Eigen belang eerst?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henk Bos
Berichten: 73
Lid geworden op: 31-01-2002 01:00
Locatie: siddeburen(Groningen)
Contacteer:

26-07-2002 00:54

Het is me dus gelukt om een watertje te vinden met een gering karperbestand maar ik heb de vetnekken al gezien dus die zullen nog wel komen.Nu heb ik er dus veel werk op verricht om het dan ook lonend te maken hier
te gaan karperaturen maar ja je hebt een visMAAT die je het ook gund en ja je vist toch al heel wat jaren samen,ik heb het hem verteld en hij ging dus mee op de tweede sessie.Nu is het zo dat ik er al vaker alleen ben gaan zitten zonder hem,maar zijnerzijds heeft hij het ook al gedaan en dan bekruipt mij echt een klote gevoel wat ik in m,n karpertijd nog niet eerder had meegemaakt.Mijn watertje,mijn stekkie,mijn
voer,mijn tijd,mijn ondekking....mijn vismaat!!!!!
Hey Ho let's go,Hey Ho let's go.
Gebruikersavatar
Rene Velthuis
Berichten: 55
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00

26-07-2002 17:34

jou water en jou stek? is het niet zo dat iedereen recht heeft om op een water te vissen. (als hij/zij een vergunning heeft)
of begrijp ik jou verkeerd en wil je er mee zeggen dat je het tevallig/jammer vind dat jij en je vismaat het zlefde water bevissen zonder het van elkaar te weten?
Gebruikersavatar
Henk Bos
Berichten: 73
Lid geworden op: 31-01-2002 01:00
Locatie: siddeburen(Groningen)
Contacteer:

28-07-2002 14:25

Ik bedoel er dus mee,ik heb al het voorwerk gedaan.Dus in princpe is de tafel gedekt en m,n vismaat kan maar aanschuiven.Zouden jullie dan toch eerst die o zo mooie karpers voorjezelf willen vangen?
Hey Ho let's go,Hey Ho let's go.
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

28-07-2002 16:38

Henk,

ik vind dat je een vismaat moet kunnen vertrouwen.
Als jij niet wilt, dat hij op jou stek gaat zitten vissen, zonder met jou te gaan, ken je dat toch gewoon vragen ?
Ik denk dat je dat best kan verlangen, als jij hem daar heb 'geintroduceerd'.
En ik denk als hij ook een 'echte' vismaat van je is, dat hij het je ook van je aanneemt, en je vraag respecteerd.
Daar in tegen, moet jij dan ook hem in zijn doen respecteren, als hij jou eens ergens 'introduceerd' bij een stek.
Ik zou het wel raar vinden, om het zelf aan iemand te moeten vragen, om er niet zonder 'mij' heen te gaan, beetje vreemd...
maar toch...

./edit

En bij mij gaat eigen belang niet 'eerst'.
Als ik samen met m'n vismaat ergens ga zitten, gun ik hem net zoveel als mij.
Vangt hij ze, dan heeft hij er vast iets meer voor gedaan, of ligt hij net op een iets betere stek.
de volgende keer is het weer een keer aan mijn zijde.
Als m'n vismaat een vis vangt, ben ik blij voor hem.
Ik help hem van harte, met scheppen, foto's maken, etc etc.

.//edit

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Christiaan van Klaveren op 2002-07-28 16:43 ]</font>
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

28-07-2002 16:51

Henk,

jij hebt hem bekend gemaakt met het water? als jullie echte vismaten zijn waarom heb je hem dan niet direct vanaf het begin er in betrokken? Dan hadden jullie samen het voorbereidend werk gedaan en had je nu niet deze gevoelens gehad.

Bij mij gaat eigen belang niet eerst, ik zal nooit mijn vismaat moedwillig tegenwerken zodat ik meer zal vangen. Wel baal ik enorm als mijn maat een dikke vis vang, jaloezie enzo, maar tegenwerken enzo? nooit! Had ik maar beter mijn best moeten doen, dan had ik hem gehad. Als mijn vismaat goed vangt is dat voor mij alleen maar een grotere motivatie om er nog meer energie, tijd en geld erin te steken.

met groet,
Kiron
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

29-07-2002 14:24

Ach Henk waar zijn vismaten dan voor :lol
Ruud Beekman
Berichten: 37
Lid geworden op: 23-07-2002 02:00
Locatie: Nijmegen

30-07-2002 11:06

moest iemand eens mee aankomen dat ik ergens niet mocht gaan zitten omdat hij de stek had ontdekt een voorbereid. Laat me niet lachen ik mag net zo goed als iedereen overal vissen waar ik wil, dus. Mijn vismaat komt niet met zoiets bij mij dus dat is goed geregeld. Je bent vrienden van elkaar, maar je gunt het hem niet. Misschien iets om over na te denken
Wilko Bloem

30-07-2002 12:01

Wat Henk misschien tracht te zeggen dat er weinig zelf initiatief bij zijn maat zit. En dat de voorbereidingen altijd door hem werd gedaan. En hij inventief en zeer ondernemend is in zijn hobby! Het is met karpervissen al net zo gesteld, als met een huwelijk tussen twee mensen, het mag nooit een richtingverkeer zijn, het moet van twee kanten vandaan komen!

Volgende veronderstelling, bij het ontdekken van nieuw water moet je jou vis maat wel de gelegenheid en de mogelijkheid bieden! Om zich ook waar te kunnen maken, in het gebeuren om ook te werken aan het vangst succes op een nieuw water, samen uit samen thuis!

Deze link miste ik in jou verhaal Henk! Vrienden wel in de gelegenheid testellen, en de kans geven om zich dan ook als zodanig te kunnen manifesteren, als een eerlijke rechtschapen vismaat!
Met analytische groet Wilko
Gebruikersavatar
Henk Bos
Berichten: 73
Lid geworden op: 31-01-2002 01:00
Locatie: siddeburen(Groningen)
Contacteer:

03-08-2002 20:18

Ik begrijp jullie reacties volkomen.
Maar het idee dat hij toevallig!Die grote
vissen zou vangen terwijl ik aan het werk ben
zit me toch niet erg lekker.Maar goed,what are friends for.Hij is m'n vismaat en een beste kammeraad en ik zal dan ook het idee
van eigen belang aan de kant moeten zetten.
Ach en zonder hem was ik nooit!aan deze prachtige verslaving blijfen hangen,hij is toch degene die mij toendertijd bekend heeft gemaakt met de karper en daar ben ik hem erg dankbaar voor dus wat zit ik te zeiken!!!!!!

Henk
Hey Ho let's go,Hey Ho let's go.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

03-08-2002 20:43

Ik zou zeggen, sla de handen ineen! Hij kent het water en de stek immers toch al
Maar als jij er niet zit, kan hij voeren en observeren en andereson natuurlijk. Zo krijg je nog meer info dan dat je al had.
gedane zaken nemen toch geen keer. Probeer er je voordeel mee te doe.

Groetjes, Sjoerd
Plaats reactie