hennepzaden

Plaats reactie
nathan van vuuren
Berichten: 74
Lid geworden op: 08-02-2017 07:20

29-03-2017 14:48

meschien een rare vraag :-? ik koop altijd voor het vissen 1 in de viswinkel ongekiemde hennepzaden aleen somige zeggen als je die plant dat je gwn wiet krijgt maar volgens mij is dat niet waar al die zaden zijn toch mannelijk en die kan je toch niet meer planten?
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

29-03-2017 15:09

Als je alleen mannetjes zaden hebt waar komen de vrouwtjes dan vandaan?

Daar groeit gewoon een wietplant uit zowel vrouwelijk als mannelijk echter krijg je geen wiet van goede kwaliteit daarvoor zal je betere rassen moeten gebruiken.
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

29-03-2017 15:17

de zaadjes die je bij de smartshop haalt om wiet te telen zijn allemaal vrouwelijk (volgens mij 0,1% dat ze mannelijk zijn of zo, en zijn opgekweekte rassen die de eigenschap hebben dat de bloemen van de onbevruchte vrouwelijke plant veel/goeie kwaliteit wiet leveren. dus geschikt voor wietteelt.

de zaadjes die je bij de viswinkel of dierenvoerzaak haalt zijn niet opgekweekt en er zitten zowel mannelijke als vrouwelijke bij dacht ik. in principe is het mogelijk om daar wiet van te kweken, maar dan moet je wel de mannetjes van de vrouwtjes al heel vroeg scheiden, anders zullen de vrouwelijke wietplanten niet gaan bloeien (de bevruchtte vrouwtjes geven geen wiet), en de zaadjes zijn niet opgekweekt om veel/kwalitatieve bloemen te genereren, dus mocht het lukken zal je je suf moeten roken om ook maar iets te voelen. dus ongeschikt voor wietteelt.

een vriend heeft het ooit geprobeerd, maar dus niet gelukt, zelfs niet eens bloemen. je moet echt een kenner zijn om alle mannetjes tussen de vrouwtjes vandaan te halen, en als er ook maar 1 mannetje tussen blijft staan dan bevrucht hij de vrouwtjes, dus geen bloemtoppen en geen wiet.
Laatst gewijzigd door Joost Rippen op 29-03-2017 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
nathan van vuuren
Berichten: 74
Lid geworden op: 08-02-2017 07:20

29-03-2017 15:21

Joost Rippen schreef:de zaadjes die je bij de smartshop haalt om wiet te telen zijn allemaal vrouwelijk (volgens mij 0,1% dat ze mannelijk zijn of zo, en zijn opgekweekte rassen die de eigenschap hebben dat de bloemen van de onbevruchte vrouwelijke plant veel/goeie kwaliteit wiet leveren. dus geschikt voor wietteelt.

de zaadjes die je bij de viswinkel of dierenvoerzaak haalt zijn niet opgekweekt en zijn zowel mannelijk als vrouwelijk dacht ik. in principe is het mogelijk om daar wiet van te kweken, maar dan moet je wel de mannetjes van de vrouwtjes scheiden (de bevruchtte vrouwtjes geven geen wiet), en de zaadjes zijn niet opgekweekt om veel/kwalitatieve bloemen te genereren, dus mocht het lukken zal je je suf moeten roken om ook maar iets te voelen. dus ongeschikt voor wietteelt.
je weet er wel veel van :lol:
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

29-03-2017 15:27

ja, ik ben kenner.

zelf ooit eens wat wietplantjes gekweekt, met zaadjes uit de smartshop dus. ging op zich goed, maar veel last gehad met klachten over stankoverlast. mijn god, wat stinken de planten naar wiet als ze beginnen te bloeien, en dat is niet handig als je in een flat woont en ze op het balkon hebt staan. zelfs nog politie over de vloer gehad, maar toen had ik ze net geoogst. iets van 300 gram wiet nadat ze gedroogd waren. kon ik toch weer ruim een jaar vooruit. :)
nathan van vuuren
Berichten: 74
Lid geworden op: 08-02-2017 07:20

29-03-2017 15:37

Joost Rippen schreef:ja, ik ben kenner.

zelf ooit eens wat wietplantjes gekweekt, met zaadjes uit de smartshop dus. ging op zich goed, maar veel last gehad met klachten over stankoverlast. mijn god, wat stinken de planten naar wiet als ze beginnen te bloeien, en dat is niet handig als je in een flat woont en ze op het balkon hebt staan. zelfs nog politie over de vloer gehad, maar toen had ik ze net geoogst. iets van 300 gram wiet nadat ze gedroogd waren. kon ik toch weer ruim een jaar vooruit. :)
hahaha :lol: :lol:
Plaats reactie