2 hengels op 1 stek


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mikey Lubbers
Berichten: 25
Lid geworden op: 23-10-2010 18:52
Locatie: Enkhuizen

22-05-2011 14:24

Hallo,

Vissen jullie wel eens met 2 hengels op 1 voerstek?, of maken jullie 1 stek voor iedere hengel?, hoe gaan jullie dan te werk, je rig middenin de voerstek droppen, of juist een beetje erbuiten?
En als je voorvoert.., moet je dan tijdens het vissen telkens kleine beetjes voer er heen gooien, of doen doen jullie dat pas al heb je een run gehad? en hoeveel voeren jullie dan precies bij?

Groetjes Mike
MMMMMMMMMMMMMike
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

22-05-2011 15:29

Veel vragen waar een absoluut antwoord niet altijd op te geven valt. Ten eerste: wat is een voerstek? Ik weet niet op wat voor water je vist maar het maakt nogal een verschil of je op 2 vierkante meter een hoopje bollen gooit of dat je een 300 meter lange voerstrook aanlegt. In dat laatste geval kan je er ook wel 6 hengels op kwijt, in het eerste geval zou ik er niet meer dan 1 op willen leggen. Wat ik doorgaans probeer te vermijden is dat ik twee hengels heb die hetzelfde doen op een korte afstand van elkaar. Als je twee hengels dicht bij elkaar vist, varieer ze dan in elk geval is aas of presentatie (niet beide tegelijk doen als je wil leren).
Ik probeer altijd zo veel mogelijk te voorkomen dat een vis een lijn tegenkomt voordat ze bij mij haakaas zijn. Midden op de voerstek vissen is dus zelden de beste optie omdat je dan altijd voer op je lijn hebt liggen. Probeer je rig dus meestal aan de rand te plaatsen, zodat je een "veilige" voerstek houdt. Beetje geduld en de vissen zwemmen vanzelf die extra meter naar je rig.
Je tweede vraag kan ik echt niet een antwoord op geven, er zijn momenten waarop ik met singles vis op een voorgevoerde stek, er zijn momenten waarop ik regelmatig wat beetjes bijvoer en er zijn momenten waarop ik wacht tot een run, of in elk geval tot ik zeker weet dat er azende vis over de stek is geweest. Hoeveel je moet bijvoeren is ook zoiets, kan 3 kilo zijn maar kunnen ook 3 boilies zijn, allemaal afhankelijk van hoeveel vis er rondhangt, hoeveel tijd je zelf hebt, maar bijvoorbeeld ook de mate van conditionering op een water.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

23-05-2011 09:55

@ daaf.. maar is het bij die gedachte niet belangrijk dat je dan wel tegen een kant aan vist?? ik weet dat je een paar door gangen zo blokkeerd of minder kans hebt dat de vis je lijn passeert maar als die van de kant er na toe zwemt heb je wel kans dat die je lijn passeert? nu denk ik dat op veel waters dat niet zon ramp is maar natuurlijk kan dat het verschil maken

je moet nu wel aan een kanaal denken en dat je tegen de overkant tegen de kant aan vist
Gebruikersavatar
Eric Jacobsson
Berichten: 155
Lid geworden op: 28-12-2010 11:36
Contacteer:

23-05-2011 13:03

Mike,

Ik vis zelf vaak in een kanaal bij mij, ik voer hier dan meerdere dagen voor en maak een soort voerstrook.
Naar mijn mening kan je in zo'n voerstrook van ongeveer 200 meter makkelijk met 2 hengels vissen.
Je kan dan bijv. verschillende soorten boilies proberen. of testen welke rig heb beste werkt.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

23-05-2011 15:04

stefan broks schreef:
je moet nu wel aan een kanaal denken en dat je tegen de overkant tegen de kant aan vist


Zou ik het prettiger vinden onder de eigen kant te vissen. Als je dan één hengel onder de eigen kant aan vist en de andere tegen de overkant, vis die onder de eigen kant bij voorkeur de richting in waar de vissen vandaan komen.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Mikey Lubbers
Berichten: 25
Lid geworden op: 23-10-2010 18:52
Locatie: Enkhuizen

26-05-2011 20:12

oke dankje voor jullie reacties :D
hier heb ik wat aan
MMMMMMMMMMMMMike
Gebruikersavatar
Hendrik van der Veen
Berichten: 45
Lid geworden op: 16-06-2011 18:43
Locatie: Aldeboarn

24-06-2011 23:59

de rig een paar meter uit elkaar is meestal voldoende, zou dan wel toplood gebruiken
om te verkomen dat hij door de andere lijn zwemt :-?
G.I.L.F. ( God I Love Fishing ! )
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

26-06-2011 10:42

Ben ik de enige die toplood bagger vind om vissen kort bij de kant rustig af te drillen? Laat hem liever onder de lijn dorzwemmen dan een lijntje meepakken of wat dan ook. Kan me niet meer heugen dat ik die zooi gebruikt heb. Puur voor de kleine scheepvaart zou ik zeggen, ok..

Maar voor het drillen dus echt niet..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie