beginnerset


Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

24-02-2011 14:03

p.s. ik gebruik nu de toploodjes van solar 5 gram ziken rustig af houd de lijn op de bodem ze zijn erg laag +/-3cm hoog en je kunt ze inknijpen om ze aan je lijn te doen.met die toploodjes van jouw klaas ben ik altijd in de weer met een nagelvijltje om het sneetje toch net even wat breder te maken en ik vond hem persoonlijk wat te hoog
"wind op de kant is karper op het land"
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-02-2011 16:13

22 meter moet je nog wel kunnen volgend tijdens de worp. Stringertje scheelt ook.. Moest ik echt smijten dan deed ik wel een helicopter. Het scheelt al natuurlijk als je vlak voor het te water raken je de lijn afremt. Daar schuilt 50% van de in de knoop gegooide onderlijntjes achter..

Fox toploodjes zijn een ramp als je er niet mee om kunt gaan.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Jacco van den brink
Berichten: 24
Lid geworden op: 18-11-2010 14:24
Locatie: dolfijnenstad

24-02-2011 16:29

hmm dat is veel info.

maar hij is 22 meter breed en ik denk rond de 17 meter zal gaan liggen nu kan ik thuis gewoon met bootje mijn snoeren weg brengen dus dat zal het probleem niet zijn.

weet wel dat ik in kanalen wel dit probleem zal gaan krijgen dat ik wel moet gaan ingooien.

dus conclusie voor mij thuis zal zijn gewoon inlijn lood wegbrengen met boot en dan de fox lood gebruiken zoals sven eerder zei

groet

jacco
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-02-2011 20:14

Foxloodje, klein tikje om het te lossen voor je de hengel heft. Meer dan genoeg. En niet te ver voor je toppen uit laten steken, moest registratie echt een issue zijn deed ik gewoon de toppen onder water en gebruikte ik geen toplood..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

24-02-2011 20:58

Sven en iedereen,

Het gaat om één en hetzelfde product, namelijk de houdbare toploden van Fox, maar er zijn zeer verschillende ervaringen mee, ook erg goeie. Het probleem zit 'm dus denk ik niet in de kwaliteit van dat spul, maar in het gebruik. Ik heb een ervaren visser er superstrak mee zien vissen, beet krijgen, aanslaan en drillen zonder enig klein probleem. Die wist wat 'ie moest doen, tot in detail. Dat is het 'm vaak hè. Hoe je het neerlegt, onder welke hoeken en zo. Zelf heb ik er geen ervaring mee, ben te bevooroordeeld. Ik ben ook nog eens conservatief. Die clippies dus. So far so good.

Bij de loodjes aan een plastic clip, zit het probleem vaak wel in het materiaal. het plastic is niet hard, glad en slijtvast genoeg. Die Solars zijn wat dat betreft wel OK. Je raakt ze ook niet gauw kwijt, de clip sluit goed. Heb ik ook weleens anders meegemaakt.

Groet,
Willem
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-02-2011 21:41

Willem, het is ook zeker het gebruik, over het algemeen laten die klips nog te snel los ook. Als je bij een beet rustig je hengel pakt en geleidelijk aan heft, dan heb je een groot risico dat ie om je hengel of lijn slaat. Mocht je het touwtje zo lang laten dat het loodje recht onder de top komt te liggen dan heb je al kans dat hij bij een run al losschiet.

Moest je dan de hengel ook een beetje naar voren doen voor je hem heft dan schiet ie zo los. Waar je het loodje een eind voor je hengels uit wilt hebben helpt het kordate tikje voor het heffen van de hengel.

Veel te veel nadenken, daar ben ik niet voor aan het vissen. Toppen onder water in het geval van kleine scheepvaart. Doe dat dan weer niet bij ijsvorming, kan je een hengel kosten :oops:
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm