Vragen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eric de Jong
Berichten: 26
Lid geworden op: 14-03-2010 15:11
Locatie: Meppel

14-03-2010 15:31

Hallo allemaal, ik ben 14 jaar,(over 17 dagen 15 :wink: ) en ik vis al een tijdje met vaste stok en op snoek, maar ben van plan om te gaan beginnen met karpervissen. Ik heb een paar vragen waar ik nog wat meer over zou willen weten.

1. Hoe voer je het best?( welke hoeveelheden, hoe vaak? hoeveel dagen van te voren? etc.)

2. Ik ben van plan om deze hengelset te kopen, http://www.vlemmix.nl/nl/producten/over ... unner_set/ ik weet dat het niet het beste merk is, maar is het een goede beginner set?

3. wat is goed viswater?

4. Wat is een goede haakmaat, en een goede boiliemaat?

5.En wat zijn goede boilies?( zal ook met het water te maken hebben? en ben nog niet van plan om ze zelf te maken :wink: ')

Alvast bedankt,
Eric de Jong
"When heads roll, the more the better, Strength, Determination, Merciless Forever!"
Gebruikersavatar
Remco Kooi.
Berichten: 118
Lid geworden op: 17-02-2010 17:27
Locatie: Gaanderen

14-03-2010 17:52

Ik zou door zoeken!
Mijn broertje heeft deze set ook gehad, en kon hem eigenlijk al gelijk weg gooien! De rodpod op gebouwd, hengels er op gelegt.. En toen zakte het als
een kaartenhuis in elkaar!!!!
Ik zou door sparen, of kijk eens op Marktplaats daar wordt ook genoeg aangeboden.
Gebruikersavatar
Eric de Jong
Berichten: 26
Lid geworden op: 14-03-2010 15:11
Locatie: Meppel

14-03-2010 17:56

ok bedankt! ik zou liever doorsparen dan, en wat raad je dan aan?
En moet ik sowieso niet aan x2 denken?

Groeten,
Eric
"When heads roll, the more the better, Strength, Determination, Merciless Forever!"
lionel Coeverden
Berichten: 676
Lid geworden op: 24-05-2005 15:37
Locatie: Twente.

14-03-2010 18:33

waarom boillies?
Mais,tijgernoten,hennep veel goedkoper.
wat is eigenlijk je budget wat je er aan wilt uitgeven voor een begin setje?
Gebruikersavatar
Remco Kooi.
Berichten: 118
Lid geworden op: 17-02-2010 17:27
Locatie: Gaanderen

14-03-2010 18:45

zelf zou ik geen x2 halen nee! Mijn broertje heeft nu sinds een klein jaartje de X2 Judge hengels, zit nu al allemaal vocht achter de lak! Maar er zullen vast
wel goede spullen bij zitten...

En ik zou trouwens gewoon met particels vissen stukken goedkoper!
Gebruikersavatar
Eric de Jong
Berichten: 26
Lid geworden op: 14-03-2010 15:11
Locatie: Meppel

14-03-2010 19:00

Met alles erop en eraan eigenlijk niet meer dan 200 euro.
Dan denk ik ook aan piepers, standaard, etc.
Ik kan later altijd nog sparen voor de betere spullen.
"When heads roll, the more the better, Strength, Determination, Merciless Forever!"
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

14-03-2010 19:19

als ik jouw was zou ik lekker beginnen met 1 hengel.en dan niet al te goedkoop materiaal aanschaffen.iedereen heeft het vroeger gedaan.maar echt waar goedkoop is duur koop,en voor je het weet baal je dat je dit gekocht heb of dat.omdat je toch liever wat beters wil hebben.kijk op marktplaats voor piepers.de fox mx is bijvoorbeeld nieuw circa 50 euro. dus op marktplaats kost dit max 25/30 euro.deze piepers zijn gewoon van goede kwaliteit.heb ze vroeger ook gehad en nooit wat mee mis geweest (6 jaar mee gevist).haal geen rodpod maar losse steunen.dit drukt de prijs enorm,koop een swingertje van een willekeurig merk rond de 10 euro en die voldoet echt wel.kant en klare rigjes zijn ook te koop,en kant en klare safety systemen ook.
molen is eigenlijk het belangrijkste bespaar hier niet op.door middel van een goed werkende molen haal je je vissen uiteindelijk toch naar binnen.
goed water ? ja dat weet ik niet,ik ken het bij jouw niet in de buurt.maar je kan er vanuit gaan dat in elke sloot wel karpers zwemmen.probeer dit gewoon.en met voeren op klein water voor korte sessies is 1 handje vaak voldoende.onthou beter te weinig als te veel.
over boilies ligt ook aan de situatie.maar omdat je niet zo heel veel geld heb tot je beschikking kan je ook met particles vissen.10 euro heb je 25 kg duivenvoer,dit is een top aas om mee te vissen.wel moet je dit koken alvorens je ermee vist of voert.

