aardappelen


Plaats reactie
paul akkermans
Berichten: 22
Lid geworden op: 06-05-2007 19:35
Locatie: schaijk

18-05-2007 18:00

hallo, ik krijg de laatste tijd veel minder aanbeten en vang minder op n boilie... Nou zat ik te denken om met aardappel te gaan vissen, het liefst gewoon een stuk aardappel met het schil er nog omheen, maar dan n stuk van n hele aardappel.

Maar omdat ik hier nog geen enkele ervaring mee heb, weet ik dus niet hoe en of ik een aardappel uit de zak van de suppermarkt moet bewerken. ik wil niet echt met kant en klare krieltjes vissen, omdat dit nog veel op n boilie lijkt, gewoon n brok van n aardappel met schil snijden.... lijkt me wel wat. Maar mijn vraag is hoe ik deze moet monteren (gewoon aan de hair? :oops: ) en moet ik hem koken, of kan het ook 'rauw' ?

bedankt vast!
Het is gewoon verslavend!!!
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

18-05-2007 18:15

Vissen zoals vroeger

Oldskool met een stuk aardappel,schuifloodje van 15 gram en een stuk zilverfolie tussen je startoog en molen

Maar wat te denken van een stuk kaas,roggebrood aangemaakt met stroop.

En gewoon een haak in de aardappel en geen hair.

mvg
Jan Peter Teerling

18-05-2007 19:07

Paul,
Een aardappel (vastkokende aardappel) met schil en al in blokjes snijden.

Een pannetje water koken evt. met zout,bouillon blokje,kerry,paprika poeder oid aardappels even blancheren (in kokend water doen en beetgaar koken) afhankelijk hoe groot je blokjes zijn 1 tot 2 min.

Daarna zorgen dat je een vergiet klaar hebt staan in je aanrecht en je blokjes direct uit de pan in het vergiet doen en de koude kraan erop totdat de blokjes afgekoeld zijn.

Je kan ze hierna op de hair doen of rechtsreeks op je haak.

Wat ook lekker is is om deze aardappel blokjes met wat spekblokjes,lente ui,reepjes yorkham en geblancheerde brocolli roosjes even op te bakken in wat roomboter.Na het bakken bestrooien met een mix van gehakte peterselie en bieslook.Zout en peper naar smaak.

Lekker fris wit wijntje of een koude Cerveza

Bon apetit&vang ze!
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

18-05-2007 23:40

je kunt ook appel, of peer meekoken, werkt erg goed.
Baukje heeft ook kersen of amandel in hun assortiment, haal je bij de supermarkt.
werkt nog steeds hoor. :D .

gr.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

19-05-2007 01:15

Ruben vd Worp schreef:Vissen zoals vroeger

Oldskool met een stuk aardappel,schuifloodje van 15 gram en een stuk zilverfolie tussen je startoog en molen

Maar wat te denken van een stuk kaas,roggebrood aangemaakt met stroop.

En gewoon een haak in de aardappel en geen hair.

mvg


Ruben zit je nu al onze geheimen teverklappen ?
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

19-05-2007 09:11

:x
Plaats reactie