Cougar Baits


Gebruikersavatar
Yuri Alexej Römer
Berichten: 269
Lid geworden op: 17-05-2008 20:32

17-05-2011 23:39

Hoi even een vraagje

Ik ben op zoek naar een aantal flavours die in eerste instantie door Nick Nixon GB. verdeeld werd onder de naam Cougar Batis. Later werden deze flavours verdeeld onder de naam van John Bosch (Cougar Baits).

Weet een van jullie of hier nog aan te komen valt.

Zij maakten verschillende flavours

enkele voorbeelden hiervan waren:

Scopex
Green Zing
Toffee
Apple Sweet Spice
Red Hooker
Pear Drop
Orange

Hoor graag van jullie

Vriendelijk groetend


Yuri Römer
Laatst gewijzigd door Yuri Alexej Römer op 19-05-2011 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

18-05-2011 10:02

Yuri Alexej Römer schreef:Red Hooker
8)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Yuri Alexej Römer
Berichten: 269
Lid geworden op: 17-05-2008 20:32

18-05-2011 14:04

Begrijp jouw reactie niet misschien kun je hem toelichten

Hoor graag van je

Groeten Yuri
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

18-05-2011 15:17

heb nog 3.5 liter red hooker staan de orginale. top flavour in combi met strawberry star gr harald ps yuri aan die flavours zijn vrijwel niet meer aan te komen als je het gevonden hebt ben je spekkoper .als ik me niet vergist is het faiet gegaan cougar baits
Laatst gewijzigd door Harald van der Graaf op 18-05-2011 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

18-05-2011 16:33

Yuri Alexej Römer schreef:Begrijp jouw reactie niet misschien kun je hem toelichten

Hoor graag van je

Groeten Yuri


Die bolletjes kocht ik als tiener maar al te graag.. Dat bedoelde ik...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

19-05-2011 09:18

ik dacht dat je het zo bedoelde

Cougar - Een oudere vrouw die een seksuele relatie onderhoudt met een jongere man

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cougar

Hooker - A colloquial term for a prostitute

http://en.wikipedia.org/wiki/Hooker

:lol: :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Yuri Alexej Römer
Berichten: 269
Lid geworden op: 17-05-2008 20:32

19-05-2011 09:23

Hoi Michel,

Nee dan zou ik het oedipus complex moeten hebben van Siggi Freud, nee hoor heb het echt over de Red Hooker flavour die mij menige vis opgeleverd heeft.

Groeten Yuri
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

20-05-2011 10:53

Cougar: A cougar is an older woman who is primarily attracted to and has sex with with significantly younger men

Red Hooker: a red hooker is a hooker dressed in red/ a hooker is called a red hooker during a few uncomfortable days a month.

Helaas ben ik al geen cougar bait meer, ben de 33 al voorbij,

Dit is toch een karper site?
Mvg Bas
Gebruikersavatar
Yuri Alexej Römer
Berichten: 269
Lid geworden op: 17-05-2008 20:32

20-05-2011 14:00

Hoi Bas,

De vraag die ik stel is serieus en heeft niets met het door jou aangesneden onderwerp te maken.
Red Hooker is een zeg maar naar kaneelachtig ruikende donkerrood gekleurde flavour (denk aan die kaneelstokken die je bij de kermis kan halen).

Ben bijna door mijn voorraad heen en dus op zoek naar mensen die mij kunnen helpen het product weer te bemachtigen.

Groeten Yuri
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

20-05-2011 15:06

Hoi

ik had een keer een flavour van mainline

"spice B"

is ook kaneel en heb er erg goed op gevangen.mocht je je oude flavour niet meer kunnen krijgen raad ik je aan deze eens te proberen

:D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

20-05-2011 19:13

yuri red hooker is geen kaneel achtige flavour als je de orginale bedoelt van cougar baits maar een soort frambozen flavour 10 ml per kg is de dosering als je hem combineerd met strawberry star van keen (wat echt een top combi is )moet je hem 7 ml red hooker en 1 ml strawberry star doseren :wink: gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

21-05-2011 10:46

Yuri Alexej Römer schreef:Hoi Bas,

De vraag die ik stel is serieus en heeft niets met het door jou aangesneden onderwerp te maken.
Red Hooker is een zeg maar naar kaneelachtig ruikende donkerrood gekleurde flavour (denk aan die kaneelstokken die je bij de kermis kan halen).

Ben bijna door mijn voorraad heen en dus op zoek naar mensen die mij kunnen helpen het product weer te bemachtigen.

Groeten Yuri


Was geintje yuri! ;-)
Mvg Bas
Gebruikersavatar
Yuri Alexej Römer
Berichten: 269
Lid geworden op: 17-05-2008 20:32

21-05-2011 11:45

Hoi Harrald

Het is inderdaad een sterk ruikende flavour, maar frambozen herken ik er niet uit.
Misschien is dat omdat het een geconcentreerde versie is in ieder geval ruikt hij erg zoet.