Hier wat meer informatie over particles en het kookproces : http://www.digicarp.nl/css/partikels.php

als je meer vragen heb stel je ze maar gewoon.er zijn er zat die antwoorden klaar hebben hier op het board.
Gebruikersavatar
Eric de Jong
Berichten: 26
Lid geworden op: 14-03-2010 15:11
Locatie: Meppel

14-03-2010 19:27

Oké bedankt hier kan ik zeker wat mee :wink:
"When heads roll, the more the better, Strength, Determination, Merciless Forever!"
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-03-2010 19:38

Eric de Jong schreef:Hallo allemaal, ik ben 14 jaar,(over 17 dagen 15 :wink: ) en ik vis al een tijdje met vaste stok en op snoek, maar ben van plan om te gaan beginnen met karpervissen. Ik heb een paar vragen waar ik nog wat meer over zou willen weten.

1. Hoe voer je het best?( welke hoeveelheden, hoe vaak? hoeveel dagen van te voren? etc.)

2. Ik ben van plan om deze hengelset te kopen, http://www.vlemmix.nl/nl/producten/over ... unner_set/ ik weet dat het niet het beste merk is, maar is het een goede beginner set?

3. wat is goed viswater?

4. Wat is een goede haakmaat, en een goede boiliemaat?

5.En wat zijn goede boilies?( zal ook met het water te maken hebben? en ben nog niet van plan om ze zelf te maken :wink: ')

Alvast bedankt,
Eric de Jong


Hey Eric

Kijk even bij de rubriek 'Aanbod' op dit forum,daar staan leuke spulletjes te koop voor beginners,beetje onderhandelen en je hebt kans op leuk spul.

Eric,ik weet niet wat jij precies van plan ben met vissen,maar als je wil gaan vissen en voeren,en het water ligt voor jou dichtbij,dan zou ik zo nu en dan 3 dagen zachtjes voorvoeren, en dan erop gaan vissen,blijkt de keuze goed kan je altijd meer gaan voeren,maar let wel,juist rond deze tijd en dieper het voorjaar in hoef je echt niet veel te voeren nog,hou het gewoon op een halve kilo per dag op een brede stekkeuze en dat 3 dagen,dieper in de zomer en vooral najaar kan je veel meer gaan voeren dan is 1 kilo per dag voorvoeren zeker niet te veel. Boiliemaat keuze,tja dat is bij ieder verschillend zit er op een water veel brasem dan ben je met 20/22/24 mm de pineut,maarjah als dat je niet boeit is een 22/24 mm bol een goeie keus! Wil je geen brasem doe dan 2x 22 mm aan je hair of een goeie 30 mm bol dat is vaak goed,al heb ik het voor elkaar gekregen om met 2x 22 mm een brasem te vangen :)

Goed viswater,tja elk water waar een mooi bestand aan karper zit is een goed viswater,zou zeggen zoek een water en ga beginnen met een stek opbouwen,dan kan je tot de conclusie komen of het een goed viswater is jah of nee ;)

Als je nog niet van plan ben zelf boilies te maken,en toch een 'goeie' bol wil hebben,zou ik voor Martin SB gaan,samenstelling is goed,veel voedingswaarde en lang goed (readymade juist ook), Je kan ook freezers nemen van Proline,neem aan dat je al genoeg gelezen heb over Proline?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Verpoorten clement
Berichten: 202
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: lommel

16-03-2010 20:27

Eric de Jong schreef:Met alles erop en eraan eigenlijk niet meer dan 200 euro.
Dan denk ik ook aan piepers, standaard, etc.
Ik kan later altijd nog sparen voor de betere spullen.


