Bodemprobleem?


Plaats reactie
Laurens Dierickx
Berichten: 6
Lid geworden op: 07-09-2012 12:16

08-09-2012 02:11

Gegroet,

Ik vis nu al enkele maanden op karper na jaar en dag met de vaste stok te hebben gevist en me vaak aan roofvis te hebben gewaagd. Ik vis op een water hier in de buurt waarvan ik weet dat er heel wat karper rondzwemt en waar ook heel wat op karper gevist wordt, dus er is wel sprake van enige dressuur. Ik heb hier lang gevist met (method)feeders en daar goeie resultaten op gehad, vooral brasems en af en toe met wat een geluk een klein karpertje. Nu heb ik het volgende probleem bij het vissen met boilies; ik vang absoluut niks. Ik ben nu al een paar weken aan het proberen op een bepaalde stek en ik krijg ze gewoon niet aan de kant. Het gaat om een draaikom in een kanaal (vaart) die uitkomt op een sluis. Er wordt hier heel wat afgevist, ook snachts e.d.. Ik heb het gevoel dat het water ongeveer vanaf 3 meter uit de kant begint te dalen tot in de vaargeul en dan gewoon weer omhoog gaat. Ik vis met een standaardrig aangezien dat de enige rig is die ik voor de moment geknoopt krijg. Ik viste eerste met een loodgewicht van 70gr, maar ben door de stroming van de sluis overgeschakeld naar 100gr.

Het probleem is het volgende; bij het inhalen van mijn lijnen heb ik altijd het gevoel dat ik mijn lood echt moet lostrekken. Wil dit zeggen dat de bodem nogal modderig is en het lood erin wegzakt? Er hangt zelden modder aan mijn lijn maar wel erg vaak planten, dus misschien staat de bodem vol plantengroei? Probeer ik best een andere rig uit?