Strawberry star is inderdaad een interessante flavour, deze kun je ook weer combineren met Suppa sense oilpallatant strawberry, goede resultaten mee gehad, hier heb ik nog wel een voorraadje van.

In ieder geval leuk je weer een keertje te spreken.

Groeten Yuri
Gebruikersavatar
Yuri Alexej Römer
Berichten: 269
Lid geworden op: 17-05-2008 20:32

21-05-2011 11:49

Hoi Michel

Kaneel Spice B klinkt interessant, met name op een hennepmix.

Groeten Yuri
Gebruikersavatar
Yuri Alexej Römer
Berichten: 269
Lid geworden op: 17-05-2008 20:32

30-05-2011 17:29

Hoi Harrald

Dankje voor jouw hulp. Heb de Apple Spice kunnen krijgen.

Groeten Yuri
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

30-05-2011 21:53

Yuri,

Als ik het goed heb is die Pear Drop een flavour die banaan-/peerachtig ruikt?

Zo ja, dan zit er denk ik amyl acetaat in en dat zit met 100% zekerheid ook in Solar Pear of Bananas. Vier milliliter per kilo en het knalt eruit. Een zeer heftige scherpe flavour (een beetje hetzelfde karakter als Mulberry Florentine van Hutchy), maar wel eentje die op z'n minst getolereerd wordt en daar durf ik na enkele flesjes mijn hand voor in het vuur te steken.

Wie weet heb je er wat aan.

Groeten,
Willem
Gebruikersavatar
Yuri Alexej Römer
Berichten: 269
Lid geworden op: 17-05-2008 20:32

31-05-2011 10:47

Hoi Willem

Klopt als een bus

Hij ruikt een beetje naar die festini ijsjes die je in de supermarkt kunt kopen.

Denk dat hij het goed doet op een birdfood met appelflavour gemixed.

Nog bedankt

Groeten Yuri
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

31-05-2011 11:16

Die moet je niet mixen joh. Gewoon zo d'rin mieteren. Op vismeel gaat ook.
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

31-05-2011 13:46

Hallo,

Ter info en ondersteuning: Eén van mijn eerste zelfgedraaide boilies bestond voor het grootste deel uit schapenbix. Niet die grasbix, maar het betere krachtvoer. Daar mieterde ik wat van die Pear of Bananas in en dat werd graag gepakt.

Maar was het nu die schapenbix of die flavour die de doorslag gaf?

We gebruiken veel teveel door elkaar om echt harde conclusies te trekken m.b.t. de werking van een afzonderlijk product, denk ik. Zelfs met een zogenaamd neutrale mix op de populaire maïs-tarwe-soja-basis met flink wat flavour kun je je afvragen of het dan niet die maïs-tarwe-soja-basis is die de vis lokt en doet eten.

Wat is trouwens neutraal? Smaakloos?

Maar die Pear of Bananas is een behoorlijk uitgesproken flavour en ik houd wel van duidelijkheid. Hoe minder twijfel, hoe beter.

Yuri, waarom zou je de boel mengen? Voor de spanning? :wink:

Groet,
Willem
Gebruikersavatar
Yuri Alexej Römer
Berichten: 269
Lid geworden op: 17-05-2008 20:32

01-06-2011 09:06

Hoi Willem,

Dacht misschien past het bij elkaar.
Wellicht te ondersteunen met peren diksap.

Vind het jammer dat Cougarbaits uit de lucht is, heb ook nog even rond gebeld maar heb niet veel kunnen vinden. Ben nog op zoek naar de Toffee van Cougar.

Weet jij misschien iets.

Hoor graag van je.

Groeten Yuri
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

01-06-2011 09:49

Hoi Yuri,

ik bewonder je geestdrift op het gebied van aas en begrijp dit ook. Echter...

Indien je bijvoorbeeld een flavour wil testen in één samenstelling (lees deegsoort), dan is het al heel erg lastig om daar conclusies uit te trekken. Ten eerste moet je de juiste dosering zien te vinden en als dat dan al zo ver is, weet alleen nog maar hoe goed die flavour is in dát deeg, op dát water, op dát moment. Daar gaat dus al een tijdje overheen.

Indien je de boel gaat mengen kan zo'n periode wel eens vier keer zo lang uitvallen en is daarom (als je wat leren wil) erg verwarrend.

Maak eens twee basismixen. Een zoete en een vismeelknikker en zorg dan eerst eens dat ze vis vangen zonder die flavours erin. Als je zo ver bent, ga je ze wél toevoegen en weet je binnen een paar weken/maanden of het toevoegt aan je aas.

