ervaring met pop up single hookbaits???


Alexander Sminia
Berichten: 23
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: rozenburg ZH

02-10-2002 22:13

Ik gebruik sinds korte tijd de fluor pop ups die frank warwick aanprijst. maar heb er nog niets mee gevangen. ik weet van mijn water dat er qua bodemgesteldheid goed mee gevist kan worden.
nu heb ik een paar vraagjes
*vissen jullie die pop ups boven een bedje van klein aas of alleen staand?
*welke rig wordt gebruikt. ik gebruik de trigger rig van PB-products is dat aan te bevelen?
*maakt de kleur nog wat uit?

mvg alexander
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

02-10-2002 23:16

In er verleden viste ik 's winters ook vaak met een single hookbaits. Op de kleur heb ik echter nooit gelet; wel op de uitwaseming van mijn geur & smaakstoffen....boilie's met een open structuur zoals b.v. een birdfoodboilie & olie erdoor om de flavour te dragen bij de uitwaseming genieten mijn voorkeur.
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

03-10-2002 10:06

hoy alexander,

ik snap ff niet waarom je deze topic gemaakt hebt er staan als het god is nog 2 of 3 dicussies omtrant idt onderwerp!!!

ik vis er zelf ook mee, ik heb er tot nu toe redelijke tot goede resultaten mee geboekt!

groeten rob
Alexander Sminia
Berichten: 23
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: rozenburg ZH

03-10-2002 19:35

hallo rob

ik weet niet waar je die onderwerpen hebt gezien, maar ik heb ze niet gezien, toch bedankt voor je reactie

mvg alex
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

04-10-2002 08:30

hoy alexander,

bij aas staat ergen eens topic van dynamite fluo boosted pop ups kijk daar maar eens staan zon 45 reacties, dus ik dnek dat je daar wel wat wijzer wordt

is een uitstekend aas trouwens!!

groeten rob
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

05-10-2002 04:06

alex, geloof je echt in sprookjes?
die Frank diknek zet gewoon een zooi foto's neer in een boekie en de wonder boillies verkopen als een trein!

Tip, draai gewoon zelf je boilies ipv die bagger van Frank diknek.
Alexander Sminia
Berichten: 23
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: rozenburg ZH

05-10-2002 11:23

ha die chris

ik geloof uiteraard niet in sprookjes, maar als er door andere behalve frank warwick ook goed mee gevangen wordt dan is het het proberen waard of niet??
en uiteraard maak ik ook mijn eigen aas dit werkt ook goed, maar er is bij mij altijd ruimte voor nieuwe ideen op het gebied van aas. vandaar deze topic.

bedankt voor je reactie, maar heb je ze nou gebruikt of niet anders kan je er niet over oordelen.

mvg alex
Sven Bryde
Berichten: 67
Lid geworden op: 27-05-2002 02:00
Locatie: Almelo

05-10-2002 21:03

De Octopussy Squid (dat is dus de paarse) schijnt de beste van de fluor Pop-Ups te zijn. Ik ben er uit ervaring wel achter dat deze fluor Pop-Ups 's nachts waardeloos zijn (of misschien had ik elke keer pech). Verder staat er inderdaad genoeg op andere topics hierover. Mzzls
Ferry van de Griek
Berichten: 12
Lid geworden op: 22-09-2002 02:00
Locatie: Wolphaartsdijk

06-10-2002 21:17

Ik ben net terug van een weekendje vissen, en heb redelijk gevangen met die paarse en groene toverballen.

aan de andere kant deden de homemade's het net zo goed.

moraal laat je niet gek maken, en vis met datgene waar je vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-10-2002 11:41

Heren,

Verlies niet uit het oog dat een single hookbait een heel specifieke toepassing heeft(dressuurwater, karper onbereikbaar voor voeren etc.). Verder hoeft het niet persé een pop-up te zijn.

Kees
Ger Schuit
Berichten: 42
Lid geworden op: 01-07-2002 02:00
Locatie: Zwolle

07-10-2002 21:08

Nou ik wil hier wel weer eens op reageren....

Laatst was ik in een dolle bui en kocht ik tijdens het bezoek aan mijn karper winkeltje naast enige accessoires ook even twee van die potjes (Green Zing en Pinaple Plus).

Ik had zoals altijd voor mijn zondagvisserij een weekje gevoerd met mais (veel) en een halve kilo bodem boilies per dag.

