www.deboilieman.nl ?


Gesloten
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

19-07-2014 16:54

Goedkoper aas voor op de rivier kan ik volgen, maar je bestelling dan weer niet. 9x1 kilo?
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

19-07-2014 17:29

Om te kijken welke bollen hard genoeg zijn,en hoe lang e hard blijven onder water Dennis,op de site kon je dit pakket samen stellen,dus dat was wel makkelijk om te beslissen welke bol.het gaat worden
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

19-07-2014 19:02

Hoi Rik
De bollen blijven vrij lang goed onder water, na 4 h nog perfect.Zijn wel grover gemalen en idd wat droger.Heb ermee gevist met een 20mm,half doorgesneden en een halve popup van 20mm erop->uitgebalanceerd dus.Gisteren op kanaal Dessel schoten mee gezeten van 17h00 tot 1h30 en 1 run om 22h00 gehad zelfs met dit hete weer.Watertemperatuur 25°C.Hadden wel op voorhand gevoerd dus erg goed was het nu ook weer niet.Dit waren de scopex birdfood bollen die we ergens met een tombola hadden gewonnen.
Er zat weinig of geen actie in de vis en geef als oorzaak het hete weer.Waren het de bollen?Geen idee.Hadden ook een stek uitgekozen die niet populair(geen hotspot) was vanwege het feit dat we dan zeker de stek voor ons zouden hebben omdat er hier al gauw iemand op je stek zit als ze weten dat er gevoerd word.Kunnen allemaal oorzaken zijn voor een mindere sessie.
Heb er morgen meer vertrouwen als het maar eens goed gaat regenen :D
Laat de regen maar met bakken uit de hemel vallen vannacht,lekker veel zuurstof in het water. 8)
Als je ziet wat er verkocht word door de boilieman dat vliegt er buiten.Zijn dat dan allemaal prutsers?
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

19-07-2014 20:07

Laat de regen maar met bakken uit de hemel vallen vannacht,lekker veel zuurstof in het water. 8)
Als je ziet wat er verkocht word door de boilieman dat vliegt er buiten.Zijn dat dan allemaal prutsers?[/quote]

Dat zijn typische Nederlanders,.het is goedkoop dus kopen we het,.ik vind het altijd makkelijk gezegd,.we hebben niks gevangen omdat het warm is of omdat de vis niet aasde of er was geen hotspot,.veel zwemmers en waterfietsen enz enz enz,.hoe noemden we dat het zogenaamde grijze gebied want met een lego blokje vangen we tenslotte ook vis.

Ik heb die bollen voor mijn doen uitgebreid getest,.een gedegen presentatie op een hotspot,kraak helder water met voldoende vis maar tevergeefs,.daarin tegen de andere stekken wel vis opleverde en de door mij aangevoerde boilieman bollen stek het verdacht stil bleef en zelfs de door mij gevoerde bollen gewoon nog op de bodem lagen,.meer bewijs heb ik voor mij dan niet nodig aangezien dit ritueel zich steeds herhaalde.
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

19-07-2014 20:14

Ik heb die bollen voor mijn doen uitgebreid getest,.een gedegen presentatie op een hotspot,kraak helder water met voldoende vis maar tevergeefs,.daarin tegen de andere stekken wel vis opleverde en de door mij aangevoerde boilieman bollen stek het verdacht stil bleef en zelfs de door mij gevoerde bollen gewoon nog op de bodem lagen,.meer bewijs heb ik voor mij dan niet nodig aangezien dit ritueel zich steeds herhaalde.


Dus omdat jij niks ving op die bloiliemanbollen zijn ze per definitie slecht? erg kort door de bocht vind je niet? want Rik vangt wel met die boilies, dus dan zou je kunnen stellen dat of jij niet kan vissen, of dat je wel erg hoog van de toren blaast, en je alleen maar telkens in herhaling valt over die enkele keertjes dat je niet ving, en je feitelijk probeert de boel te overschreeuwen zonder echte onderbouwing qua ingrediënten t.o.v van beide soorten boilies.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

19-07-2014 20:38

Ik heb er ook 20kg van gekocht en mee gevist en ik bevis dezelfde soort wateren als Rik.
Was blij dat ik er vanaf was en de laatste 10kg heb ik weggegeven.
Had de groene cocos de goedkoopste, gooi ze in een emmer water en je weet voldoende, Tsjernobyl is er niets bij :P Water gaf gewoon licht :o
Ik vis graag met cheap ass schrale bollen maar waarom er van die kleurstoffen bij moeten is mij een raadsel, het zal wel een visser vangen.....
Op een water waar ik weet hoe ik er moet vissen viel het al snel helemaal stil, terwijl meer voeren daar meer vangen betekent.
Nee niet dermatologisch getest, ook niet op professionele wijze maar gewoon uit eigen ervaring heb ik het als meuk bestempeld.

