karpervijvertje!!!???

timmy sterkmans
Berichten: 26
Lid geworden op: 18-03-2003 01:00
Locatie: limburg (belgië)

18-03-2003 16:39

hallo karpliefhebbers
ik ben van plan om een klein vijvertje te maken van ongeveer 5 meter op 2 meter en 2 meter diep(eigen meningen zijn ook goed
je moet niet er niet alles van af weten als je begrijpt wat ik bedoel)
ik wil vragen is dit goed genoeg om twee karpers laten op te groeien van rond de 5 kg
en hoe moet je de bodem ongeveer maken
p.s.: die vissen zijn niet gepikt he :wink: mochten vele onder jullie dat denken
maar ik krijg ze van een nonkel van mij die al jaren een vijver heeft
en nu er een paar aan mij wil overlaten om te testen
(het is een spiegelkarper , en een schupkarper)is dit goed
of is het beter twee van de dezelfde soort te nemen?????
:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: dus testen maar!!!! :smile: :smile: :smile:
en groeien :wink:
mvg tim

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: timmy sterkmans op 2003-03-18 16:41 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: timmy sterkmans op 2003-03-18 16:56 ]</font>
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

18-03-2003 17:34

Timmy,
Wat wil je gaan testen dan?

De karpers in zo'n vijver zullen zich totaal anders gedragen en reageren op bepaalde zaken dan karpers in het wild.

Tuurlijk blijft het een kick om ze te zien azen, 'dat wel natuurlijk'!

Met Vragende Groet,
M. Honsbeek
timmy sterkmans
Berichten: 26
Lid geworden op: 18-03-2003 01:00
Locatie: limburg (belgië)

18-03-2003 17:43

ah zo wa vanalles he marvin
zoals de inhaking van soorten rigs en zo
en boilies
de groei
het azen natuurlijk
vanalles
mvg tim
Gebruikersavatar
frank van thiel
Berichten: 112
Lid geworden op: 12-04-2002 02:00
Locatie: schaijk

18-03-2003 17:57

Timmy

Ga eens bij iemand kijken en praten die koi's heeft, die kan je wel vertellen hoe je zo'n vijver moet aanleggen. Vergeet niet dat je in je vijver flink wat planten zult moeten zetten(als de karpers er wat van heel laten) of er een goed filter op zetten om de waterwaardes goed te houden. Kijk anders een op <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.koi.pagina.nl" target="_blank" class=bericht>www.koi.pagina.nl</a><!-- BBCode auto-link end -->

Groeten Frank
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

18-03-2003 18:08

ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat we hier met de inmiddels wijd en zijd bekende
tim sterkmans,
alias sterkmans tim,
alias timmy sterkmans
te maken hebben.

vanwaar 3 namen en 1 persoontje?? beetje onzinnig volgens mij. of wil je al je onzinnige postings op deze wijze proberen weg te poetsen?

wat betreft je vijver. dit lijkt mij erg klein voor 2 vissen van 5 kilo. de vissen zullen amper kunnen zwemmen, en zonder bijvoeren van voedzaam aas zal de gezondheid van deze vissen er niet bepaald op vooruit gaan.

daarnaast is 2 meter en 2 meter breed volgens mij behoorlijk lastig, aangezien je taluds dan dusdanig stijl worden, dat deze volgens de wet van de zwaartekracht behoorlijk snel zullen invallen. bij een vijver van 2 meter breed en een meter diep heb je al een helling van 45 graden. bij een dergelijke helling is het al behoorlijk lastig om een montage te testen, zoals jou doel is. doordat het aas naar onderen rolt zal de onderlijn immers gestrekt zijn, wat de mogelijkheid voor aasopname zwaar vermindert.

daarnaast zul je niet veel zien in een vijver met karpers, omdat dit woelers zijn, en dus is troebel water eerder regel dan uitzondering. tenzij er een goed filtersysteem wordt aangebracht, maar dit wordt een vrij prijzige aangelegenheid.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kees Vaags op 2003-03-18 18:09 ]</font>
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

18-03-2003 19:10

WTF je wilt de inhakingen van rigs testen.. Ik hoop dan toch echt zonder haak eraan, anders woelen je karpers de hele vijver om, als ze opeens gehaakt worden.. :???:

mvg
Robbert
timmy sterkmans
Berichten: 26
Lid geworden op: 18-03-2003 01:00
Locatie: limburg (belgië)

18-03-2003 19:13

hoe robbert nu begrijp ik je effe niet
je kan toch alleen maar rigs testen door er een haak aan de hangen ???
hoe kan je anders de inhaking testen :s
???
en wat betekent wtf
mvg tim
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

18-03-2003 19:17

Hoi,

WTF, dat betekent What the fuck.. Een kreet omdat ik nogal verbaasd was, dat je je rigs wilt testen. Begrijp me niet verkeerd, ik snap wel wat je bedoeld, maar naar mijn idee lijkt het niet slim, omdat de karpers van schrik je hele vijver kunnen omwoelen, plus dat je andere karper zich ook lam schrik, als de ene opeens met een sneltreinvaart langs schiet.

mvg
Robbert
Tom de Haas
Berichten: 124
Lid geworden op: 25-05-2002 02:00
Locatie: Hoofddorp

18-03-2003 20:28

ik geloof dat je niet weet wat voor werk er allemaal komt kijken bij het aanleggen van een goede vijver. Ga naar de bieb en ga maar eens een uurtje bladeren in vijverboeken. Dit wordt een hobby naast een hobby.

