Boilie stops


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erwin Philips
Berichten: 24
Lid geworden op: 29-08-2012 09:35
Locatie: Assen
Contacteer:

04-01-2013 09:13

Mede vissers,

Ik wil mij helemaal gaan leggen op het method feedervissen. Nu heeft dit zoveel raakvlakken met het karpervissen, dat ik jullie om enig advies wil vragen.

Is het noodzakelijk dat een boilie stop dezelfde kleur heeft als de boilie?

Heeft iemand van jullie een tip welk materiaal ik kan toepassen om zelf method onderlijnen (10cm max) te maken?
Nu zie ik bij het karpervissen wel eens dat ze een lange rubber tube gebruiken vanaf het lood naar boven. Is dit om de lijn te beschermen / camoufleren?
Moet ik dit dan ook toepassen voor mijn method feeder korf?

Ik heb een Spro avontage method feeder hengel gekocht (25 - 65 gram)
Hebben jullie nog een tip welke molen ik moet toepassen (freerunner / baitrunner, slip voorop of slip achterop)?

Als voer gebruik ik standaard witvisvoer, met vismeel (72%) en micropellets.. Hebben jullie nog enige ander voertips?

Graag hoor ik van jullie

Met vriendelijke groet,
Erwin Philips
Assen
Sense and Simplicity

2012: Karper: 1 (op de method)
2013: schubkarper: 6 (op de method)
2013: spiegelkarper: 2 (op de method)
2013: graskarper: 0 (op de method)
2013: zeelt: 0 (op de method)
2013: brasem: 2 (op de method)
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

04-01-2013 10:46

Hey Erwin

Die boilie stop moet jij je niet druk om maken... Als ik niet de zelfde kleur heb, trek ik de stop gewoon een beetje door dat ie verzonken is zodat je m niet meer ziet :wink:
Die tube zoals je aan gaf heb ik zelf ook wel eens gebruikt... maar ik vond het wat iri (maar dat is voor ieder eigen) Ik gebruik zelf een stuk leadcore van +-1m lang.

En die molen.... Tsja dat is aan je zelf. Ik zou een wat lichter molentje makken. Aangezien je feeder hengel al erg licht is. Voor mijn Pen-hengel gebruik ik een lichte aluminium Shimano molen. Dit compenseert mooi met de lichte hengel.

Mvg Bas
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

04-01-2013 10:54

Die boilie stops maak ik me zelf wel altijd druk om.

Bij een 10 mm of pop-upje zijn ze er niet in te trekken.

Zo een plastic stopje lijkt me alles behalve natuurlijk.

Ik neem altijd een stukje stevig gras of iets dergelijks.

Ligt genoeg van die zooi op de bodem altijd dus zal niet opvallen.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

04-01-2013 12:23

Zie je het voor je: een natuurlijk stoppertje achter een kunstmaisje of boilie............ :roll:
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

04-01-2013 14:40

Boilliestops zou ik me niet druk om maken. Neem, als je jezelf er toch druk over maakt, transparante stops. Kun je altijd mee uit de voeten.

Ik zou een standaard methodfeeder-montage pakken en niet gaan lopen klooien met leadcore of tube. Je vist met strakke lijnen en zonder toplood (tenminste, als je op de top vist en dat lijkt me wel), dus waarom de lijn opvallender maken dan ie al is.

Een baitrunner is nergens goed voor als je op de top vist. Molens met de slip voorop hebben vaak een betere slipwerking dan hun type-genoten met de slip achterop. Dus ik zou het wel weten... Feederen met een kleine molen, ik vond het niks toen ik nog wel eens op witvis viste. Een grotere molen werpt fijner (en verder) en heeft 9 van de 10 keer een hogere inhaalsnelheid. Wel lekker als je een beetje tempo wil vissen.
Ik weet het ook allemaal niet...
Plaats reactie