Kan ze nu nog goedkoper krijgen en heb daar op de meeste wateren gewoon wel goed gevangen, dus prijs zegt me helemaal niets.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

20-07-2014 11:26

Bedankt voor je toelichting Cees ,ik ga het wel.mee maken,ik verwacht dinsdag mijn bestelling binnen te hebben,
Ik kan wel alvast vertellen de ik zeer tevreden ben over de klanten service.
Ik waren 3 soorten van de 9 niet beschikbaar, en meneer nam.keurig contact met me op wat ik wilde...

Later meer...
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

20-07-2014 11:31

leenderts leon schreef:Hoe serieus wil je het hebben dan?voor mij is het al duidelijk dat als ik een bol openknijp en ik er op een watertje waar je normaal gewoon je visjes kan vangen gewoon er geen aanbeet op krijg of dat je er een paar runs krijg en dat het dan spontaan stil val terwijl ik er met een vetrouwd bolletje gewoon weer vis gaat vangen op dezelfde stek,.zo spannend is het toch niet?


Tuurlijk, en dit is het bewijs...... :roll:

leenderts leon schreef:Een goede vriend van mij doet iets met voeding bij de Unilever,.totaal geen karpervisser maar een ervaren wit/wedstrijd visser,.toen ik hem die bollen liet zien zag ik alleen een grijns op ze gezicht en een mededeling van dit is goedkoop geld verdienen,.om het hellemaal uit te gaan zoeken heeft die meer tijd nodig maar dat is ook de bedoeling niet,..een leek kan zien dat het allemaal heel minimaal is,..niks mis mee maar niet aan mij besteed.


Hahahahahahah, wat een gel*l zeg. (Sorry :oops: )
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

20-07-2014 11:50

Ik heb dit zo eens doorgelezen en wat ik alle participanten aan dit topic wil meegeven, is de volgende
gedachte:

Hoeveel geef je uit aan aas per gevangen karper?

Moet je eens uitrekenen. Dan kunnen goedkope bollen plots een stuk duurder zijn dan je denkt...

Grueßen Mitsz
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

20-07-2014 12:16

Rik koster schreef:Om te kijken welke bollen hard genoeg zijn,en hoe lang e hard blijven onder water Dennis,op de site kon je dit pakket samen stellen,dus dat was wel makkelijk om te beslissen welke bol.het gaat worden


O op die fiets. :lol:
Ik vis dit jaar met dynamite chocolat 26mm van 12,- per kilo, ff lekker strooien op de rivier! :lol:
Nee hoor, daar stonden ze op Zwolle mee te douwen a 3,99p kg. Het enigste nadeel is dat als het goed loopt ik ze nooit meer kan kopen. Maar op zondag kan je in Zwolle echt je slag slaan voor je vakantie trip. Het enigste nadeel is dat je het wat langer in huis hebt. Starbaits is ook nog een leuke optie voor jou doel evt.
Let op slagboom !
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

20-07-2014 13:17

Hahahahahahah, wat een gel*l zeg. (Sorry :oops: )[/quote]

Jij mag het gelul vinden maar dit zeg meer over jou dan over mij,..Belangen????,.duidelijker wil je het toch niet hebben??? de vis NEGEERDE de voerplek volledig,.hoeveel bewijs wil je hebben dan?ik hoef het trouwens niet te bewijzen naar jou persoon maar voor mij was het wel duidelijk,.het negeren van een persoon die dagelijks beroepsmatig met voeding bezig is en jaren actief is geweest in het sensas Benelux team,.tsjaaa Het is gewoon troep van de bovenste plank maar daar komen de meeste vissers vanzelf wel achter,.mijn netto vistijd is me kostbaar genoeg en dan betaal ik liever een paar euro meer.

