"goede" betaalwateren

Plaats reactie
Remko Grit
Berichten: 62
Lid geworden op: 16-07-2002 02:00
Locatie: Apeldoorn

22-07-2002 19:53

Dag allemaal,

ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met betaalwateren. Of het een water is waar het bestand dat er zwemt op een natuurlijke manier er in is gekomen EN NIET GEJAT!!!
Of dat het water zwaar knudde was. Ik wil hier niet nog zo`n eindeloze discussie ontketenen, maar wil gewoon weten welke betaalwateren (en organisaties!) safe zijn.

Tight lines,

Remco
Wilko Bloem

23-07-2002 00:03

Het boekje van Aart.Lokhorst Remko of neem contact op met deze expert VIA EMAIL!!
Met vriendelijke groet Wilko!
Mik Philipse
Berichten: 65
Lid geworden op: 05-04-2002 02:00
Locatie: Delft
Contacteer:

23-07-2002 10:58

Naar mijn weten is Fisherman holidays wel "safe", qua visuitzetting dan.
Ik ben zelf een paar keer naar Du Der gegaan, toen het nog geen betaalwater was, en toen het wel een betaalwater is was ( en is )
Mijn ervaring is dat Du Der wel wat acheruit is gegaan, je mag niet meer vissen zoals je zelf zou willen. Dit m.b.t. de afstand, ze gaan echt zeiken als je verder dan 100 meter ligt. Ook de prullenbakken worden er niet of nauwelijks geleegd, het vuil van onze voorgangers heeft er 5 dagen gelegen. De opzichter, Patrick Monin, kwam wel zeiken over onze visafstand maar verzaakte wel z'n eigen werk.....Ook hier begint het erop te lijken dat geld belangrijker is dan visplezier.
Op Du Der zitten nog steeds fenomenabele vissen, al snap ik werkelijk niet waarom ze er laatst 5000 schubs onder de 10 pond in hebben gedaan. Commercie ???????? De populatie houdt zichzelf prima in stand daar.

Ik zal niet zeggen dat ik nooit meer naar toe ga, maar het is wel achteruit gegaan.

Veel suc6 iedereen,

Mike Philipse
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-07-2002 12:10

Best Mik, ik zou graag weten waar je dat 'safe' op baseert? En dan heb ik het niet over Du Der!
Mik Philipse
Berichten: 65
Lid geworden op: 05-04-2002 02:00
Locatie: Delft
Contacteer:

23-07-2002 14:16

Aart, ik heb naar mijn weten, van mensen die op de verschillende wateren gevist hebben (nog) niets vernomen van dat soort wanpraktijken.
Mocht dit wel zo zijn , wil ik dat graag weten.
Komt het omdat er geen "super" karpers zijn herkend.....of hebben we het gewoon niet door. Fisherman holidays heeft toch een aardige naam in visreizen.
Tot nu toe geef ik ze het voordeel van de twijfel,mede dankzij de strenge regels die alleen maar ten goede komen van de vis ( )Lees de punten maar in hun regelement waar je zelf je handtekening onder moet zetten)

Suc6,

Mike
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

23-07-2002 14:56

Mike,

Fisherman Holidays heeft dan wel een aardige naam in visreizen, zij zijn dan ook alleen maar reisorganisatie die geen moer over het beheer beleid van een betaalwater te vertellen hebben.
Een aantal wateren wat in hun programma staat is niet zo koosjer zoals voorgespiegeld wordt. Fisherman Holidays zet ook maar in zijn brochure wat hem door de eigenaar/beheerder van een betaalwater verteld wordt.
Dat het op een aantal betaalwateren (ook wateren waar stekken verhuurd worden door FH)fout gaat is voor mij zeker. Dit heb ik met eigen ogen mogen aanschouwen. Het gaat dan voornamelijk over het overzetten van vis.
En de strenge reglementen hebben alleen te maken met zo min mogelijk beschadigen van de gevangen vis. Dit is tenslotte de handelswaar waar het bij betaalwateren om draait.

Jos
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-07-2002 15:15

Mike, ik sluit me geheel aan bij de posting van Jos.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

24-07-2002 09:38

John, er is nog wel wat meer onderscheid te maken.
De topics betalen of niet en "goede" betaalwateren gaan nu wel door elkaar lopen trouwens. Met de groeten van Wilco!
Mik Philipse
Berichten: 65
Lid geworden op: 05-04-2002 02:00
Locatie: Delft
Contacteer:

24-07-2002 21:12

Ik sluit me bij jullie mening aan, ik wist dit namelijk niet, alleen over het legen van de zooi ben ik het niet eens....

Veel plezier,

Mike
Plaats reactie