Zo niet; dan blijf je een hééééle lange tijd klooien voor je ook maar iets weet...

groetjes en sterkte op je tocht. :D
hans dijkerman
Berichten: 20
Lid geworden op: 08-02-2010 20:47
Locatie: Deventer

01-06-2011 10:04

Red hooker is verkrijgbaar bij HD Quality flavours
http://www.quality-flavours.nl/index.ph ... uct_id=177
toffee en Sweet Apple Spice op bestelling
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

01-06-2011 10:16

Hallo,

Ik kan me echt helemaal vinden in wat Mitsz schrijft. Ik zou het niet beter kunnen zeggen.

Je hebt het over Toffee. Ik neem aan dat je iets caramel-achtigs bedoelt? Ik heb slechts met twee van zulke flavours (die caramel genoemd worden) ervaring. De ene was van Pukka Baits (herkomst onbekend), de andere is van Solar, de Caramel Toffee. Wel moet ik zeggen dat deze flavour veranderd is! Toen ik er in '97 mee begon te vissen, was 'ie lichtbruin en mier- en mierzoet. Lekker gewoon. Er werd altijd gezegd/geschreven dat deze op basis van Talin was en dat was ook wel te proeven. Twee jaar terug kocht ik een paar nieuwe flesjes. De flavour was ineens een beetje rood van kleur en toen ik 'm puur proefde was de zoetigheid echt ver te zoeken! Dit terwijl Solar nog steeds beweert dat het een 'Talin based additive' is. Dit heb ik van de site van Solar:

Talin based additive. The sweetest natural substance known to man. Our suppliers have exclusive rights to its use in this country and have come up with the most awesome sweetening and taste enhancing products that you could ever put into or onto a bait. No bitter aftertaste and very, very strong. Even considering their potency they are used by many as a dip/soak in their undiluted state straight into the bait.

Geloof me, ik proef alles wat ik gebruik en deze informatie klopt niet meer. Het brandt op je tong. No bitter aftertaste nee, gewoon een bitter taste. Maar hé, dat is wat ik proef...

Tuurlijk heb ik niet gelijk de flesjes weggegooid, maar ben ik ermee gaan vissen. Het kan natuurlijk in die flavour ook iets anders zijn wat de vis 'triggert'. Ik dus een zooi pop-ups gemaakt en daar na een week drogen, meerdere keren een scheut pure Caramel Toffee overheen gegoten, totdat ze echt verzadigd waren. Wat bleek? De zeelten, brasems en karpers vonden het blijkbaar niet erg dat de flavour niet zoet meer was...

It's a mindgame.

Groet,
Willem
Gebruikersavatar
Yuri Alexej Römer
Berichten: 269
Lid geworden op: 17-05-2008 20:32

01-06-2011 11:18

Hoi Mitsz en Willem

Begrijp volledig wat jullie bedoelen, je kunt wanneer je wilt gaan mixen met de flavours tenminste wanneer je er in mijn voorbeeld twee wilt gebruiken op drie zoektochten gaan, Zoektocht 1 flavour A, Zoektocht 2 Flavour B en Zoektocht 3 de mix van de juiste verhouding tussen flavour A en B.

Ik begrijp dat het dan veel langer zal duren voor je weet waar je aan toe bent, het scheelt dat ik in het onderwijs zit en het niet erg vind om tijd te investeren.

De reden waarom ik dit aangeef is dat ik niet beter weet dat wanneer je verschillende flavours mixt, en deze een andere oplosstof bevatten, zij elkaar kunnen ondersteunen in hun eigenschappen.
Zoals bijvoorbeeld de olie die de waterlagen passeert en wellicht een andere flavour mee kan nemen.
Ik dacht wellicht kun je peer met appel mixen omdat het om twee frisse geuren gaat.

Mijn wens is eigenlijk op ieder moment van het jaar aas in te kunnen zetten gekoppeld aan het seizoen. Wellicht een utophie maar, vind het prettig wanneer ik voldoende bagage in mijn aas rugzak heb om te kunnen improviseren op het gebied van mijn aas verbetering omdat ik dan weet waar dingen voor dienen en wat de uitwerking van de werkbare stoffen zijn, van daar mijn gretigheid naar kennis.

Zoals ik bij vissen met deeg reeds aangegeven heb, ben ik iemand die graag leert van zijn ervaringen die mij helpen completer te maken op een van de essentiele gebieden van onze geweldige hobby.

Jullie advies, feedback en ondersteuning gooi ik zeker niet in de wind, ga daar zeker mee aan de slag n dank jullie daar voor.

Groeten Yuri
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

01-06-2011 13:16

Yuri Alexej Römer schreef:
Ik dacht wellicht kun je peer met appel mixen omdat het om twee frisse geuren gaat.



Bedoel je niet smaak? :wink:
Een flavour heeft als een van de belangrijkste eigenschappen toch wel de smaak. De geur is leuk voor ons neusje maar ruikt de karper dat ook zo onderwater? :wink:

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E