En wat betreft de bijlage van Mitsz denk daar maar eens over na,..lekker goedkoop dus strooien maar,..
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

20-07-2014 13:30

Mitz : de bollen van mtc zijn simpelweg gewoon veel en veel te duur,en tevens mij veel te attractief om op een rivier te vissen en eventueel voor te voeren,enig idee hoeveel kilo je een rivier in moet dumpen als een school karper arriveert om de vis azende te houden ? Ik neem aan dat jij dat wel weet,en neem aan ook kan begrijpen dat dat zeer veel pijn zal doen aan je portemonnee, jij als team lid bij mtc zal het een stuk makkelijker hebben kwa prijs,maar dan nog zul je met jouw type bollen veel en veel te veel witvis aantrekken, een goedkopere bol is in mijn ogen enkel een schralere bol,een zelfde soort basis mix als dat vrijwel elke bollenbakker gebruikt,maar de additieven die de kostprijs omhoog drukken en het zorgvuldig gaat stomen om alle meel soorten etcetera zo goed als mogelijk onder lage temperaturen te garen te bewaren in hun kwaliteit en aantrekkingskracht zoals dat bij Julie aan de orde is achterwege gelaten is.
Als ik uitreiken op een rivier wat het me kost per karper als ik met mtc vis en voer,mag ik er nog wel een baantje bij gaan zoeken,en weer thuis bij pa en na intrekken.

Ps : ik praat over rivier visserij mensen!!
Geen putjes visserij,90% van de vissers hier hebben nooit een stap durven maken op een rivier,en als je die ervaring niet heb,heb je totaal geen recht van spreken.rivier visserij is 100% anders dan een putje
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

20-07-2014 15:26

Rik,

kort gezegd: geleuter...

Ik heb mijn bollen gevist op de Moselle, Loire, Seine, Saone, Maas en nog wat rivieren en met veel plezier.

Bovendien hebben we ook aas dat goedkoper is, als de klant dat wil.

Witvis vang je op de plekken waar de karper niet is...
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

20-07-2014 16:00

Dus jij wil beweren dat schraal aas op een rivier waar de karper wel aanwezig is een bol van mtc meer vangt... Daar komt het op neer,en dan praten we puur over rivier visserij!

Waar witvis aast zit geen karper is jouw mening ?
Mijn ervaring zegt juist waar witvis zit,zit karper ook,en witvis aantrekken met particles afbouwend naar 25 mm bollen juist karper aantrekt,

Je zegt we hebben ook goedkoper aas als de klant dit wilt.
Het gespreksonderwerp gaat hier om goedkoper aas,en jij bent van mening dat dit minder vis op de kant brengt op een rivier,dan sta je dus niet achter je aas die je verkoopt lijkt mij ?
Al met al is het moeilijk discussiëren met iemand die belangen heeft bij 1 van de duurste bollen in de freezerbaits in Nederland die verkocht worden,ik ben zelf in dit wereldje jaren testvisser geweest,en weet van verschillende Boilie merken de inkoops prijzen en de winkeliers prijzen,wat er dan daadwerkelijk aan geld in zo'n bolletje zit krijg ik spierpijn aan mijn kaken,ik heb het hier niet over zelfstandige boilieboeren zoals.mtc ttb etcetera, maar over Boilie boeren die bij een bedrijf laten draaien,die het verkopen aan een verdeler,en de verdeler het weer aan de winkel verkoopt.Dit wil dus zeggen dat er 4 keer geld aan verdient Word,ja..... Dan blijft er weinig over van die 10 euro de kilo aan ingrediënten he ?
Maar goed ieder zijn mening over aas,aas op een afgesloten water heb ik overigens wel andere meningen laat dat duidelijk zijn,maar op een rivier hecht ik me daar veel minder waarde aan,heb 3 jaar lang getest op dezelfde stek met kwaliteits freezerbaits en met schrale goedkope bollen,mij viel op dat ik met kwaliteits aas rijk aan additieven en uitgebalanceerde voedingswaardes veel meer witvis ving in vergelijking met schrale bollen.

Schraal vs duur en zogenaamd beter op een rivier ?

Als ik eerlijk ben heb ik nooit geen verschil gemerkt,het enige wat ik merkte was de witvis aantallen.
En als er karper zat,ving ik die met beiden bollen,niets meer niets minder.
Voor jouw is het kwa financiële factor geen ramp aangezien je gratis vist of fikse korting krijgt.

