Fortgaten Beverwijk

mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

13-06-2011 17:00

Ik heb van de week weer eens in één van de Fortgaten bij mij in de buurt gevist.
Omdat het hier nog redelijk makkelijk is een knappe vis te vangen en ik er vaak langs rijd op weg naar mijn werk wil ik hier ook ivm tijd gebrek nog wel eens neerstrijken.
Vorig jr op gat nr 6 twee vuilniszakken met behulp van mijn waadpak en schepnet uit het water gevist.Dit jr nu 2 maal op het 2e gat gevist en 2 keer andermans troep op kunnen ruimen en dan heb ik het echt over een vuilniszak vol met troep en natuurlijk het grootste deel glas en blik afkomstig van alcoholische versnaperingen.
Net voor ik naar mijn werk ging nog even gekeken en weer was het weer een rotzooi op één van de stekken.
Begrijp me niet verkeerd het is niet dat ik elke karpervisser veroordeel want ik weet gewoon dat het grootste deel het goed voor heeft met het milieu waarin ze vissen.
Ik wil hierbij alleen de fanatieke vissers van de Fortgaten waarschuwen dat het mogen vissen in de Gaten geen vanzelfsprekendheid is
Ik weet toevallig van een vriend van mij die die bij POS heeft gewerkt en vanuit zijn functie de onderhandelingen met het Noordhollands landschap deed over het verpachten van het visrecht op deze watertjes het als het zo door gaat gewoon over is!(Ik kan me als natuurliefhebber trouwens heel goed vinden in het standpunt van het Noord-Hollands landschap)
Daarom roep ik iedereen op die graag hier op de Gaten vist wanneer je ziet dat iemand er een bende van maakt,spreek die gene er op aan en ruim ook al is het niet jou rotzooi ook de achter gelaten bende van je conculega,s op.

Gr,
Mark
Wesley de Wit
Berichten: 4
Lid geworden op: 19-06-2011 23:28

19-06-2011 23:39

Hier ben ik het nou volledig mee eens! Omdat ik ook in deze omgeving woon en ook vele uren heb doorgebracht in deze gaten sta ik voor de volle 100 procent achter wat hierboven gemeld word!!! De laatste tijd vis ik vrij weinig meer in bijvoorbeeld het 2e gat! Dit komt omdat elke keer als ik er wou vissen er al mensen zaten en als ik dan een keer zat komt er wel iemand die het hele gat dood voert. Met andere worden hij loopt gewoon de hele overkant af en gooit er een hoeveelheid boilie in waar ze bij de locale viswinkel nog jaloers op worden! Ook voor deze acties zou ik willen zeggen: NIET DOEN dit heeft geen enkele zin!

Ten slotte wil ik nog vragen of iemand wat weet over de vangsten op het moment in de gaten enof ringsloot? Hoop op een reactie!

Wesley de Wit
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

20-06-2011 07:47

Ik begrijp je frustratie en je oproep alleen denk ik dat dat hier misplaatst is.
Ik ga ervanuit en hoop dat degene die hier komen het type vissers zijn die dat soort dingen niet doen.
Succes.
Vis is vis
Cor Butter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21-06-2011 00:45

25-06-2011 15:19

mark bres schreef:Ik heb van de week weer eens in één van de Fortgaten bij mij in de buurt gevist.
Omdat het hier nog redelijk makkelijk is een knappe vis te vangen en ik er vaak langs rijd op weg naar mijn werk wil ik hier ook ivm tijd gebrek nog wel eens neerstrijken.
Vorig jr op gat nr 6 twee vuilniszakken met behulp van mijn waadpak en schepnet uit het water gevist.Dit jr nu 2 maal op het 2e gat gevist en 2 keer andermans troep op kunnen ruimen en dan heb ik het echt over een vuilniszak vol met troep en natuurlijk het grootste deel glas en blik afkomstig van a....



hey mark

ik ben beginnend karpervisser en woon in beverwijk ik heb de laatste paar keren ook bij de fortgaten gevist
zit dan bij het 1e fortgat en bij de ijsbaan. mischien ken je mee een paar tips geven in dit topic als je die hebt
mischien kan je me wat vertellen over de bodem.

ik ruim overgens altijd netjes me troep op;)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-06-2011 19:28

Tip Bodem. Peilhengel.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Cor Butter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21-06-2011 00:45

28-06-2011 17:30

Sven van Anrooy schreef:Tip Bodem. Peilhengel.


de diepte enzo weet ik wel maar de kleur van de bodem bijvoorbeeld en mischien andere dingen die HIJ mij kan vertellen en niet jij ;)

maar toch leuk dat jij je er ook mee wil bemoeien hoor
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

28-06-2011 18:09

Zo ingewikkelt zijn die wateren niet. Een goeie boilie doet er wonderen. Lekker langs het kantje zoals iedereen doet daar :lol:
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

28-06-2011 18:14

de sleutel tot succes was toch anders doen dan andere.?
Vis is vis
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

28-06-2011 18:21

Cor Butter schreef:
de diepte enzo weet ik wel maar de kleur van de bodem bijvoorbeeld en mischien andere dingen die HIJ mij kan vertellen en niet jij ;)

maar toch leuk dat jij je er ook mee wil bemoeien hoor


Ik bemoei me er zeker mee omdat je een beetje naar de bekende weg vraagt. Ga dan goddomme gewoon kijken, neem wat bodemmonstertjes met een oude vaste hengel die je de grond in prikt ofzo..

Het is niet moeilijk, het kost alleen wat tijd...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

28-06-2011 18:45

ik snap niet waar je de energie vandaan haalt sven om steeds weer keer op keer dit soort vragen te beantwoorden. Tegenwoordig heb je aan een zak chips een biertje en een dikke stoel genoeg. De rest zoeken we wel op internet op. En werkt het niet ach ja daar hebben we marktplaats voor toch. De meeste denken dat karpervissen voorntjes tikken is maar komen na een paar weken wel op terug.

Verspilde moeite zonde van de energie helemaal met deze tempraturen
vr gr peter
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

28-06-2011 20:39

ben scholten schreef:de sleutel tot succes was toch anders doen dan andere.?



Dat zeg ik, gebruik een goeie boilie :lol:
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

28-06-2011 21:43

ja daar zijn de menngen nogal over verdeeld over wat een goede boillie is.
als iedereen met een vismeel boillie vis is zoet misschien al een succes.
zijn toch niet echt slechte boillies meer alleen maar onnodig dure
Vis is vis
Kris Hoekstra
Berichten: 172
Lid geworden op: 24-09-2009 15:31

28-06-2011 23:06

Vanmiddag ook een vuilniszak van een ander meegenomen. Ik werd door een controleur van natuurbeheer gecontroleerd op mijn vispas etc. en deze vroeg meteen waarom ik me vuilnis zo asosciaal neer had gelegd. Ik vertelde hem dat dat niet van mij was en ik op de terugweg die vuilniszak wel zou weggooien. Ze gingen er melding van maken dat er wat strenger gecontroleerd zou worden. Vooral in de weekeinden!

Dus aan alle kneuzen die hun troep niet op willen ruimen, wees gewaarschuwd! :evil:

Kris.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

29-06-2011 09:57

ben scholten schreef:ja daar zijn de menngen nogal over verdeeld over wat een goede boillie is.
als iedereen met een vismeel boillie vis is zoet misschien al een succes.
zijn toch niet echt slechte boillies meer alleen maar onnodig dure


Een goede boilie gaat niet om of het zoet of vis is, maar de kwaliteit van de ingredienten en voedingswaarde.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-06-2011 10:13

Kun je nog zulk goed aas hebben, als je zoals heel veel 'visserts' niet de mogendheid in pacht hebt wat meer energie in je visserij te steken dan domweg ergens inpleuren met een 'geheim' ;) aas, dan doe je jezelf ook tekort...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Cor Butter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21-06-2011 00:45

29-06-2011 14:16

Sven van Anrooy schreef:

Ik bemoei me er zeker mee omdat je een beetje naar de bekende weg vraagt. Ga dan goddomme gewoon kijken, neem wat bodemmonstertjes met een oude vaste hengel die je de grond in prikt ofzo..

