(Bij)vissen tijdens het vissen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

09-10-2005 20:38

"Bijvissen tijdens het vissen".. Snap je er wat van?

Het is hetzelfde als bijverdienen tijdens je werkuren.

Ik bedoel ermee, dat tijdens het vissen op karper met piepers, men ook op iets anders vist. Met bijvoorbeeld een penhengeltje op voorntjes, enz.

Ik wil even weten hoeveel mensen dit, net zoals ik, altijd doen. Ik doe het niet constant, maar zeker wel een half uurtje per volledige dag dat ik vis.

Doe jij dat? Zo ja, waarom doe jij dat?
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

09-10-2005 20:55

Ik ben begonnen met karpervissen door tijdens het witvissen een hengel erbij te leggen voor het karperen. Dat werd al snel andersom: de witvishengel opzij en als bijleghengel tijdens het karpervissen.
Nu doe ik soms de penhengel erbij, maar niet vaak, niet elke stek is even geschikt voor de penhengel. Wat ik vaak doe is een klein haakje pakken, die aan een stuk (altijd wel rondslingerend :cry: ) stuk visdraad knopen, piertjes zoeken en over de stijger hangen om kleine baarsjes te vangen. Met mijn vinger als hengel dienend. :D
Ook gooi ik af en toe eens een plug of spinner in om beetje roofvisjes te vangen langs de kant. Maar dit soort dingen niet vaak, want zit toch meestal met 2 hengels en 3 is verboden he. Soms heb ik weleens de behoefte (vooral snachts!) om 1 van de 2 hengels eens met een grote dooie getakelde voorn te beazen en die er een eind in te smijten. In de hoop om een dikke snoek te vangen. Maar meestal wil ik toch de karpers zo effectief mogelijk belagen met zoveel mogelijk kans op een aanbeet. Dus het komt er eingelijk nooit van! :D
**Arwin Bos**

09-10-2005 22:07

Heb helemaal geen tijd om ook nog op wat anders te vissen dan karper :D
Observeren!! stekken uitpeilen, onderlijntje knopen, bakkie koffie drinken, flora en fauna fotograferen, nieuwe plannetjes bedenken, beetje schrijven...

Oja, heel soms moet ik ook nog wel eens een karper drillen :wink:

de groente
Iwan Koster
Berichten: 103
Lid geworden op: 03-08-2003 02:00
Locatie: Monnickendam

09-10-2005 22:30

Ik ben karpervisser. Vis dus uitsluitend op karper.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

09-10-2005 22:35

Ik ben een beetje gegrepen door het kleine blinker/spinner werk.

Een kerel met wie ik vorige week een sessie deed zag ik aan het werk. En een prachtige winde/roofblei/snoekbaarsje/baars drillen met een super licht baarsstokkie is toch prachtig.

Ja, toch maar eens meer verder.

Er is dus wél meer als karpervissen :)

Groeten,
Frank
**Arwin Bos**

09-10-2005 22:46

Frank,

dat is zeker prachtig! :wink:
ik heb zelf ook zo'n 3 grammer, en een doosje met mini plugjes en blinkertjes. Maar als ik daarmee ga vissen gaan er geen karperspullen mee, want dan wil ik 100% mobiel zijn, en lekker langs de rivier kunnen struinen :wink:

mvg arwin
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

10-10-2005 10:02

Iwan Koster schreef:Ik ben karpervisser. Vis dus uitsluitend op karper.


Dat ben ik ook, en ik vis ook op andere vissen. :wink:

Tegenstrijdig? Nou, nee..
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

10-10-2005 10:15

Ik ben Sportvisser....en als zodanig beoefen ik alle diciplines wanneer het mij uitkomt, dat Karper daarbij veruit favoriet is is een 2e.

Ik mag graag achter een vaste stok kruipen of met de Match aan de slag gaan, zeer zeker is ook het kunst- of dood-aasvissen aan mij besteed.

MAAR!!!...ik ben ik niet (zei de zeikerd) als ik voor mezelf maar 1 dicipline per keer uitoefen, dus of die matchhengel of die karperstok, maar zeker geen 2 dingen door elkaar...moet ik ook dubbel zoveel dingen meeslepen en daar heb ik geen zin in(ben van nature een luie sodemieter).
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
GLENN TEUBEN
Berichten: 34
Lid geworden op: 16-05-2005 16:34
Locatie: arnhem
Contacteer:

11-10-2005 08:39

soms ff op snoek vissen ,ok wel eens leuk :)
Laatst gewijzigd door GLENN TEUBEN op 11-10-2005 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
michael van de boom
Berichten: 112
Lid geworden op: 30-01-2004 19:17
Locatie: Didam
Contacteer:

11-10-2005 10:27

In de winter ga ik ook wel een keer vreemd.
een keer met de blinker een snoekie vangen.
laat je swingers maar swingen :-))
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

11-10-2005 11:13

Ik ga eigenlijk nooit vreemd.. Heb ook geen ander materiaal.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

11-10-2005 12:19

Vreemd gaan?