Maar de meeste rivier vissers die geen belang hebben bij een Boilie merk,weten wat ik bedoek
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

20-07-2014 16:22

@Rik,

Je hebt het over 25mm bollen maar volgens mij hebben ze die niet eens,...Ik vind je opmerking toch wel gewaagd als je zeg dat het vissen op een putje anders is dan op de rivier,.natuurlijk de omstandigheden stroming enz maar mijn ervaring op bijvoorbeeld het Haringvliet was dat als ik een zogenaamde schrale bol gebruikte die ik destijds zelf draaide of een bol met iets meer ingrediënten en liquid toevoegingen dat ik de vis juist langer op de stek kon houden.
Mijn sessies op het grote water de laatste jaren zijn schaars maar kilo,s duivenvoer totaal kapot gekookt in combinatie met cocos melk en een redelijke bol deden redelijk tot goed hun werk.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

20-07-2014 16:29

Ik begrijp de vraagstelling Rik maar waarom wil jij weten wat de bollen van de MAN doen op een rivier? Jij bent immers jarenlang testvisser geweest en je bent een fervent riviervisser, dan moet jij toch weten waar Abraham de mosterd vandaan haalt!!

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

20-07-2014 18:02

Peter,dus omdat ik testvisser geweest ben,en ik rivier ervaring opgedaan heb van een jaartje of 10 weet ik dus bij voorbaat hoe de bollen zijn van boilieman,hoe de service is,of de bollen op een rivier een nacht overleven,of de service goed is etcetera ?

Je komt over alsof je geïrriteerd bent vanwege het woordje testvisser...?
Dat kan hoor,maar begrijp me niet verkeerd,dat is puur gezegd omdat ik daardoor weet heb van prijzen in winkels ,
En je niet met een bol van 10 euro vist,maar met een bol van Max 2,50 maar door winst marges verdeeld over 4 partijen de prijs zo omhaag gaat,om die reden heb ik dat aangehaald,beurzen op Zwolle gedraaid en genoeg prijzen op de laatste dag over de kop zien gaan,weet ff niet of dat in dit topic was over dynamite bollen,maar die konden voor een prikkie op een zondag weg,ik dacht 3 euro de kilo en dus 10 euro goedkoper,op die 3 euro spelen ze quite of minimale winst,ik heb geen blad voor de mond zoals je ondertussen gezien heb,en ik uit gewoon mijn mening en mijn ervaringen op een forum zoals ik ze zie,voel,proef,hoor,of meemaak.
En ik vind dat dat ook moet kunnen,en dat je elkaar hierom respecteert ook al krijg je een lang dradige discussie

Mijn mening en kijk is wel duidelijk genoeg zo,en wacht op de bollen,als ze binnen zijn zal ik er het q en ander over vertellen,negatief of positief.... recht door zee
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

20-07-2014 18:15

Leenderts ik kan bij Boilieman tot 30 mm bestellen.
Mijn ervaringen zijn vooral gericht op de Hollandse ijssel,op haringvliet en holands diep heb ik zelf niet veel ervaring heb er tot nu toe zo'n 6 X gevist en altijd instant,ieder zijn ervaring en manier om onze vrienden te vangen.
Maar gewaagd vind ik mijn uitspraak niet,wat ik gewaagd vind is een goedkopere bol verwijten dat si e slecht is voor het water en voor de vis vanwege een prijsverschil van 1 euro.
Ik doe boodschappen bij de Lidl scheelt me ruim een winkelwagen vol in de maand als dat ik dat bij de alberht Hein doet.En vele anderen doe. daar boodachappen, is het dan per definitie slechter voor de gezondheid,of zou het marketing technisch in de winst marges verschillen ?
Heb nog steeds van niemand gehoord wat er dan zo slecht is,en nog steeds geen onderbouwde meningen die daadwerkelijk spijkerstof op hun kop slaan.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

20-07-2014 19:19

@Rik,.

Wat wil je horen dan?wie kan nou zeggen of een bol goed is of slecht?,het heeft niks met de prijs te maken maar wel met persoonlijke ervaring,.mijn ervaringen met die boilieman bol is gewoon slecht,.het verhaal dat die na 2 dagen in het water te hebben gelegen nog gewoon de zelfde vorm aanhoud en dat de binnen kern kurkdroog is en blijft en dat er ik zelf na jarenlang fanatiek boilies zelf te hebben gemaakt en samengesteld voor mijn gevoel de gebruikte ingredienten wel erg eenvoudig is gezien het naar mijn idee het vele verwerkte maïsmeel en tarwemeel,.een gemiddelde visser zal dit meteen herkennen.

Ik ben ook bekend met de verhalen van bijvoorbeeld een Proline of Dynamite bol en de marges op de uiteindelijke kilo prijs maar ik weet ook dat bijvoorbeeld een bol van TTB of MTC gewoon kwaliteit is en dat als ik een bol uit hun segment open breek dat er dan wel degelijk een verschil is tussen die boilieman bol en eerder genoemde zo ook de gebruikte ingrediënten want ook hier zal de gemiddelde visser herkennen dat het niet zomaar een Peppie bol is.

Ik heb het probleem voor me zelf opgelost door zelf weer te gaan draaien/maken als ik een grote hoeveelheid wil gaan voeren,.oldskool de plaatselijke molen beroven van hun melen en de schuur in,..gewoon ipv eindeloos bolletjes rollen dikke worsten knallen,.deze koken en na het drogen in stukken hakken,.en bij de Keur slager op de hoek vacuum laten verpakken.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

20-07-2014 19:57

Rik,

je geeft zelf aan niet veel ervaring op het open water te hebben.
Als ik het zo lees heb ik er heel wat meer sessies opzitten op de rivieren van Europa.

Zullen we dan maar concluderen dat jij in deze discussie geen serieuze gesprekspartner bent?

Ga ff een paar jaar oefenen en dan horen we je weer.

DOEI!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

20-07-2014 20:34

11 jaar rivieren bevist Mitz,kan ik toch wel enigszins zeggen wat mijn bevindingen zijn ?Ik was 16 toen ik op de IJssel begon en gelijk een heerlijke sessie maakte waardoor ik was verkocht aan de rivier karper.
Ik weet ook wel dat een bol van mtc of ttb overduidelijk niet te vergelijken is met een Bol als die ik nu bestel.
Maar mijn eis voor op een rivier is daar ook niet naar.
Ga ik een week op een lac zitten bestel ik wel bij ttb baits,en heb zelf ook vroeger zat kilo's gedraaid,maar heb er de ruimte en spullen niet meer voor.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

20-07-2014 20:46

Heb je er nu zes keer of elf jaar gevist? :o

Of zes keer in elf jaar?
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

20-07-2014 21:25

Zeg ken jij de boilieman, de boilieman, de boilieman, zeg jij de boilieman die bakt echt geen klote van haha.

Sorry kon het niet laten.

En rik... Spullen om bollen te maken is zo gehaald en ruimte... Je kan het zelfs op de plee draaien als het moet.
Maar goed ik ben heel benieuwd wat je ervaringen zijn als je ze getest heb op de rivier.
Wens je heel veel sterkte ben benieuwd je zal er heus mee vangen.

Karpers zijn heel nieuwschierig en worden ook op een lego blokje gevangen, dus je hebt zeker kans.

Cheers en succes
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

20-07-2014 21:40

Leesbril kopen Mitz ? Ik heb er nog 1 liggen van de Hema, mag je voor €10 wel overnemen.
Rick heeft 11 jaar ervaring op de Hollandse IJssel en heeft 6 keer op Haringvliet en Hollands diep gevist.
Wat vissen op rivieren en open water betreft, ik kan op de Moselle met een schrale, en dus goedkope boilie net zoveel karper vangen als met een duurdere 'kwaliteits' boilie.
Moet het wel een beetje stromen.
Hetzelfde geld in iets mindere mate voor groot open water waar de hoeveelheid voer die ik strooi net zo belangrijk is als de kwaliteit, dan kan het maar zo zijn dat ik met 4 kilo crap a €3 p/kg meer vang dan met 1 kilo kwaliteit a €12 p/kg. Kun je ook nog kiezen voor 4kg crap en 1kg kwaliteit gemixt, en dan uiteraard vissen met de dure.
Wat die goedkope MTC boilie betreft, die kost om te beginnen al €2,25 p/kg kant-en-klaar (inclusief eipoeders), daar komen de ingrediënten dan nog bij. Ben ik benieuwd waar een vangende MTC boilie dan op uitkomt, en waarom die dan beter zou zijn dan een willekeurige crap boilie.

@R de Winter, vertel, hoe lang doe jij over 100kg boilies ? En waar droog je ze ? En wat vindt jou vrouw ervan ?
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

20-07-2014 23:03

@bert; hoelang je over 100kg doet is niet aan de orde net zoals hoe mijn vrouw daar over denkt. Hoe je 100kg droogt... Als je met de hand draaid droog je niet ineens 100kg he want dat draai je ook niet in 1x..

En dan denk je waar sla ik 100kg op... Iedereen heeft nog wel plek voor een vriezer.
Maargoed als je beetje moeite doet is er een weg dat bedoelde ik er meer mee te zeggen tegen rik.

Cheers.
Oja joh!!!
Gesloten