mooi klein water en veel kleine karpers! nix gewent


Plaats reactie
arjan boonzaaijer
Berichten: 2
Lid geworden op: 23-08-2010 20:56

23-08-2010 21:47

goeie dag.

ik had een vraag over een klein water.
daar zijn ze niet gewend aan bolies.
en er zitten heel veel kleine karpers van 30 cm of zo
er zitten ook grotere van 20 pond
maar je vangt meer die kleintjes hoe kun je het beste die grotere vangen??

mvg arjan :D
johnny haars
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-10-2009 17:00
Locatie: achter me hengels...

23-08-2010 22:34

gewoon simpel weg een paar dagen mais voeren en na een paar dagen boillies er bij voeren en minder mais en na een tijd alleen boillies om de grotere er tussen uit te filteren, succes :)
eerst naar het water! de rest komt later
niels hurkmans

23-08-2010 22:35

Toevallig precies dezelfde situatie meegemaakt dit jaar, het beste werkt zoete blikmais, brood werkt ook goed!
Met mais geprobeerd en toen met brood met een klein haakje maatje 12 en dan een klein schuifend loodje, dat ingegooid en dan de lijn strak draaien en als ie gaat tikken dan aanslaan.
Het putje was een kweekvijvertje en ik heb er in een week ongeveer 130 gevangen!

Mvg Niels
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

26-08-2010 23:37

Zoals aangegeven een voerplek bijhouden met boilies. Evt. particels inzetten om de voerplek op te starten.
Het hoeven geen grote hoeveelheden te zijn, maar wel met regelmaat.
Hou het zeker ook een week aan zodat de vissen aan de boilies kunnen wennen.
Gebruik simpele (zoete) birdfood boilies, deze worden over het algemeen het snelste geaccepteerd.

Wil je echt de grotere exemplaren vangen, ben je het best uit met groter formaat boilies.
Pak dan rond de 22 a 24 mm om het enigzins nog aanvaardbaar te houden zodat je niet geheel voor jan met de korte achternaam ligt te vissen.
Hoe groter je aas, hoe groter ook vaak de vis op een water met een groot bestand aan kleine vis. Blijf wel effectief vissen en ga niet TE groot vissen zodat je opnames onder water ook goed haken. (Je zal verstelt staan hoe vaak een karper het aas al heeft opgenomen voordat je een aanbeet krijgt, met groter aas vaak nog meer dan met kleiner aas)
Voor vissen van 20 pond vind ik 22 a 24mm dus een goede maatstaf om de kleine exemplaren grotendeels uit te schakelen.

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
Davey Remmig
Berichten: 123
Lid geworden op: 17-10-2009 00:28
Contacteer:

26-08-2010 23:40

ook wormen, maden, kaas of lunchworst werken vaak goed op dat soort wateren en ook voor de groter!
Plaats reactie