Bij aankomst op mijn stek, was er duidelijk zicht op aktiviteit, zodat ik mijn reeds opgetuigde hengels snel klaarmaakte en ietwat ongeduldig inwierp........ normaal haak je op zo'n manier al snel de eerste karpers op mijn watertje..... maar dat bleef uit..... geeeeen stootje niks.....

Na 3 uur heb ik een hengel ingedraaid en zo'n wonder toestand aangeknoopt en een paar meter naast mijn voerplek als pop-up gepresenteerd........

Tijdens het in de steunen leggen, hing de eerste er al aan...... op diezelfde ene boilie ving ik 9 kapers achter elkaar, binnen een uur of drie en heb ik zelfs geen tijd gehad om die andere hengel in te draaien. Toen ik er mee ophield, was er nog niet een enkele aanbeet geweest op de aas waar ik al weken mee gevoerd had.

Dat zegt natuurlijk "niets" ....... maar een week later gebeurde hetzelfde op een ander water.

Het waren geen knolletjes, geen kanjers ook maar er waren veel leuke 20 - 26 ponders bij.

Voor mij is dit een leuk aas, waar ik zeker van de winter nog wel eens aardige successen mee zou kunnen gaan boeken.

Hoe lang het duurt, ach na een tijdje is het nieuws er weer van af........ en is het weer over.

Grtz, Ger.
Alexander Sminia
Berichten: 23
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: rozenburg ZH

08-10-2002 11:32

hallo Ger

Jou verhaal klinkt mij als een gillende Fox in de oren, ik ga er zeker mee blijven proberen om vis te vangen.
bedankt voor je leuke aanvulling op mijn topic.

mvg alex
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

09-10-2002 10:43

hoy alexander,

dat zou ik zeker doen, ik zou wel uitproberen waar je de beste resultaten hebt op de voerplek of erbuiten!

veel succes met je single baits

groetjes rob
Marcel den Uijl
Berichten: 20
Lid geworden op: 22-07-2002 02:00
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

09-10-2002 20:46

hee alexander en ger...

single hookbaits doen t vaak goed tegenwoordig vooral als iedereen op 20 of 50 voerboilies zit te vissen.
als je dan je haakaas naast je voerplek gooit of ervoor (liever niet eroverheen ivm lijnzwemmers) dan werkt dat dus ook vaak ook als je dat met je eigen boilies had gedaan ger!!! en voor alle anderen de kleur boeit niet want karpers zien geen kleur... hooguit contrast!

mvg Marcel
Angels have fins...
mark hofman.

25-10-2002 19:34

ik bechrijp echt niet waarom sommige mensen zo heilig over de kleur doen? moet ie nou rood of oranje zijn. nou dat maakt geen ene moer uit. de karper ziet alleen donker en licht. zeg maar grijstinten. de enige boilliekleur waarvan ik denk dat het wel iets kan uitmaken is wit.vraag maar eens an duikers over kleuren zij zeggen dat oranje het snelst vervaagt in het water en donkerblauw het minst(die valt dus het meest op)dus ik denk dat als je boillie nou groen of paars is dat dat geen ene moer uitmaakt

mark
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

27-10-2002 15:51

... en voor alle anderen de kleur boeit niet want karpers zien geen kleur... hooguit contrast!

mvg Marcel.

FOUT!!!!! Karpers zien wel degelijk kleur!!!!!!!!!
Doe er je voordeel mee.
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

27-10-2002 16:56

Mark,

Ik heb zelf ook wel een beetje aan duiken gedaan en inderdaad vervagen op een bepaalde diepte de kleuren voor het menselijk oog maar dat is heel iets anders dan een karperoog of een oog van welke vis dan ook.
Eus heeft gelijk karpers en andere vissen zien wel degelijk kleuren en goed ook.

Groet,

Hans
Gebruikersavatar
Ties Kanters
Berichten: 84
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00

14-11-2002 19:13

Is het niet misschien een goed idee om de bolliekleur op de bodemkleur aan te passen?

Donkere bodem witte pop-up
lichte bodem donkere pop-up

De kleur moet afsteken tegen de bodem
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

27-11-2002 19:03

hallo,

heb van de week een nachtje gevist op een zwaar gedresseerd water (20 jaar constante hengeldruk, met de meest uiteen lopende aassoorten en rigs en bovendien een bestand van zo'n 15 vissen), met een single van Frankie in combinatie met een trigger.

