Bijvoeren?!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

25-04-2010 19:29

Heren,

Ik en een maat van me zijn net begonnen met statisch vissen op karper, inmiddels hengels,molens,piepers etc. bij elkaar gekocht en we hebben gister onze eerste nacht sessie gehad. We lagen een beetje te praten en ineens ging de pieper af...nou ik ben volgens mij nog nooit zo snel uit m'n stoel geschoten wat een KICK zeg!! Maar helaas was het een losser :x

Dat daar gelaten, we vissen met KGB 20mm Red crab boilie en de Dynamite red crab en cray fish ook 20mm. Het is aan een kanaal waar een andere kanaal op instroomt (t-splitsing zeg maar). Nou had ik een vraag over bijvoeren, hoeveel voeren jullie bij?? en met wat???

Wij heben het volgende gedaan:

4 hengels in tot. uit gegooid daarbij stuk of 10 boilies per stek neer gegooid. Tevens een paar ballen geweekte pellets met een klein beetje mais. En om het uur ongeveer 5/7 boilies per stek gooien. Met als resultaat 1 winde :evil:

Graag jullie tips/advies

Mehmet
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

25-04-2010 19:43

Niet voeren na dat je ingegooid hebt,pas gaan voeren als je aanbeten krijgt,anders overvoer je al te snel momenteel.

Voor de rest gewoon afwachten,kan niet echt aflezen wat ge fout doet,veel mensen vangen een winde of brasem en blijft de karper uit.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Tom de wal
Berichten: 205
Lid geworden op: 03-01-2008 16:44

25-04-2010 20:20

Hoezo niet voeren nadat je ingegooid hebt Leen?

Gewoon zoals ze nu doen lijkt me prima om mee te beginnen.

En om het uur een paar boillies erbij vind ik juist hele goede manier om nog wat activiteit uit te lokken soms met enige regelmaat wat verse nieuwe boillies laten zakken werkt vaak goed.ook altijd met pennen regelmatig klein beetje aas geeft ook vaak goed resultaat.


En Mehmet niet na 1 keer op geven maar vaker proberen en doorgaan, heel belangrijk!


Gr Tom
Carp spirit!
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

25-04-2010 20:36

Tom,

opgeven doe ik zeker niet de kick die ik had bij de eerste run....nou dat gevoel wil ik zeker nog een keer ervaren!! Wat een heerlijke drugs 8)

Maar ik was dus bang dat we te veel voerden eigenlijk.... maar ik begrijp dat dat dus niet zo is.

Mehmet
tom de groot
Berichten: 144
Lid geworden op: 22-11-2009 15:11

26-04-2010 18:53

Mwah op een kanaal heb je ook veel andere vis die graag boilies lusten. Ik vang nog brasems op 22mm boilies. Dus de hoeveelheid voer hangt af van meerdere factoren.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

26-04-2010 21:28

Tom de wal schreef:Hoezo niet voeren nadat je ingegooid hebt Leen?

Gewoon zoals ze nu doen lijkt me prima om mee te beginnen.

En om het uur een paar boillies erbij vind ik juist hele goede manier om nog wat activiteit uit te lokken soms met enige regelmaat wat verse nieuwe boillies laten zakken werkt vaak goed.ook altijd met pennen regelmatig klein beetje aas geeft ook vaak goed resultaat.


En Mehmet niet na 1 keer op geven maar vaker proberen en doorgaan, heel belangrijk!


Gr Tom



Ik doe het zo,

Als ik op een kanaal vis ofzo,dan voer ik 3 dagen van te voren voor. De dag dat ik erop ga vissen is meestal de zelfde tijd als dat ik ging voorvoeren,na mijn bevindingen geloof ik erin dat als ik de zelfde tijd me hengels in gooi als dat ik voer vaak na een korte tijd een beet krijg! Vaak gelijk al de grootste omdat die vaak al om de stek aast en wacht op meer. (Mijn geloof dus) Als ik ook de zelfde tijd ga vissen als dat ik voor ging voeren geef ik mijn eigen altijd een tijdsbestek van 3 tot 4 uurtjes,en dan moet er ook vis op de kant gekomen zijn,na mijn eerste beet dan ga ik pas voeren want dan weet ik dat de vis in aanraking is geweest met mijn aas,als dit binnen of tegen mijn afgesproken 4 uurtjes is dan is naar mijn idee de sessie geslaagt en heeft voorvoeren geholpen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

26-04-2010 21:41

een karper een laten we zeggen 10% van zijn eigen gewicht "per dag"
dus heb je bij 10 boilies om het uur eigenlijk nog niet genoeg want bij een dikke big is dat in 2 minuten weg
maar als je kleine boilies zou kopen 12/16 mm dan kun je daar meer van voeren
en breder waardoor de vis meer moet zwemmen
en als je geen beet krijgt
of je onderlijn zit in de knoop (of iets dergelijks) maar gaan we niet vanuit
of er is nog geen vis op je stek
dus gewoon wachten tot eerste run en dan pas gaan voeren
maar tussen door beetje voeren kan natuurlijk geen kwaad hoor :wink:
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-04-2010 21:48

Nu eet een volwassen karper lang geen 10% van zijn gewicht gemiddeld per dag. Doet er ook niks toe. Wat een karper eet van jouw boilies is nogal variabel. Er zijn situaties waar een stel karpers in een keer de hele stek leeg vreten. Maar meest voorkomend zijn situaties waar het meeste wel een tijdje blijft blijft liggen.

Ik denk dat ik het wel met Leen eens ben. Wacht eerst maar tot er activiteit op de stek is.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

27-04-2010 22:52

Heren,

Dus als ik het mag samenvatten:

In principe kan het geen kwaad om bij te voeren om het uur maar het beste kan je dus afwachten totdat je weet dat er karper aan het azen is en dan een beetje bijvoeren.

We gaan het proberen!

We gaan volgende week 2 dagen+1 nacht vissen en dan 3 dagen van te voren voorvoeren hoop dat we wat vangen!

Mehmet
Marc Claassen
Berichten: 125
Lid geworden op: 16-03-2010 17:28

15-05-2010 13:18

ik doe maar zelden aan voorvoeren.
ik gooi men hengels in en voor +- 40 boillies bij en bij elke vis die ik vang gooi ik er nog is +- 10 bollen bij.
bij mij werkt het heel goed maar ik vis op een groot water en niet op een kanaal.
ge kent de groete uit brabant kriege k*t!
Plaats reactie