53

Tekortkoming is dat er voer in gaat en er niks uitkomt. Zinloze actie dus.

Voer heeft alleen maar zin als er vis op zit. Alleen als de vis vroegtijdig de stek verlaat omdat het voer op is, is er te weinig gevoerd.

Wellicht had Stefan iets meer gevangen als hij meer had gevoerd. Andersom is het duidelijk, er is net zoveel teveel gevoerd als erin gegaan is.

Ik ben er niet van overtuigd dat je met meer kilo's perse meer had gevangen Jeroen. Je zou eerst iets meer moeten weten voordat die kilo's erin gaan.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Christian Litjes
Berichten: 214
Lid geworden op: 10-03-2011 17:49

03-09-2012 07:58

Dit vraag ik me ook altijd af. Ik vis dan ook alleen 's ochtends vroeg tot de middag en late middag tot zondsondergang.

Wat is er nou mis met steeds vissen voor vis voor vis in de plaats van de hele vijver te voeren?

Ik vis tegenwoordig met een pva netje van ongeveer 5-10 cm. Hierin doe ik een half handje tijgers + wat verschillende mate pellets. 2 tijgers aan de haak en vissen maar.

Heb nog nooit met zoveel gemak gevangen. Ik krijg sterk het idee dat op dressuur/hevig bevist wateren deze voer tactiek wel werkt in tegenstelling tot dat zware voeren. Hierbij moet wel gezegd worden: Ken je water, anders vang je nog geen drol.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

03-09-2012 08:57

:roll: We zitten inmiddels in september, denk dat velen het voeren zullen op gaan voeren! Ik zelf zal dit ook doen maar dan wel verspreid over een bepaalde zone, gaat dan ook niet over een vijver. Bezit trouwens ook een voerboot, gebruik die nooit om te voeren, doe voor mij maar de boillie pijp, of met de hand!

mvg.
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

03-09-2012 16:47

Totaal afhankelijk van de situatie.

De ene keer heb je aan 5 halve boilies genoeg, de andere keer komt de bodem van de emmer te snel in zicht en wens je dat je nog 5 kilootjes extra mee had genomen.

Ik zoek voor een bepaalde stek nog een machine of knechtje op oproepbasis die tijdens de dril alvast snel de stek bijvoert om het verder trekken van een school tegen te gaan.
Rijbewijs is een pre, om eventueel snel thuis een nieuwe zak boilies uit de vriezerT te kunnen gaan halen. Uiteraard kilometervergoeding. Vrouw zijn is ook een pre.
Gaat me in bepaalde situaties echt helpen het maximale eruit te halen. Extreem voorbeeld, maar dat lijkt me duidelijk.

Ik zit me vooral in het voorjaar telkens te ergeren aan voerders. De knoppen moeten nog aan de bomen en de groene mannetjes met emmers pleuren de boel alweer dicht. Water is dan een graadje of 8. Sta je daar mooi met je nauwkeurig geplaatse single hoekbeet op het zonkantje.... Assholes.

Vroeger was november op veel (afgesloten) wateren echt een topmaand. Tegenwoordig zijn de vissen door al het gevoer tegen die tijd vaak reeds verzadigd en in wintermodus. Het stopt veel sneller heb ik het idee.

Gewoon eerst goed nadenken en afwegen hoe je iets wilt gaan aanpakken. Wat is het bestand? Zijn er misschien nog anderen die er vissen? Welke boilie? Wil je de dikkerds of wil je er juist veel vangen?
Dan ga je kijken of het binnen je mogelijkheden ligt (hoeveel tijd, geld en tegenargumenten om toch te gaan vissen heb ik ervoor over??).

De groeten,
Gebruikersavatar
jeroen vorstermans
Berichten: 279
Lid geworden op: 13-02-2012 19:38

03-09-2012 18:18

bij ons op de vijver mag je maar max 1 kilo voor bij je hebben.
nou vind ik dat ook een beetje weinig ik neem soon 4 kilo altijd mee.
boilie's pellets voer pellets.
het gaat nooi allemaal op maar beter teveel voer bij je dan te weinig.
de eene keer willen ze boillies en de andere keer willen ze pellets.
vissen van 2014

schub:
spiegel:
zeelt:
Brasem:
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

03-09-2012 19:21

Christian Litjes schreef:Dit vraag ik me ook altijd af. Ik vis dan ook alleen 's ochtends vroeg tot de middag en late middag tot zondsondergang.


Ik vis tegenwoordig met een pva netje van ongeveer 5-10 cm. Hierin doe ik een half handje tijgers + wat verschillende mate pellets. 2 tijgers aan de haak en vissen maar.

Heb nog nooit met zoveel gemak gevangen. Ik krijg sterk het idee dat op dressuur/hevig bevist wateren deze voer tactiek wel werkt in tegenstelling tot dat zware voeren. Hierbij moet wel gezegd worden: Ken je water, anders vang je nog geen drol.


Kijk hier zit waarheid in..
Christian ik vis eigenlijk op de zelfde manier als jij.

Het zelfde als ik op het kanaal vis, 3 dagen voeren met +- 3 kilo allerlei particles, duivenvoer, pellets paar bollen etc etc.
Dag van het vissen, handje vol en niet meer voor elke hengel. En dan is het vaak hangen.
En wanneer ik die plek wil blijven bevissen op een andere dag. Dan voer ik weer de zelfde aantal dat ik de dagen ervoor deed.

Dressuur water, waarom een heel bombardement. De vis is al zo lui omdat het al te makkelijk voedsel kan opnemen. Dan neem ik ipv bollen lekkere vette pellets. Hup een handje 14 en 8mm er bij en laat die pieper maar gieren.

Dit is natuurlijk mijn idee, dit wil niet zeggen dat ieder het zelfde moet doen en of ik altijd wijs ben. Maar persoonlijk vind ik het jammer dat mensen meestal niet eens zoeken waar de vis is, maar gewoon doelloos hun euro's zo het water in plonsen en raar vinden niets te vangen.


Zo dat moest er ff uit.
Groet Bas
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Christian Litjes
Berichten: 214
Lid geworden op: 10-03-2011 17:49

03-09-2012 22:34

jeroen vorstermans schreef:bij ons op de vijver mag je maar max 1 kilo voor bij je hebben.
nou vind ik dat ook een beetje weinig ik neem soon 4 kilo altijd mee.
boilie's pellets voer pellets.
het gaat nooi allemaal op maar beter teveel voer bij je dan te weinig.
de eene keer willen ze boillies en de andere keer willen ze pellets.


Leuk die regels maar wie houd zich er aan en hoe ga je dit controleren? Ik zag het zo vaak gebeuren 3-4x op 12 uur uitvaren met een voerboot vol voer, En dan boten met een capaciteit van 4kg die ram vol lagen met bollen, pellets en hennep. Ik kan daar met me pet niet bij ;)
Plaats reactie