ff apeldoorn bellen...

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Reinier Korth
Berichten: 110
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Purmerend
Contacteer:

23-06-2002 10:02

wat is het domste dat je ooit gedaan hebt tijdens het vissen?

ik zat laatst op een mooi en moeilijk water te vissen en wist zowaar mijn doel te realiseren.. een mooie 23 ponder op de kant.. ik besloot de vis te zakken zodat me vismaat wat fotos kon schieten als hij terug zou zijn van zijn werk... toen het moment daar was tilde ik de zak op de kant en tot mijn verbazing was de bewaarzak leeg.. ik was vergeten de zak dicht te ritsen ):

ben een keer in een rubberbootje mijn lijnen uit gaan varen op het kinselmeer met windkracht 8. na het bootje letterlijk kapot geroeid te hebben was het een stukje zwemmen (;

de hoofdprijs geef ik aan mijn vader. eindelijk die 30'er! "hier wil ik goede fotos van" dus vroeg ik mijn vader om wat fotos te schieten met zijn spiegelreflex... sjah dan moet je natuurlijk wel het rolletje goed in het toestel doen..
Rik Schaap

23-06-2002 15:47

Zo kennen we er allemaal wel een paar...

Baitrunner vergeten open te zetten...hengel met rodpod en al de plomp in.

Bij het uitgooien je maat een boilie lijn in zijn been slaan.

S'nachts je pieper vergeten aan te zetten...s'ochtends je halve molen leeg + 2 andere lijnen te pakken hebben.

S'nachts door een hondendrol lopen ..het niet doorhebben en gewoon op je stretcher in slaap vallen, waarna het s'ochtends over je hele broek zit.

Je koeltas met eten boven op een mieren-nest zetten.

Je vismaat die je veters aan elkaar knoopt terwijl je ligt te slapen en dan je beeper laat afgaan... (pijnlijk)

Je doos maaien per ongeluk omver schoppen in je bivvy.

-zucht- het leven is hard
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

23-06-2002 17:10

gaan vissen op karpers :smile:

_________________
I LIKE IT BIG

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ruud Laros op 2002-06-23 17:10 ]</font>
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

23-06-2002 17:38

je slaapzak 'mee laten rennen' naar je rodpod, als je een run heb.

voor de 3e keer in de zelfde nacht, op je zokken naar buiten lopen.

Baitrunner vergeten open te zetten (*heeft iedereen wel een keertje gehad in het begin :wink:)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-06-2002 20:10

Je slaapzak vergeten voor een nachtje in oktober. God wat had ik het koud, maar gelukkig het was maar een nachtje.

Bij windkracht 7 met de wind dwars op dezelfde plas als Reinier je roeispaan verliezen. Mazzel dat er een paar roeispanen lagen op de camping waar ik aanspoelde. Kon ik tenminste weer terug roeien.
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

23-06-2002 20:12

Hahaha, doet m'n denken aan m'n vismaat.... Heel de tent staat te schudden of er een wild beest inzit. :razz:
Gebruikersavatar
Reinier Korth
Berichten: 110
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Purmerend
Contacteer:

23-06-2002 20:20

hehe!
Roel Stuurop
Berichten: 74
Lid geworden op: 03-06-2002 02:00
Locatie: Appeltern
Contacteer:

23-06-2002 20:30

Ga je ff lekker liggen op het gras, val je en slaap, wordt je wakker van allemaal gekriebel, lig je op een mierenest! die rooie beeste kunnen nog flink steken ook nog! :sad:
Dave Jansen
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-04-2002 02:00
Locatie: Den haag
Contacteer:

23-06-2002 23:17

molen vergeten open te zetten terwijl je met een hengel van een ander bezig ben hengel weg.
Dit was drie weken geleden ik was aan het vissen in Madenstein en ik gooi uit blijft mijn haakje achter de emmer met voer hangen KRAK!!!! en toen brak de hengel bij het handvat af.

een karperhaak in mijn eigen vinger slaan naar de E.H.B.O. om de haak te laten verwijderen aangezien er een grote weerhaak aan zat (zie topic roestige haken )

en dan nog een hoop dingen die ik ben vergeten zoals wegwaaiende paraplu al een keer of 10 voer vergeten of je hengels vergeten .

op vakantie gaan naar de Weddermeren dat was echt het stomste wat ik kon doen.
en dan vis ik net drie jaar

Dave
over 100 jaar hebben we allemaal een muizenbek dus pluk de dag en pak je hengel
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

23-06-2002 23:34

Ben 4 jaar geleden wezen vissen met -8 graden.

Nu zul je denken dat is ziek op zich........
Maar nu komt het leuke....

Hengels staan voor een bevroren plasje water, ik krijg 's nachts een snoeiharde run, ja in de winter ja.

Dus ik uit de tent rennen, snel de hengel pakken en met mijn gekke bek uitglijden op het bevroren plasje en door het dunne laagje ijs dat voor de kant gevormd was flikkeren. hahaha

Ik stond tot mijn borst in het water, zowaar bevroren. Na compleet door mijn maat te zijn uigelachten wist ik gelukkig ook die mooie karper van 22 pond te landen in de kou.

