Molen via Marktplaats kapot aangekomen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eric Reeuwijk
Berichten: 284
Lid geworden op: 12-05-2007 10:53
Locatie: Utrecht

02-11-2016 11:25

Ik zit toch even met een dingetje waar ik jullie visie voor nodig heb.

Casus:

Ik koop een molentje voor mijn aasvishengel, niets bijzonders. gewoon simpel molentje.
Op marktplaats gevonden, in advertentie staat "in goede staat"

Molentje betaald en toegezonden gekregen.
Keurig ontvangen in doos met voldoende bescherming om de molen heen.

Haal de molen uit de verpakking, begin eraan te draaien, kom ik er achter dat de spoel niet op en neer gaat.

Verkoper benaderd en die verklaard dit vreemd te vinden. in goed overleg mijn geld terug gehad en molen in kliko gegooid.
Maar voordat ik dit deed, heb ik hem nog eens nader bekeken en geconstateerd dat de molen al eens open is geweest. dit kan ik zien omdat de kap aan de achterkant, ondersteboven gemonteerd zit.

Kan ik dan concluderen dat de verkoper van het defect heeft geweten en willens en wetens toch heeft geprobeerd de molen als "in goede staat" zijnde te verkopen? Dit defect kon uiteraard niet tijdens verzending zijn ontstaan.

Ook al heb ik mijn geld terug gekregen voel ik me toch een beetje genaaid.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

02-11-2016 11:38

Als ik in deze de verkoper was geweest Glaas, had ik jou de verkoopprijs plus nog eens verzendkosten terug betaald en jou hebben verzocht de molen aan mij retour te sturen.
Daarom lijkt het mij alleszins aannemelijk dat deze verkoper het naar jou toe heel correct heeft opgelost en jou wantrouwen niet geheel terecht is.
Gebruikersavatar
Eric Reeuwijk
Berichten: 284
Lid geworden op: 12-05-2007 10:53
Locatie: Utrecht

02-11-2016 15:49

Dat is dan ook het hele punt, hij maakte zonder blikken en blozen het bedrag incl. de verzendkosten terug naar mij over, ik stelde zelf voor om de defecte molen te retourneren maar dat vond hij zonde van de tijd.

Naar mijn gevoel heeft hij het heel netjes opgelost maar ik blijf vraagtekens hebben bij de totstandkoming. De molen moet wel kapot geweest zijn toen hij hem had ingepakt en toezond.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

02-11-2016 16:10

Misschien lag dat ding maanden ergens te verstoffen en dacht hij ach die 25 euro laat zitten...

Wat jij eigenlijk ook moet doen..... lekker laten zitten. Niet moeilijk doen je heb je geld terug en misschien een mol3n die welliswaar te repareren is als je het kapje goed monteert... win win situatie en anders.... precies lekker laten zitten.

Verkoper heeft gewoon correct gehandeld.

Cheers.
Oja joh!!!
Plaats reactie