verse de vase


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

30-09-2005 17:06

Is er iemand die dit gebruikt voor z'n karpervisserij en ook kan vertellen hoe je dit gebruiken kan? Een ex-college gebruikte dit veel tijdens het witvissen en ving uberbest. Kan je dit bijvoorbeeld door je boilliedeeg mengen? Wie o wie?
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

30-09-2005 18:51

Hey,
Als "Ex" witvisser zou ik dat toch wel moeten weten :lol:
Het nadeel van vers de vase is dat eht zo lastig te maken is en het vangt idd goed. Brasem!! :x
Het is best wel ingewikkeld om het te maken. Je moet het invriezen enz.
Ik zou het er niet door doen simpelweg omdat de brasem er helemaal leip van is :-?
Misschien een idee voor de brasemrig :P
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

30-09-2005 19:41

Arjen,

Probeer eens wat verse de vase in een pantykousje.
Ik meende dat ik voor jaren terug wat las in hengelsport magazine BEET,
over iets dergelijks. Ik meende dat ze er vers de vase, geknipte wormen,
en ander dierlijk voedsel in een pantykous deden. Dus....gewoon eens
proberen Arjen!

groetjes Benny
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

01-10-2005 11:58

In een stick-mix, in een method voertje, gepureerd door de boiliemix.. In Engeland zowat een hype.

Frozen Bloodworm.. :wink: En ook nog die bloodworm pellets. Die dan zeker weten hun visjes vangen maar asociaal duur zijn.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Kees van der Voorden
Berichten: 227
Lid geworden op: 30-10-2004 03:53

02-10-2005 00:16

Je kunt ook de vloeibare kopen (van sensas geloof ik). Dit kan door eieren heen. Heb het zelf gebruikt om te soaken en om voerballen te maken van eivoer.

mvg,
Kees
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

08-10-2005 09:53

robin de graaf schreef:Hey,
Als "Ex" witvisser zou ik dat toch wel moeten weten :lol:
Het nadeel van vers de vase is dat eht zo lastig te maken is en het vangt idd goed. Brasem!! :x
Het is best wel ingewikkeld om het te maken. Je moet het invriezen enz.


Mag ik aan de "Ex" witvisser dan eens vragen hoe hij vers de vase MAAKT??? :o
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

08-10-2005 10:11

Wil Jeurninck schreef:
robin de graaf schreef:Hey,
Als "Ex" witvisser zou ik dat toch wel moeten weten :lol:
Het nadeel van vers de vase is dat eht zo lastig te maken is en het vangt idd goed. Brasem!! :x
Het is best wel ingewikkeld om het te maken. Je moet het invriezen enz.


Mag ik aan de "Ex" witvisser dan eens vragen hoe hij vers de vase MAAKT??? :o
Dus jij bent daar ook al nieuwsgierig naar, ben zelf ook een aantal jaar tussendoor op de witvistoer geweest inclusief het hele wedstrijdgebeuren, maar heb daar idd ook nog nooit van gehoord :roll:
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

08-10-2005 10:59

Ja Rob,hoewel ik een goeie 15 jaar ook wedstrijden heb gevist waaronder heel veel met vers de vase kan ik helaas nog steeds geen vers de vase maken :cry:
Maar men is nooit te oud om te leren :lol:

Ook invriezen van vers de vase is natuurlijk geen goed plan,het haalt veel van de kwaliteiten van vers de vase weg.

Heb ooit vers de vase in de keukenmachine gegooit (een oude machine uiteraard 8) ) en deze verwerkt onder deeg,deeg niet gekookt overigens om de eigenschappen van vers de vase niet de nek om te draaien.
Resultaat van het voeren was overweldigend,karpers sprongen als gekken op de voerplek,overal bellen plakaten maar mijn deegballetje aan de hair werd met rust gelaten,met andere woorden vis genoeg op de voerstek,piepers die maar niet wilde zwijgen door de lijn zwemmers maar vangen ho maar.

Op zich eigenlijk niet zo vreemd,de karper word gelokt door de vers de vase maar kan hem domweg niet vinden daar ie in het deeg is verwerkt,ze zoeken wel maar vinden hem niet.
Uit eindelijk welliswaar een enkele vis gevangen maar de ordinaire deegbal zonder vers de vase of een boilie deden het beduidend beter.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

08-10-2005 11:11

Wil,

Dus eigenlijk precies hetzelfde als met hennep, vangen o maar als je er
wat anders over heen vist... :)

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

08-10-2005 11:22

Ten tijde van mijn witvisdipje :wink: wilde ik ook nog wel eens de verse door de blender knikkeren (vooral als ik na een wedstrijd nog wat overhad) die ik dan invroor en de wedstrijd erop eerst liet ontdooien om het vervolgens een dag van tevoren bij mijn maden te doen met een kleine hoeveelheid fijn zaagsel, en een gedeelte door mijn grondvoer, wat ook vaak zeer leuke resultaten opleverde, ervaring met verse in de karpervisserij heb ik nog niet, maar ga het zeker eens proberen (niet geschoten is altijd mis)

@Wil

Zeker ook zelf wezen scheppen die verse, en dan de dag van de wedstrijd gebroken zijn van de pijn in je rug door het gebukt staan in een of ander beekje??
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

08-10-2005 11:35

Je raad het al Rob :lol:

Als we zelf vers de vase scheppen onder maken verstaan dan heb ik heel wat kilo's "gemaakt".
Plaats reactie