Heb eerlijk gezegd buiten een winckle picker en een snoekbaarstok die beiden zowat uit elkaar vallen ook geen ander materiaal.
Soms hoop ik echter wel op een leuke bijvangst. Telt dat ook?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

11-10-2005 18:17

Poe, ik vis hoofdzakelijk op karper.

Maar, ga ik ook wel eens op witvis. Gebeurt regelmatig. In de winter ga ik in de haven op roofvis, vooral baars. Meestal doe ik dat gewoon met worm en dobber. Vang je er een stuk of 100, en ook nog eens een stuk of 75 possen. Ook Leuk! :P

Ja, en af en toe op snoek, maar ik vang toch nooit wat dus ik ben maar gestopt.


Maar, als ik karper, dan karper ik!
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Rick van Meegen
Berichten: 225
Lid geworden op: 15-10-2004 21:49
Locatie: Valkenswaard, Velp

11-10-2005 18:45

vis altijd op karper :lol: maar soms onder het karpere neem ik wel is een spinhengeltje mee is wel leuk voor een paar keer gooien
jacco noordermeer

11-10-2005 20:48

vis op alles wat maar bijten wil :D

zonder dollen ik heb op big game na zo'n beetje alles gedaan
wat in mijn buget paste
vliegvissen in noorwegen/zweden
witvissen ,roofvissen,forellen op oostvoornse meer /veerse meer
strandvissen( boot) zee vissen
veel getrold met de boot

maar al die tijd is karper toch wel nr 1 gebleven
nu de laatste 3 jaar alleen maar
sinds dit jaar gaat mn zoontje ook geregeld mee en hij wil ook vissen met een hengeltje (5min)en dan zit ik een beetje te pielen met die 3 mtr stok

afgelopen week heeft hij door gekregen hoe hij moet werpen met de werphengel en dat leverde hem gelijk z'n eerste snoek op van 85 cm :o :P
je moest dat bekkie zien van dat ventje :o

mvg
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

11-10-2005 21:18

vis op karper. Ik luier liever beetje, naar spullen/water/stek kijken, (ijs)vogeltjes bekijken(fantastische dingen zijn het!!). slapen. rigs maken, beetje praten, behoeftes doen, eten warm maken, thee/koffie zetten, foto's maken van natuur/dieren, en nog Véél meer!!

Vind het zo wel prima! :) Niet echt interesse om op voorntjes etc te vissen. Karperen is gewoon enigste wat ik doe, hele jaar door.
En als ik is een weekendje niet kan vissen, zit ik met me gedachte bij het vissen..
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
vinnie brule
Berichten: 259
Lid geworden op: 13-07-2005 22:12
Locatie: den haag

12-10-2005 22:33

he hallo ,



HOE VIS JE OP BIJ???????????? :lol:




mzzl vinnie
shit doesn't happen it is caused by ass-holes!!!!
p.s fuck the fucking krbbpls!!!!!
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

12-10-2005 22:38

Nou eerlijk gezegd sporadisch omdat ik vaak maar 1 nachtje vis en me dan toch wel op karper wil concentreren. Ga ik langer dan wil ik flexibel zijn dus dan is het een last. Maaaaaaaar vissen is leuk dus al sik langer ga en me hoofd staat ernaar met de pen op snoekbaars, beetje snoeken met kunstaas, witvisjes vangen in France met een houten tak en een stukje lijn eraan geknoopt 8) ja ze lagen me zo uittelachen dat ik het niet over me heen kon gaan om er niet ff een paar uit te tikken.
Dus meestal houd ik me wel gewoon bij het karperen Mourad en ga ik snoeken ga ik niet karperen en ga ik feedervissen ga ik niet snoeken of karperen.... en ga ik snoekbaarsvissen dan :D Vandaar..............

Groetjes
Fred Schuurhannes
Berichten: 174
Lid geworden op: 01-02-2005 10:38
Locatie: Nieuwerkerk ad Ijssel

14-10-2005 10:43

ik ben ook een sportvisser, ik vis de laatste jaren erg veel op karper maar een ander visje vangen vind ik ook erg leuk, zelfs een brasem aan me karperstokken vind ik ook nog wel leuk...houd de spanning er een beetje in. ( in tegenstelling tot sommige andere karpervissers )

vanaf me 4de begonnen met een bamboe hengeltje, zat bijna elk weekend aan de waterkant.

in me tienerjaren veel paling, snoekbaars, baars, snoek en de nodige witvis gevangen en veel met de wincle picker/vaste stok gevist.

en tegenwoordig maar met de "hype" mee aan het gaan en veel op de karper, maar het liefst vis ik lekker met de feeder of penhengel en de karperstokken ernaast, ik moet wat te doen hebben anders hou ik het niet lang vol. na een paar uur "observeren" en achterover hangen op me stretcher heb ik het wel gehad :P
Plaats reactie