Binnenkort weer karpervissen!


Plaats reactie
Ruben Stoker
Berichten: 1
Lid geworden op: 28-07-2010 11:25

28-07-2010 11:40

Hey visvrienden,

Mijn kleine (vis-) geschiedenis. Vroeger altijd met een "normale" werphengel en "normale" molen met drijvend brood op karper gevist. Daarmee leuke vangsten gedaan in kleine slootjes in de buurt, wat natuurlijk geen spektakel is.

Alleen nu ga ik binnenkort naar Frankrijk toe om daar wat meer te gaan vissen. En mijn visgereedschap mag wel vervangen worden. Heb een budget hiervoor waarin ik veel kan/ wil gaan spelen.

Nu wil ik gaan vissen met een dobber (jullie noemen dat een pen toch?). Ik wil een nieuwe hengel, molen, goed sterk draad en graag advies over het aas. Ik denk dat mais wel goed voldoet. Maar er is zo'n groot aanbod in verschillende soorten hengels en molens dat ik niet weet welk soort nou goed is hiervoor.

Ook moet de hengel niet te groot zijn in verband met transport.

Iemand die mij hiermee op weg kan helpen?

Groet,
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

29-07-2010 17:56

Als ze niet te groot mogen zijn, zou ik als ik jou was kijken naar telescoop hengels. Heb je wat richting in je budget, de 1 besteed 30 euro aan alleen al een lijn. En voor de ander moet een set compleet zijn 30 euro.
Gebruikersavatar
Bjorn Jonkman
Berichten: 86
Lid geworden op: 15-10-2007 00:48

29-07-2010 18:26

Wat betreft penhengels heb je genoeg keuze vind ik en voor rond de 100 euro heb ik zo al 2 hengels voor je gevonden.

-Penhengel Shimano Speedmaster 1,75lbs : geen ervaring mee, maar is in de aanbieding bij iemand voor 100 euro en van een speedmaster verwacht ik wel een goede hengel.

-Penhengel Spro Strategy The Legend 1.75lbs : Deze heb ik zelf en bevalt me goed en ik heb em voor 100 euro gezien misschien is die ergens nog wel goedkoper.

-JRC Classic Float : Ook geen ervaring mee, maar deze gaat al richting de 200 euro dus zou dan persoonlijk voor 1 van de 2 eerder genoemde gaan.
Zal vast en zeker ook wel een prima stok zijn, maar of die dat extra geld waard is kan iemand die hem heeft beter vertellen.
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

29-07-2010 20:53

kijk gewoon voor een 1.5 of 1.75 lb hengeltje. gewoon van x2 ofzo (hoeft niet altijd slecht te zijn) is niet duur. en dan voor een molen is al wat moeilijker aan gezien ik niet bekend ben met pen molens. zelf heb ik de abu cardinal.
zelf heb ik geen goede ervaringen met telescoop hengels. had er 3 zijn alle 3 gebroken op een vis van een pond of 6. dit waren hengels van 2.20 lang dus veelste kort eigenlijk. en van het merk ultimate. heb nou een hengel die me vader destijds zelf heeft gemaakt. 3 delen. lichtgewicht carbon hengel van 1.75 lb waar hij altijd statisch mee viste. vind het een erg lekker pen hengeltje met een zeer leuke actie. jammer voor jou dat deze niet gemaakt word.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

30-07-2010 15:13

Kijk hier even:

http://www.bergsma-online.nl/

heb je leuke hengeltjes voor leuke prijzen...

denk voor 100 euro dat je echt een leuk iets kan uit zoeken en waar je veel plezier van hebben kan.. let wel op bij de hengels want er staan ook andere tussen zoals spin/feeder...

Succes
Oja joh!!!
Plaats reactie