Harrison Blanks


Plaats reactie
Robin van Duin
Berichten: 4
Lid geworden op: 23-06-2014 22:12

23-06-2014 22:18

Beste leden,
Zoals hier in deze hoek ben ik een beginnend karper visser,
Heb nu een mooie hengel set aangeboden gekregen 3 hengels (Harrison Blanks 2.5-2.75lbs)
en 3 swingers van Solar (RVS, inclusief Beta Lights),

Maar ik kan hier niks over vinden op internet(de hengels dan)
Zouden jullie weten wat de nieuwprijs hier van is? en voor hoeveel ik er 1 zou kunnen verkopen? Heb namelijk niks aan 3 hengels... (ivm missen van 3 hengel pas en niet van plan aan te schaffen,)

Zouden jullie misschien ook de nieuw waarde weten van deze hengels?
Hengels zijn gebruikt maar zeker niet misbruikt.

ps, hoeveel zouden jullie geven voor 3 hengels en 3 solar swingers RVS icl betalight?

Alvast heel erg bedankt,
Groetjes,
Robin
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

24-06-2014 01:04

Die nieuwwaarde weet ik zo niet, welk type is het precies? Als je dat weet kan je ook gewoon googelen.
Afgezien daarvan zou ik die 3de hengel absoluut niet weg doen. Je hebt een paar klasse hengels staan waar je jaren mee voorruit kan, wie weet wanneer je wel behoefte hebt aan die derde hengel? Dan kan je er misschien geen derde meer bij krijgen. Op heel veel wateren mag je tegenwoordig met die zegel met drie hengels vissen en op een groot deel van dat water kan je er ook echt voordeel uit halen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

24-06-2014 06:23

Ik zeg hetzelfde als Daaf: houden die hengel!

Als reden kan ik aangeven dat ze als derde hengel, maar hetzelfde gebouwd als de andere twee, meer waard zijn gezamenlijk dan een enkele hengel. Mocht je ze ooit willen verkopen althans.

Ik heb zelf Harrison hengels en zal ze nooit weg doen. Ooit als blank gekocht en laten afbouwen naar mijn wensen, en nooit spijt van gehad. Geweldige hengels!

Hier vind je wat over Harrison hengels: http://www.harrisonrods.co.uk/
Het zjin over het algemeen hengels met erg veel body, die jou echt controle geeft over de vis.

Als ze er goed uit zien, moet je het zeker doen.
Tips voor het kijken naar hengels: Kijk naar de wikkelingen, de lak die gebruikt is, of de reelhouder los zit, of de ogen glad zijn (inslijten door gevlochten lijn) en geen bramen bevatten, geen barsten/breuken, en of je molen in de reelhouder past. Neem dus je (grootste) molen mee.
ergo: Koop nooit 2de hands hengels via internet zonder ze zelf te bekijken. Altijd ophalen dus.

Succes
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-06-2014 07:34

Zonder te weten wat het is kun je er weinig over zeggen. In het verleden heeft Vlemmix bijvoorbeeld hengels verkocht, zogenaamd afgebouwd op Harrison blanks. Daarvoor gebruikten ze B klasse blanks en werden ze verkocht voor een aantrekkelijk prijsje. Je moet weten dat Harrison een fabrikant is die blanks in alle prijsklasse verkoopt. Alleen de beste A klasse blanks gebruiken ze in hun eigen hengels of worden door de bekende hengelbouwers afgebouwd. Daarvan zijn de Ballistas in standaard en slim uitvoering overbekend bij karpervissers. Ik wil je niet teleurstellen, maar heb een flauw vermoeden. Niettemin kun je er een goede set hengels aan hebben. Maar let op de vraagprijs en laat je niet gek maken met een merkje.

Zo te lezen weet je wat je voor drie stuks betaald hebt. Dan weet je ook wat je voor een moet vragen. Maar ik zou hem niet weg doen. Een set van drie verkoopt sowieso beter.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

24-06-2014 08:04

Goede aanvullende Info, Kees, dat van die B-klasse wist ik niet, gelukkig heb ik ze zelf laten afbouwen. Dat werpt wel eenander licht over het onderwerp :o

Mijn ervaring met Harrison is echter alleen maar goed (meerdere in handen gehad van andere vissers).
Robin van Duin
Berichten: 4
Lid geworden op: 23-06-2014 22:12

24-06-2014 14:37

Bedankt allemaal voor de reacties,
Heb ze nog niet gekocht, die man bied ze aan tegen een zeer aantrekkelijk bod! 50,00 t stuk.
maar heb hier helemaal geen verstand van etc, dus ik kan beter eerst maar is even bij hem gaan kijken.

Mochten jullie meer weten hoor ik het graag,
Groetjes,
Robin
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

24-06-2014 15:52

Vraag hem precies welk type het is, als dit hun topblanks zouden zijn kunnen die hengels een nieuwprijs van > 300 euro alleen al aan materiaalkosten hebben en kan je er een set hengels voor het leven aan hebben. Is het een of andere B lijn (waar ik trouwens ook niet bekend mee ben) kan de hengel compleet < €100 gekost hebben en hoeft hij niks beter te zijn dan andere hengels in die prijscategorie.
Alleen harrison en 2,75lb is dus te weinig om er wat zinnigs over te zeggen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Robin van Duin
Berichten: 4
Lid geworden op: 23-06-2014 22:12

24-06-2014 20:37

Wil het type niet geven, voelt dus al niet goed!

verder geeft hij aan dat de nieuwprijs 160 euro was en dat ze zijn gemaakt voor een viswinkel bij hem in de buurt.. ongeveer 150 totaal.

ik zie er vanaf en ga voor dat geld totaal opzoek naar 2 andere stokken.
Heel erg bedankt mannen!
Robin van Duin
Berichten: 4
Lid geworden op: 23-06-2014 22:12

19-08-2014 16:36

Toch nog contact gezocht met hem, begin september ga ik ze halen, 75 euro 2 stuks :)
Mooie deal,
Plaats reactie