1 vis is alle vis in deze tijd?


Plaats reactie
Michael Walraven
Berichten: 142
Lid geworden op: 21-03-2006 11:19
Locatie: Den Haag

10-05-2011 20:23

Ik ben sinds jaren weer op een watertje aan het vissen waar ik mijn ''jeugd'' heb leren vissen. Veel sessies zijn een paar avond uurtjes en daarvoor wou/wil ik puur op de vis zitten. Nu heb ik wat kennis uit oude tijden en heb al wat rondjes gelopen.

uiteindelijk de stek gekozen die ik al in mijn gedachte had, en na wat daagjes voor voeren 3 uurtjes een leuke vis. Was veel activiteit op de stek voor de aanbeet en ook daarna, vlak voordat ik naar huis vertrok waren er nog wat karpers actief, draaien rollen en dat soort dingen. Ook de brasem was zeer actief, ook gevangen.. yeah...

Nu mijn vraag, het water is open en ze zouden in theorie door wat waterwegen overal kunnen belanden. is het mogelijk dat mijn observatie en vangst eenmalig zijn? Of komt het zelden voor dat er enkele vissen zwemmen op een stek? Is 1 vis vinden garantie voor meerdere?
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-05-2011 13:39

Garanties zijn er niet, zie het meer als een aanknopingspunt. Vaak als je vis gevonden hebt kan je er wel meerdere vangen ja, maar hoe veel en hoe lang dat gaat duren kan niemand je vertellen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Eric Jacobsson
Berichten: 155
Lid geworden op: 28-12-2010 11:36
Contacteer:

12-05-2011 21:28

Als het open water is zullen ze niet altijd op een plek zitten, je zou je kansen kunnen vergroten door een tijdje te voeren zodat ze daar in de buurt blijven.
Plaats reactie