Kevertjes/torretjes.


Plaats reactie
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

15-06-2004 10:19

Hoi,

bij mij in de berging zwerven hier en daar kleine kevertjes rond. Nu denk ik dat het van mijn visaas afkomt. Heb al weleens eerder met lokvoer voor witvissers gezien dat de kevertjes daar uit kwamen. Nu heb ik dit voer niet meer en zal niet weten waar het nu vandaan moet komen.

Nu wil ik graag weten of jullie daar ook last van hebben of hebben gehad, en waar ik moet beginnen met zoeken. Voordat ik de hele zooi op de kop zet. Zou het uit de boilie's kunnen komen (lijkt me raar maar je weet het niet)? Of uit de melen die ik gebruik voor het boilie draaien? Of komt het gewoon uit mijn visspullen?

Hoop dat iemand mij een stukje kan helpen. En of iemand tips heeft om dit tegen te gaan. Zou niet weten waar ze in 1 keer vandaan kunnen komen. Alvast Bedankt.

Groeten Rick.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

15-06-2004 11:09

Ik denk dat ze niet UIT maar NAAR je boilies komen.

Oplossingen ;
in de vriezer bewaren, of
in afsluitbare tonnen ( zuurkool emmertjes ).

Ongedierte zoal kevers, torretjes, muizen komen natuurlijk op al die lekker ruikende spullen van je af. ( net zoals de karpers moeten )
CarpeR Diem
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

15-06-2004 11:37

Na een tijdje zoeken en al het voer op de kop te hebben gezet heb ik het probleem gevonden. Ze hadden mijn zak met hondenbrokken doorboord. Was 1 grote gaten kaas, ze waren nu ook al bezig met het andere voer te terorriseren. Heb nu al een aantal extra tonnetjes bij mijn vader besteld. Die neemt ze straks mee van het werk en dan sluit ik al het voer netjes af. Bedankt voor je reactie Foos.

Groeten Rick.
Gebruikersavatar
dion van dongen
Berichten: 310
Lid geworden op: 02-06-2004 20:00
Contacteer:

20-06-2004 14:17

hey rick,

een paar weken geleden trok ik mijn emmer met lokvoer open en toen zaten er een stuk of 30 van die kevertjes of eerder kleine motjes in.

zouden bijv. eitjes door het voer hebben gezeten of zijn ze er op een of andere manier in gekomen want de emmer zat gewoon goed dicht.

mvg.

dvd
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

20-06-2004 21:59

Rick, Dion, Foos,

De eitjes zitten al in de meelsoorten, bij warmere temperaturen ontwikkelen die beessies zich sneller dan bij koelere omstandigheden.

Vaak leven kevertjes en torretjes weer van andere beessies als meelmijten en meelmotten..

http://www.plaagdierbestrijding.nl/broodkever.html

Sportieve groot'n Henk
ps,
Rick, ik vond je vorige avatar vele malen mooier!
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

21-06-2004 12:23

Henk,

Had de hele berging onder zitten, heb nu alle melen in afsluitbare emmertjes zitten en hoop op deze manier er geen last meer van te hebben. Bedankt voor je informatie.

Groeten Rick.

ps, is een keer wat anders dan een visavatar :wink:
Plaats reactie