voor de oudjes pink floyd

Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

11-03-2006 22:14

19 en 20 maart David Gilmour in heineken music hall mijn kaartje ligt al in de kast
Jorrit Hazen
Berichten: 100
Lid geworden op: 30-03-2005 00:27
Locatie: FISHTOWN!
Contacteer:

12-03-2006 02:43

Alléén voor de oudjes? Vind Pink Floyd ook wel leuk, vooral de eerste albums met/van Syd Barret. Heb verder niet zo'n goed overzicht van hoe het allemaal gegaan is nadat Syd verdween, maar vind de latere albums simpelweg lang niet zo 'psychadelisch' als "The darkside of the Moon".

Wens je iig veel plezier :)
Hatsikidee!
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

12-03-2006 08:18

Barrett verdween al in 68 en dsotm is van 73 daar tussen zitten nog vijf albums zonder Barrett maar dsotm is wel een van de beste.

gr Gerrit
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-03-2006 10:49

Ho Gerrit,

Dit is alleen David Gilmour die net weer een solo album heeft gemaakt en op tour is.

Er is geen sprake van een optreden van Pink Floyd. Zou ook niet meer kunnen want de band is allang ter ziele. Na het vertrek van Waters heeft het drietal weliswaar de formule voortgezet, maar de ziel was er al langer uit.

Gilmour heeft wel Floydiaanse trekjes in zijn nieuwe album verwerkt. Dus voor de liefhebbers van deze getalenteerde gitarist en muziek met Pink Floyd elementen een (te dure) aanrader.

Voor het echte Pink Floyd is het te laat.

Groet, Kees

Ps. Syd Barret heeft heel lang geleden 2 soloalbums gemaakt die door insiders als geniaal worden beschouwd, maar is daarna uit het zicht verdwenen. Het Pink Floyd van voor het vertrek van Barret was een heel andere band. Maar dat is inderdaad allemaal wel heel erg lang geleden. Lang voor Dark Side of the Moon ook, trouwens.
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

12-03-2006 10:57

De oudjes? Hoor je daarbij als je boven de 35 bent?
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

12-03-2006 10:57

inderdaad voor de "Oudjes" ....
Bernard Holtkamp

12-03-2006 11:04

Heren liefhebbers van.....!

We hebben toch wel van dit gehoort zeker?

http://www.pinkproject.org/

Regelmatig een optreden dit en het volgende jaar.

En ja ik weet het..niet de echte maar toch zeer goed.

Bart.

O ja en mijn voorkeur is nog steeds ANIMALS en WISH YOU WHERE HERE.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-03-2006 11:06

Goede wijn behoeft geen krans. En een gerijpte wijn kan iedereen met smaak drinken. Het is niet te geloven, maar er zijn zelfs jongeren die van klassieke muziek houden. Voor mensen van de Pink Floyd generatie was dat not done...

Roger Waters heeft trouwens net een klassieke opera geschreven.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

12-03-2006 11:23

roger waters staat op in de zomer op arrow rock in Lichtenvoorde en speelt daar het hele album dark side of de moon. mischien zijn er nog kaartjes...http://www.arrowrockfestival.nl
Jorrit Hazen
Berichten: 100
Lid geworden op: 30-03-2005 00:27
Locatie: FISHTOWN!
Contacteer:

12-03-2006 12:53

A saucer full of secrets én The piper at the gates of dawn zijn toch met Syd Barret?
Hatsikidee!
Gebruikersavatar
Ruud Engelbarts
Berichten: 229
Lid geworden op: 17-09-2005 20:03
Locatie: Lichtenvoorde

12-03-2006 13:24

Mark Zelle schreef:roger waters staat op in de zomer op arrow rock in Lichtenvoorde en speelt daar het hele album dark side of de moon. mischien zijn er nog kaartjes...http://www.arrowrockfestival.nl

Jammergenoeg zit ik dan net 3 weken ergens in de caribean voor het werk, damn had veel overgehad om daar bij te zijn.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-03-2006 13:32

Ja Jorrit,

Dat waren albums uit 1968 en 1967, respectievelijk. Met het album More en Umma Gumma uit 1969 ruilde Barret voor Gilmour. Dan 5 albums verder zit je bij Dark Side of the Moon.

