boilie recept


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lennart Zoeter
Berichten: 199
Lid geworden op: 26-03-2011 09:58
Locatie: Bergen op Zoom

28-03-2011 19:15

Aangezien de boilieprijs per kilo toch aardig hoog is heb ik besloten dat ik ze graag zelf wil draaien. een vorige keer was er iets niet helemaal goed gegaan met de flavour (ik had gewoon siroop gebruikt maar het rook/smaakte nergens naar).
nu heb ik me nog meer verdiept in de boiliedraaikunsten (ik wist niet hoe je het anders het best kon noemen :wink: ).
uiteindelijk ben ik op het volgende recept uitgekomen:

Basismix
-griesmeel 30%
-maismeel 30%
-eivoer (CeDe) 20%
-gemalen hennep 5%
-dextrose 5%
-puddingpoeder 10%

vloeibare delen
-9/10 eieren per kilo
-20 ml zonnebloemolie per kilo
-10 ml flavour per kilo

zou dit een aardig boilierecept kunnen zijn?
ik wil graag zoete bollen hebben maar weet nog niet wat voor flavour ik ga gebruiken.

alvast bedankt.
2012
karper: 9 schubkarpers
brasem: 1
zeelt: 0
snoek: 1 (op mn pop-up ;) )
Gebruikersavatar
kevin bogers
Berichten: 73
Lid geworden op: 24-03-2011 21:57
Locatie: breda

28-03-2011 19:18

mais in de blender gooien

of andere spul wat zoet is

ga een beetje met je fantasie spelen kan helemaal geen kwaad;)
t Mag vloeien, ‘t mag ebben’ Die niet waagt zal 't niet hebben.
Gebruikersavatar
Lennart Zoeter
Berichten: 199
Lid geworden op: 26-03-2011 09:58
Locatie: Bergen op Zoom

28-03-2011 19:23

met siroop durf ik het niet meer te proberen.
ik ga in ieder geval voor een grove bol CeDe eivoer zodat de lokstoffen goed uitlekken.
ik heb ook al eens iets gelezen over 50% suiker 50% honing. mischien is dat te gebruiken. maar kan ik dan niet beter de dextrose weglaten?
en ik ben er ook nog niet helemaal achter wat scopex is. misschien dat iemand mij kan vertellen waar de scopex flavour ongeveer naar ruikt?
2012
karper: 9 schubkarpers
brasem: 1
zeelt: 0
snoek: 1 (op mn pop-up ;) )
Joris Philippen
Berichten: 90
Lid geworden op: 17-06-2010 13:07

30-03-2011 08:31

ik vind scopex altijd ruiken naar deeg voor koekjes ofzo...
in elk geval lekker zoet
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

30-03-2011 10:29

Interesting Fact
Did you ever wonder where the name Scopex came from? Virtually every bait company in existence has a Scopex flavour in their range, but the man behind the original word and product was none other than Crafty Carper contibutor and carp angling legend, Rod Hutchinson. Rod told Crafty:

"The name Scopex came whilst I was testing some flavours mane, many years ago. I tested hundreds of different flavours before I came up with those that I wanted to use in my range, and most were very easy to name since they already had names like strawberry, maple etc, etc. One flavour in particular, though, didn't have a name. It was just a sample I recieved. The thing was when I tested it, everything seemed to like it; the roach, bream, tench, you name it, all went mad for this flavour. It had a wide scope of fish interested in it so I decided to base the name around this fact. I added the X to the end of SCOPE just to add a bit of mystery, because the flavour was a mystery really in that it didn't have a name."


Als je voor een zoete bol gaat, zou ik een dosis zoetstof zeker niet achterwege laten. Vind ik zelf belangrijker dan de flavour. Ik zou persoonlijk het puddingpoeder vervangen door vitamealo of iets van dien aard. Maar da's slechts mijn voorkeur.

Misschien is het idee het grote receptentopic "effe" door te lezen, staat een hele hoop nuttige informatie over allerlei soorten mixen in...
Ik weet het ook allemaal niet...
Plaats reactie