Media, media, media... geil!

Plaats reactie
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

08-08-2017 12:26

De verhouding van spiegel vangsten tov schubs in mijn regio is 1/20, afgelopen voorjaar slechts één spiegeltje van hooguit 9 pond terug gevangen op het Uitgeestermeer afkomstig van een project op n-h kanaal hier was ik dan ook blijer mee als de eerder gevangen 20 ponds schub..
De schoonheid van de vissen is ook sterk afhankelijk van het soort water waar ze in opgroeien, vissen uit diepe heldere plassen zullen sowieso veel mooier van kleur zijn en zelfs een dikke villedon pannenkoek kan hier uitgroeien tot de mooiste bak.
Ik heb me in een heel ver verleden eens bezondigd aan het overzetten van vissen in een opnieuw uitgegraven plasje, waren echt niet de mooiste vissen toen maar zijn nu uitgegroeid tot ware bakken en juweeltjes om te zien zo mooi..
Wat mij betreft dus nog steeds te weinig spiegels!
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

08-08-2017 15:08

Ik vang hier in deze regio ook voornamelijk schubs, spiegels, volschubs en rijen zie ik dan ook als bonus vissen.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-09-2017 12:13

mark bres schreef:De verhouding van spiegel vangsten tov schubs in mijn regio is 1/20, afgelopen voorjaar slechts één spiegeltje van hooguit 9 pond terug gevangen op het Uitgeestermeer afkomstig van een project op n-h kanaal hier was ik dan ook blijer mee als de eerder gevangen 20 ponds schub..
De schoonheid van de vissen is ook sterk afhankelijk van het soort water waar ze in opgroeien, vissen uit diepe heldere plassen zullen sowieso veel mooier van kleur zijn en zelfs een dikke villedon pannenkoek kan hier uitgroeien tot de mooiste bak.
Ik heb me in een heel ver verleden eens bezondigd aan het overzetten van vissen in een opnieuw uitgegraven plasje, waren echt niet de mooiste vissen toen maar zijn nu uitgegroeid tot ware bakken en juweeltjes om te zien zo mooi..
Wat mij betreft dus nog steeds te weinig spiegels!


Goed om te weten. Heb je ook een foto van de linkerflank? :p
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

15-09-2017 16:43

Ja Swen die heb ik!
Staat nog op mij camera maar wil hem eventueel wel mailen hoor.
Plaats reactie