Het is niet moeilijk, het kost alleen wat tijd...


ik vraag alleen om wat tips meer niet en van jou wil ik niet eens wat weten man kijk hoe je reageert. en zo te zien aan het aantal berichten doe je dat wel vaker. geef asjeblieft alleen tips als je ze kwijt wilt.

ik heb er nu een paar keer gezeten en heb alleen nog maar brasem gevangen daar zelfs met een snowman setup.

voor ervaren vissers zoals de meesten hier is het makelijk lullen ik ben iemand die veel info zoekt voordat ik ergens aan begin maar over de bodem weet ik vrij weinig ook omdat ik die ervaring nog niet heb denk. vandaar de vraag aan mensen die daar zitten of ze me wat er over kunnen vertellen zoniet kom ik er vast zelf een keer achter.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-06-2011 14:55

Cor Butter schreef:
vandaar de vraag aan mensen die daar zitten of ze me wat er over kunnen vertellen zoniet kom ik er vast zelf een keer achter.



Ik geef je toch een paar tipjes.. In de tussentijd had je al een heel eind verder kunnen zijn.. Ook 'gevorderden' hebben dingen uit moeten vinden, waarom zou jou dat niet lukken..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Tim Eelsing
Berichten: 8
Lid geworden op: 23-06-2011 10:37
Locatie: IJmuiden

29-06-2011 16:17

Sven van Anrooy schreef: vandaar de vraag aan mensen die daar zitten of ze me wat er over kunnen vertellen zoniet kom ik er vast zelf een keer achter.


niet iedereen geeft zomaar tips..
Cor Butter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21-06-2011 00:45

29-06-2011 17:47

Tim Eelsing schreef:niet iedereen geeft zomaar tips..


dit is ook een tip?
Gebruikersavatar
melvin tijssen
Berichten: 263
Lid geworden op: 11-08-2003 02:00

29-06-2011 20:10

Bart smit + prikstok
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

29-06-2011 23:12

Sven van Anrooy schreef:Kun je nog zulk goed aas hebben, als je zoals heel veel 'visserts' niet de mogendheid in pacht hebt wat meer energie in je visserij te steken dan domweg ergens inpleuren met een 'geheim' ;) aas, dan doe je jezelf ook tekort...


Daar wel, zo boeiend is de bodem niet.


Tis mooi weer, trek een zwembroek en zwemschoenen aan en zwem er een rondje. Dan heb je in 1 uur meer info als 10 uur peilen.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

30-06-2011 09:37

Vergeet je duikbril en snorkel niet :P
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

30-06-2011 15:02

Snorkel en bril halen weinig uit, daar de meeste van deze wateren nog geen doorzicht hebben van 10 cm.

Wateren zijn redelijk eenvoudig te bevissen, hengeldruk is erg hoog. Pak wat anders dan een bollie en je zal zien dat het inderdaad makkelijk vissen is daar.
maarten kok
Berichten: 434
Lid geworden op: 10-11-2005 09:14
Locatie: enkhuizen

02-07-2011 19:43

vijver netje :wink: ga is door de weeks vissen. met 1 hengel en zoek een run plekje langs de kant. zodat je je rig kunt uitlopen en dus ook kunt checken met je vijver netje of je voer weg is .mvg
van de tip tot de top !!!!!! hou ze open slapen kan altijd nog .
Vincent Graaf
Berichten: 91
Lid geworden op: 29-06-2015 09:25

24-09-2016 21:58

Klopt het dat er in de eerste fortgat krabben zotten. En ik weet niet waar het tweede derde en derde fortgat zit kan iemand me dit uitleggen ben wel redelijk bekend daar maar weet niet waar die fortgaten zijn.