200€ is nog niet voldoende om de meest elementaire KLEINE benodigdheden te kopen,denk hierbij aan haken,onderlijnmatriaal,lood,wartels,safetyclips,boilienaald enz.Zeker niet vergeten een GOEDE onthaakmat,weegschaal,schepnet enz.Hengels kunt ge tweedehands voor 50€ kopen,molens voor rond de 75 €.
Dus een goede raad,spaar nog enkele maanden (jaren) en koop matriaal dat u niet in de steek laat op de crusiale momenten.
Gebruikersavatar
Eric de Jong
Berichten: 26
Lid geworden op: 14-03-2010 15:11
Locatie: Meppel

16-03-2010 21:07

ja, dat weet ik eigenlijk ook wel, maar het probleem is dat ik geen zin heb om zo lang te wachten :D
"When heads roll, the more the better, Strength, Determination, Merciless Forever!"
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

17-03-2010 11:42

1. Hoe voer je het best?( welke hoeveelheden, hoe vaak? hoeveel dagen van te voren? etc.)
ik zou zeggen : 2 dagen voor het vissen per dag 2 handjes voer per stek.

2. Ik ben van plan om deze hengelset te kopen, http://www.vlemmix.nl/nl/producten/over ... unner_set/ ik weet dat het niet het beste merk is, maar is het een goede beginner set?
prima voor de beginner, je kan er je visje mee vangen...ook kan je gewoon om te beginnen kant en klare onderlijnen kopen en kant en klare lood montages.

3. wat is goed viswater?
voor jou is een goed viswater een water met een hoog bestand aan kleine karper,zodoende kan je het meest leren door veel te vangen. waar die wateren zijn moet je zelf uitzoeken door te praten met mede vissers in je buurt

4. Wat is een goede haakmaat, en een goede boiliemaat?
ik vind een maatje 6 of 8 het beste om mee te karperen , 18 mm of 20 mm wordt veel gebruikt als boilie maat.

5.En wat zijn goede boilies?( zal ook met het water te maken hebben? en ben nog niet van plan om ze zelf te maken ')
voor een makkelijk water maakt het niet echt veel uit, tenzij je ook gaat voeren dan is een betere bol wel beter, ikzelf gebruik als ik ready mades haal (geconserveerde boilies) ,boilies van Dynamite, Kevin Nash ,Martin SB. maar het liefst gebruik ik Freezer boliies ,die je in de vriezer moet bewaren

verder kan deze site je behoorlijk helpen met al je vragen, je moet alleen goed zoeken en lezen.

succes komend seizoen en vang er een paar he!
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
lionel Coeverden
Berichten: 676
Lid geworden op: 24-05-2005 15:37
Locatie: Twente.

17-03-2010 14:41

Even zomaar een setje gemaakt,maar heb je een beetje een idee wel voor 1 hengel!

Fox Micron M
(Artikel : Beetmelder)

Spro Dutch Royalty Carp
(Lengte : 3.60 Meter ; Testcurve : 2.75 lb. ; Delen : 2)

Spro Strategy Comfort Pro Unhooking Mat

Spro Incognito LCS 8000 Molen
(Maat : 855)

Fox Rod-Lok

JRC Contact 42" Landingsnet 29,95 €

242 euro 80.

Dus nog bandsticks (20/30 euro),en kleinmateriaal 30/50 euro.
Dus zo rond de 250/300 euro heb je een leuk setje.

mvg
Gebruikersavatar
Eric de Jong
Berichten: 26
Lid geworden op: 14-03-2010 15:11
Locatie: Meppel

17-03-2010 18:57

oké hartstikke bedankt voor alle informatie :wink:
Ik moet toch nog even sparen, dus kan ik in de tussentijd nog flink wat informatie doorspitten :D
"When heads roll, the more the better, Strength, Determination, Merciless Forever!"
Melvin Schoonenberg
Berichten: 210
Lid geworden op: 26-12-2005 14:51
Contacteer:

17-03-2010 19:21

Als je wateren in en in de buurt van Meppel wil weten stuur me maar even een PB-tje
Erwin Hooijer
Berichten: 78
Lid geworden op: 11-01-2010 13:59

17-03-2010 19:42

in de tijd dat je nog spart kan je wel vast een leuk water uitzoeken en er af en toe eens langs gaan om het water te observeren, kijken waar de vis ligt en als er nog meer zitten een praatje maken.
Plaats reactie