Groet, Kees
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

12-03-2006 13:38

Kees Ouwehand schreef:Goede wijn behoeft geen krans. En een gerijpte wijn kan iedereen met smaak drinken. Het is niet te geloven, maar er zijn zelfs jongeren die van klassieke muziek houden. Voor mensen van de Pink Floyd generatie was dat not done...
Groet, Kees


Kees,

Gedeeltelijk eens.
Zelf ben ik thuis opgegroeid met Bill Hayley, Little Richard, Jerry Lee Lewis, Chuck Berry, Beatles, Stones, Zappa, Floyd etc. etc.
Maar een 'Vier Jaargetijden' van Vivaldi, Beethoven, Mozarts 'Figaro' lieten/laten me ook niet bepaald ongemoeid.
Daarbij Dweepte m'n lievelingsoma met operette-steren als Maria Callas en Mario Lanza dus kan ik wel stellen dat mijn basis iets breder is. En dat heb ik nooit en te nimmer onder stoelen of banken gestoken.

Maar ik moet toegeven dat er destijds over het algemeen wel zo werd gedaan over klassiek. Of er ook zo over gedacht werd waag ik te betwijfelen. Had volgens mij meer met image te maken dan met persoonlijke smaak.

Overigens was het "Animals" concert in Ahoy het hevigste dat ik ooit heb meegemaakt (al konden de heren van Genesis met Peter Gabriel nog in de gelederen er ook wat van tijdens het "The lamb lies down on Broadway" concert).
Gezeten op de eerste ring ging dat gigantische roze varken voor m'n gevoel eerder dóór me, dan lángs me heen.
Dogs, Pigs, Sheeps, Crazy diamonds, het leek wel één shiny suckin 'grotemensenboerderij'. Maar dat kan voor een deel ook met m'n gemoedstoestand te maken hebben gehad.

"Carefull with that axe Eugene"

Groet,

John
Laatst gewijzigd door John Pannekoek op 12-03-2006 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

12-03-2006 16:45

Roger Waters speelt op dag 2 op Arrows en ik dacht dat de kaartjes 60 euro kosten(per dag) natuurlijk gaan de geruchten de ronde dat Wright en Mason ook aanwezig zullen zijn.
Roger Waters The Wall gezien in Berlijn in '90 fantastisch om daar geweest te zijn.
Verder ben ik een jaar of toen orkest assistent geweest,klassieke muziek is mij niet vreemd en heb vaak genoten van orkesten al RSO. Rpho.Metropole.Skymasters met solisten. hoogtepunten jawel Ennio Moricone voor het orkest met al ze'n nummers uit de sphagetti westerns
Of Messian met ze'n broek op ze'n enkels op de wc :lol: en hij woog 150 kilo.
Maar ook John Cale en Ray Charles. Elk jazz festival in Den Haag was trouwens een hoogtepunt en ik kreeg er ook nog voor betaald :lol:

gr Gerrit
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-03-2006 17:03

Ik zal uitkijken met de bijl, John.

Zo zie je maar dat je niet oud hoeft te zijn om muziek die niet direct van vandaag is te waarderen.

Helaas was er bij ons thuis geen muziektraditie en moest ik het hebben van de piratenstations. Waardeer klassieke muziek wel, maar ik heb er de ballen verstand van. Nota bene wel Bach gespeeld op de klassieke gitaar.

We moeten het wat betreft Pink Floyd doen met de reünie van Life8.

Richard Wright zou wel in de tour band van Gilmour’s “On An Island” zitten, volgens de aankondiging van de tour.

Groet, Kees
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

12-03-2006 19:57

pink floyd voor oudjes, no way.

ik kan 100 x meer genieten van de muziek van pink floyd dan van 'de muziek van tegenwoordig' waar jammer genoeg steeds meer oude ritmes en toonladders, rifjes gekopieerd worden en met een beat eronder een hitje worden.
Dan staat de massa daar maar op te 'dansen' en ze weten niet eens waar de muziek vandaan komt en dat hij gewoon grotendeels gestolen is.
ik vind de moraal is de massa van 15 tot 20 ver te zoeken, maar misschien veeg ik nu teveel op één hoop.

ik ben 2 jaar geleden bij arrow geweest en vond het super!
however, ik denk niet dat ik zin heb om 120 euro te gaan betalen voor 2 dagen genieten van muziek, roger waters zou ik maar wat graag op arrow zien, en naar david gilmour zou ik ook heel graag heengaan.

maar wat een geld moet je betalen voor een paar uur genieten van muziek, die ontzettende commercie, bah.

misschien volgend jaar weer arrow, maar of waters er dan ook nog staat, betwijfel het.

mvg,

Jeroen
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Theo de Kreij
Berichten: 87
Lid geworden op: 30-11-2005 00:18
Locatie: Zoetermeer

12-03-2006 22:12

Syd Barret is ten onder gegaan aan zijn eigen legendarische songteksten. Op een gegeven moment waren die zo diepgaand, psygodelisch dat hij er zelf een inzinking van kreeg en hij een tijdje is opgenomen in een gekkenhuis. Het latere nummer "Shine on you crazy diamond" was een eerbetoon van de band aan de toen voor gek(crazy) verklaarde Syd(diamond). Syd is in alle stilte van het toneel verdwenen en maar weinigen weten hoe het werkelijk zat.