De situatie in je vijver zal zo verschillen van de werkelijke dat de vissen zich anders gaan gedragen. Als jij(de hand die ze normaal voert) ook nog gaat bevissen dan worden die vissen gek.(laat staan meerdere keren testen op inhaken van rigs en wat al niet meer)de vissen gaan zeker dood aan stress. Wat denk je wat er gaat gebeuren als een karper in een vijver van 2 bij 5 rond begint te rossen als hem haakt A hij springt eruit(dit gebeurt soms al als je te veel vis op een te klein opp houdt) B je sleurt hem eruit(want wegzwemmen kan hij niet en je kan hem ook niet normaal drillen) c hij zwemt overal tegenaan(geen succes voor de vis denk ik)

Ik zou er niet aan beginnen met die plannen. Vissen in een vijver horen leuk te zijn en geen test dieren. Heb niks tegen op vissen maar dit gaat echt te ver.

Met zeer twijfelende groet,
Tom
Ik was vroeg schitzofreen maar nu gaat het weer goed met ons!!!
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

18-03-2003 20:36

tom,

nu ik zo je posting lees, kan ik nix anders als zeggen dat dit een zeer doordachte posting is, waar ik mij volledig bij aansluit. mijn vorige posting in deze discussie zal ik laten staan, zodat dit bericht begrijpbaar blijf.

good thinking tom
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

18-03-2003 20:56

Dat wilde ik idd ook zeggen, en dat heb ik dan ook gedeeltelijk gedaan.
Zo'n karper gaat zich heel anders gedragen wanneer deze in een vijver zwemt.
Ik ken iemand met een vijver vol grote koi's. Vroeger gaf hij ze nog wel eens maïs en dergelijke om te kijken hoe ze eten. Daarna had hij ze alleen nog maar oppervlakte voer gegeven, waarna ze toen ik hem eens vroeg een handje maïs errin te gooien niet meer reageerden op bodem voer.
Dit is 1 voorbeeld, maar karpers in een kleine vijver zullen zich op veel manieren heel anders gaan gedragen.

En idd, verder ben ik het wel met Tom eens.

Met vriendelijke groet,
M. Honsbeek
timmy sterkmans
Berichten: 26
Lid geworden op: 18-03-2003 01:00
Locatie: limburg (belgië)

19-03-2003 11:32

oke manne dus het vissen op de vijver zal ik maar laten dan denk ik dat ik me bezig ga houden met de groei en het azen van de vissen
is ook interessant niet
en dan later uit zetten op mijn thuiswatertje :wink:
mvg tim
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

19-03-2003 14:10

Mmm je moet misschien niet teveel het boek van Luc de Baets lezen. Maar daar niet van ik heb zelf een vijver met japanse koi's nou met azen zul je niet veel kunnen ontdekken want na 2 keer voeren vliegen ze al achter je aas aan als de gekken. Dus ja ik denk zelf dat je er niet zoveel aan zult hebben. Maar ja wie ben ik. En kijken hoe je rigs haken hmmm binnen een dag zal je folie lek zijn. Och laat die beestjes meteen los kun je ook zien hoe ze groeien door ze te vangen.

MVG Josse
Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden.
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

19-03-2003 14:37

hoi tim

vroeger was ik zo een rotjoch zoals jou,gelukkig ben ik verandert. maar met jou komt het nooit goed...stop met die onzinnige postings man!ga postzegels verzamelen ofzo,maar val de mensen niet lastig met deze bullshit...je zegt veel...maar je doet weinig. Ik snap niet dat jij nog zo een postings durft te zetten...als je een koivijver wil aanleggen,of gewoon met een paar duurzame karpers in.nou gewoon kan je niet zeggen, waarom moet je nou karpers in een vijver stoppen?ze gaan telkens hetzelfde rondje zwemmen??leuk hé,om die karpers te zien lijden?denk eens na man?heb je dat wel hersenen?wat wil je bereiken?dat ze ommeduur je boilies gaan vreten?of ze de kleur van je bol goed vinden?ze gaan het je niet zeggen hoor?kan je zelf ook aan de waterkant uittesten,en niet in je ''GROTE'' Vijver!!!! Tegenwoordig moeten we extra letten op onze beste vriend, want, soms zie je mensen kloten aan de waterkant. Als je een vijver aanlegt,maak hem dan maar groot genoeg...zodat je er misschien zelf in verzuipt