Ik heb vervolgens mijn hengels binnengedraaid mijn kleding uitgetrokken en in de korte broek die mijn maat onder zijn broek aan had getrokken in mijn slaapzak gaan liggen. 'S ochtends bracht mijn pa gelukkig wat kleding en ben meteen naar huis gegaan.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

24-06-2002 13:20

Tent neerzetten op rode mieren nest, daarna verzetten midden in de nacht en op een ander rode mieren nest neerzetten.

Tent op een verse koeievlaai neerzetten

Rits van de tent blijft vastzitten bij de eerste aanbeet. onder het doek door willen duiken en daardoor de schouder uit de kom vallen.
Tot overmaat van ramp bleek de gsm leeg te zijn. Gelukkig had ik een autolader.

aan de achterkant van de tent er uit willen en dan maar onder het doek door gaan. hele tent uit de grond gerukt.

slaapzak meenemen aan 1 voet in de zeikende regen en blubberpoel voor de tent en het allemaal niet eens door hebben.

Gaat lekker zo,ja ik weet het ben een beetje lomp :grin: :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bob van Biemen op 2002-06-24 13:20 ]</font>
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

24-06-2002 15:39

Hey Reinier, rot lul :wink:

Het stomste wat je ooit heb gedaan is samen met mij gaan vissen; dat brengt ongeluk, hehe! :razz:
Gebruikersavatar
Reinier Korth
Berichten: 110
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Purmerend
Contacteer:

24-06-2002 17:22

hehe!
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

26-06-2002 22:33

In discussie gaan met Wilko... :wink:
Tom van Keulen
Berichten: 14
Lid geworden op: 28-06-2002 02:00

06-07-2002 09:54

Ik ging gisteren weer met de boot en de fishfinder ff weg op het dak.schiet ineens de boot los op een weg waar wij 80 reden. gelukkig geen ongelukken.(net niet)

In vervolg toch maar iets anders vast maken.:smile:hihihi
Jeroen van der Kroft
Berichten: 25
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp

10-07-2002 13:20

´s nachts tijdens een gierende run de rits van je slaapzak vast laten lopen en dan als een zeehond ongeveer 12 meter naar je hengel toe kruipen :smile:
hans bitter
Berichten: 3
Lid geworden op: 18-06-2002 02:00
Locatie: zoetermeer

12-07-2002 23:02

1. een run krijgen
2. op je sounderbox slaan om de wekker uit te zetten.
3. de rits van je biffie niet openkrijgen.
4. 10 cm open en erdoorheen kruipen.
5. opstaan en uitglijden in de modder.
6. de verkeerde hengel oppakken.
7. hierna de goede en drillen.
8. na 5 min drillen de vis lossen voor het landingsnet.

altijd leuk een vismaat.
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

13-07-2002 00:22

Het valt mij op dat er zo veel mensen 'liggen te slapen als ze een run krijgen', met alle gevolgen van dien.
Typisch een uitwas van de hedendaagse visserij. Ik vind: of je slaapt, of je vist.
Wel hele discussies over betaalwateren ja of nee, onthaakmatten, diervriendelijkheid, maar lachend constateren dat een karper je hele spoel heeft leeggetrokken/met hengel en al er vandoor is gegaan.

Met zeikende groet,

Peter
Gebruikersavatar
Kelly Adegeest
Berichten: 167
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

13-07-2002 21:27

Peter, het is mij nog nooit overkomen dat een karper mn spoel heeft leeggetrokken. Ik ben sowieso altijd snel wakker van mn pieper en sta binnen een paar tellen naast mn hengel. Dit duurt echt niet veel langer dan dat ik gewoon wakker in mn tent zou zitten. Sowieso vissen de vissers van tegenwoordig vaak meer dan 1 nacht. Zie jij dan maar eens wakker te blijven. Ik ben wel met je eens dat het belachelijk is dat er weleens hele spoelen worden leeggetrokken omdat diegene niet wakker wordt. Diegene moet dan wel serieus overwegen of slapen bij het vissen wel zo verstandig is voor hem (en vooral voor de karper!!).

Met snel wakker wordende groet, Kelly.
Gebruikersavatar
Kelly Adegeest
Berichten: 167
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

13-07-2002 21:28

Peter, het is mij nog nooit overkomen dat een karper mn spoel heeft leeggetrokken. Ik ben sowieso altijd snel wakker van mn pieper en sta binnen een paar tellen naast mn hengel. Dit duurt echt niet veel langer dan dat ik gewoon wakker in mn tent zou zitten. Sowieso vissen de vissers van tegenwoordig vaak meer dan 1 nacht. Zie jij dan maar eens wakker te blijven. Ik ben wel met je eens dat het belachelijk is dat er weleens hele spoelen worden leeggetrokken omdat diegene niet wakker wordt. Diegene moet dan wel serieus overwegen of slapen bij het vissen wel zo verstandig is voor hem (en vooral voor de karper!!).

Met snel wakker wordende groet, Kelly.
Plaats reactie