Goh, dit roept weer al lang vergeten herrinneringen op. Heerlijk! Ik heb alle elpees nog (ook de witte). Alles op CD maar helaas bestaan er geen cd's van de witte albums. Iemand enig idee of die er toch wel zijn?
M.vr.gr,

Theo.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

12-03-2006 22:26

jeroen postma. schreef:ik kan 100 x meer genieten van de muziek van pink floyd dan van 'de muziek van tegenwoordig' waar jammer genoeg steeds meer oude ritmes en toonladders, rifjes gekopieerd worden en met een beat eronder een hitje worden.
Dan staat de massa daar maar op te 'dansen' en ze weten niet eens waar de muziek vandaan komt en dat hij gewoon grotendeels gestolen is.
ik vind de moraal is de massa van 15 tot 20 ver te zoeken, maar misschien veeg ik nu teveel op één hoop.


Muziek van tegenwoordig is niet alleen maar bagger. Als je de tv aanzet of de radio misschien wel, maar er wordt (gelukkig) nog genoeg goeie muziek gemaakt. Beetje afhankelijk van wat voor genre je voorkeur heeft natuurlijk. Ik moet soms ook weleens lachen over die remixen van oude nummers. Wat je zegt, beat eronder en het is weer een top 10 notering in de top 40. Zegt wel wat over het niveau van de huidige commerciele muziek. En het ergste is nog dat de meeste boys en girls niet eens weten dat het een cover is van een nummer dat soms al 20 jaar oud is!

Dark Side Of The Moon is trouwens wel een relaxed album! :wink:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-03-2006 23:26

Voor de liefhebbers van Syd Barrett dan maar:

http://www.sydbarrett.net/

En de nieuwe dvd naar aanleiding van een BBC documentaire:

http://www.parool.nl/muziek/2006/recens ... -pop1.html

Als je zoekt zijn er ook heruitgaves op vinyl. Bij Simply Vinyl bijvoorbeeld.

Groet, Kees
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

12-03-2006 23:45

Theo de Kreij schreef:Syd Barret is ten onder gegaan aan zijn eigen legendarische songteksten. Op een gegeven moment waren die zo diepgaand, psygodelisch dat hij er zelf een inzinking van kreeg en hij een tijdje is opgenomen in een gekkenhuis.


Theo,

Klinkt erg romantisch(?) en velen van z'n fans zullen het zo hebben gewild maar laten we wel realistisch blijven hé.
Zullen we het maar op psychotidelisch houden dan? Mooie middenweg toch.
Het schijnt overigens dat ie onaangekondigd in de studio opdook tijdens de opnamen van The d.s.o.t.m. en in eerste instantie niet eens werd opgemerkt door de bandleden. Zo uiterlijk veranderd als ie was.
Is al een oud verhaal maar dit alles terzijde.
Groet,

John
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

13-03-2006 00:47

Pink Floyd ........ DE GEKSTE!!!!!!!

Heb hier nog een Bootleg liggen van 7 September '69 ; "The man & The Journey" in het Concertgebouw te Amsterdam. Was er helaas zelf niet bij, wel één van de oudjes hier?????

MVG,

Kerger!!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

13-03-2006 07:46

Niet bij geweest helaas.
Voor de die hard fans, google even naar you tube, daar vind je de leukste filmpjes en interviews van pink floyd een Barrett. De pillendoos was nooit ver weg

gr Gerrit
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

13-03-2006 18:13

John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

13-03-2006 23:48

Gerrit,

Was Eugene niet geheel tevreden over het resultaat van de video, of ligt de reden van de irritant, klablijkelijk met bijl bewerkte videoclip in het feit dat mijn computer Mac OS X Safari draait????
Ik zou 'm zo graag in 'smood' play zien.Net als 'Grantchester meadows'
Groet,

John
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

14-03-2006 07:53

http://www.youtube.com/watch?v=yerLxjrsEpM&search=pink%20floyd

Deze klinkt inderdaad een stuk beter en als ik mijn ogen dicht doe zit al aan het water en is het juni. inderdaad daar hoor ik de kingfisher splashing in het water.
Een vroege MTV unplugged volgens mij

gr Gerrit