Met al voorafbombarderende groet
Dominique
CC

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dominique de Vos op 2003-03-19 14:42 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dominique de Vos op 2003-03-19 14:45 ]</font>
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

19-03-2003 14:48

sorry medegebruikers,

maar van dit ventje word ik echt megapissig. Hij heeft verdomme in een paar weken?maanden?al drie keer zoveel postings als ik in twee jaar..snap niet dat ze zo een soort mensen toelaten. Ook al bied hij z'n excuses aan dat trouwens niet gemeend was.

Met diep zuchtende groet
Dominique
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

19-03-2003 16:21

dominique, knap hoor, 2 jaar posten op dit forum, bestaat pas sinds januari vorig jaar :wink:

maar ik begrijp je standpunt
groetjes Da Fox
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

19-03-2003 18:09

hoi kees,

ja heb je gelijk in...maar toch...staat tim al bij de 25 beste posters?zo nee...dan gaat ie nog wel even door. Het lijkt wel een wedstrijd voor hem. Het gaat gewoon om het principe Kees

met vriendelijke groet,
Dominique
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

19-03-2003 18:46

hij staat er (nog) niet dominique, zie ook de discussie over de 1000 van aart, <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karperwereld.nl/forum/viewtopic.php?topic=5323&forum=33&17#53313" target="_blank" class=bericht>http://www.karperwereld.nl/forum/viewtopic.php?topic=5323&forum=33&17#53313</a><!-- BBCode auto-link end -->

staan nog een paar aardige opmerkingen over de door jou genoemde persoon
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

20-03-2003 12:46

:smile: DOMINIQUE FOR PRESIDENT :smile: !!!!!!!!!!!!!!!
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Roy Vergauwen
Berichten: 208
Lid geworden op: 25-02-2003 01:00
Locatie: Zundert
Contacteer:

20-03-2003 19:02

Beste Websitemakers waarom gooi je zo'n iemand er dan niet af (timmy sterkmans) in plaats van een onschuldige sjoerd bakker
Greetz Roy Vergauwen
Size doesn't matter
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

20-03-2003 19:28

CC zet een bakje onder de kin van Roy Vergauwen alias sjoerd bakker...

met smijtende slijmgroet
CC
timmy sterkmans
Berichten: 26
Lid geworden op: 18-03-2003 01:00
Locatie: limburg (belgië)

20-03-2003 19:37

ey manne nu moet ge toch eens zeggen he
ik heb om da goed te maken een andere naam gepakt omdat volgens u die berichten veel uit maakte bij mij
dus ben ik opnieuw begonne
waarom dat ik andere adressen genomen heb
was omdat ik mijn eerste adres werkte nie meer
en dat ander dat ik probeerde had ik mijn wachtwoord per ongeluk gewist
dus moest ik ook een andere nickname pakken zoals timmy sterkmans
en heb ik onzinnige postings gedaan onder deze naam NEE
dus wat zit je te lullen
omdat ik een vijver kan aanleggen bij mijn thuis
ik vraag jullie reactie hoe dat jij het zou doen en of het goed is wat ik doe
niet hoe dat je me moet uitkakken :wink:
timmy sterkmans
Berichten: 26
Lid geworden op: 18-03-2003 01:00
Locatie: limburg (belgië)

20-03-2003 19:38

als daar negatieve reacties bij zijn van dat iets niet goed is wat ik wou doen
vind ik niet erg
maar je moet me niet beginne uit te kafferen
greetz tim
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

20-03-2003 19:48

hoi tim,

en je drie dreigprivéberichten niet zeker?ik heb de webmasters gecontacteerd,weldra zal ik mss wel reactie horen. Jammer jongen,nu zo schijnheilig,maar privé?drie keer dat je mij op m'n gezicht gaat slaan?enzo?en dat je je niet laat doen door een klein ventje als mij?ik ben ook 16...pfffff,rot op met je kinderachtig gedrag en ga in de zandbak spelen,

met Kinderachtige groet
CC
timmy sterkmans
Berichten: 26
Lid geworden op: 18-03-2003 01:00
Locatie: limburg (belgië)

20-03-2003 19:56

ja jonge ik stuur je een prive berichtje jonge omdat ik dit geen zaken zijn met deze zaak net zoals jouw postings
ik vraag hier info over dat karpervijvertje
nie over uw emoties
in slechte zin
en ik heb gezegd dat ge u maar eens kalm gaat moeten houden want ik kan nogal pissig worden als ze op mij schelden kindje
met geërgerde groet
tim