Ik kreeg na het ingooien al na een 15 tal min beet , van een koet. Ik was om 15.00 uur begonnen en tot het donker werd ik getijsterd door deze "zwart zakken".

Nouw heb ik wel vaker tegenslagen dus kan ik dit wel hebben. ff op het domker wachten en dan maar vissen geblazen.

Om 20,30 uur kreeg ik een beet (geen koet) en na even contact gehad te hebben met de vis schiet ie los. Dit is echt wreed balen op zo'n water waar je gemiddeld stevig door moet vissen voor een beet. Wat bleek nu, was de haak tussen de boilie en de tandfloss geraakt en de rig was nu dus compleet geruïneerd. Domme pech dus

Dat geheel tezijde, heb ik heel veel vertrouwen in de singles en zeker op redelijk helder tot zeer helder water.

Geef die dingen een kans (en dan bedoel ik niet een sessie, want hoe vaak blank je niet met je gewoone technieken) en ik weet zeker dat het zal lonen.

groeten edwin
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

14-12-2002 14:32

Heb er ervaring mee, en het zijn schijtdingen
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

14-12-2002 18:42

hallo,
Heb er inmiddels weer een nacht mee gevist op het water wat ik hierboven beschreef! Heel de nacht niets gehoord totdat het licht werdt, om 08.45 uur kreeg ik namelijk een paar piepen op de middelste hengel, en raad eens.... nee, geen koeten maar wel een schitterende schub van 9 kilo!

Laten we dus eens kijken naar de voor en nadelen van die dingen.

Nadelen:
In de winter geldt, je moet de vis zoeken. d.w.z. regelmatig ingooien op verschillende plaasten. (ik zie dit niet als een nadeel, maar sommige onder ons wel).
Je moet als het ware de boilie onder zijn neus gooien. Je moet, als je op onbekent water aan de gang gaat, ook nog eens een behoorlijke " watersense" hebben!
Ook is overdag vissen op een water waar de koeten graag duiken behoorlijk irritant.

Voordelen:
Dressuurdoorbrekend, aangezien de vis geen enkel vergelijkings materiaal heeft (zoals voerboilies) is de kans groot dat hij, zei het uit nieuwschierigheid, de boilie pakt.
Geen kans op verzadiging van de karpers door voer. Dit is natuurlijk van groot belang in de winter!
Goedkoper dan een grote voorplek.

Groeten edwin
Gebruikersavatar
Laurent van de Vrede
Berichten: 92
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Goes

14-12-2002 18:47

Otte........... Je hebt helemaal gelijk:wink:
C.T.Z. maakt het mogelijk!

The Laus
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

14-12-2002 20:17

Op 2002-12-14 18:42, schreef Edwin Otte:
Ook is overdag vissen op een water waar de koeten graag duiken behoorlijk irritant


Volgens mij ben je dan met je singlehookbait juist in het voordeel omdat je niet bijvoert.
Met het gewoon ingooien van mij rigje heb ik geen last van koeten, maar als je begint te voeren, dan komen ze van allerlei kanten aanstuiven.
Vissie kump zo!
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

15-12-2002 11:35

Lucas,

Ik dacht idd dat het ook zo zou zijn, riggie in gooien en niet voeren... daar komen die beesten heus niet opaf. Helaas is de praktijk anders gebleken voor mij!
Ik kreeg stevast om het halfuur beet, van de koeten welteverstaan.
Heb je wel eens op het gedrag van die beesten gelet? Vast wel. Ik zie dat de beestjes regelmatig met hun snavel het water "aanraken". Ik denk, maar weet het absoluut niet zeker, dat ze hiermee smaken! Dus proeven en zo dus hun voedsel op de bodem detecteren en dan duiken maar!!! Let er maar eens op, de koet gaat een beetje driftig in de rondte zwemmen en daarbij om de meter even met zijn snavel in het water.
Nogmaals, ik ben er niet zeker van of ik hiermee gelijk heb, maar het leek mij de meest logische verklaring. Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat ze insecten van het wateroppervlak plukken, maar in de koude maanden zijn die er ook vrij weinig, maar de koet zie ik nog wel, als hij naar mijn mening voedsel gaat zoeken, met zijn snavel "proeven"

Intressant onderwerp. Wie kan mij de bevestiging geven van dit fenomeen??

groeten edwin
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

16-12-2002 18:07

Weet niemand hier iets over te zeggen?