Hoe veilig is het nacht vissen in Nederland?

ruud verhoef
Berichten: 6
Lid geworden op: 11-05-2007 15:53
Locatie: zuid Holland

11-05-2007 18:16

d'r is niks zo leuk als oude koeien uit de sloot halen :D:D :D

en wat maakt het nou uit dat ik hem omhoog haal

5 jaar tijd is 5 jaar nieuwe ervaringen
be all you can be
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

11-05-2007 18:38

Beste Ruud,

Uiteraard verdedig jij jouw beroep en de agenten in het algemeen. Maar wees nu eerlijk en vertel ons nu eens waarom iedereen ziet dat de grootste schorriemorrie geen strobreed in de weg gelegd wordt terwijl de over het algemeen eerzame burger steeds vaker voor dingen wordt bekeurd die ook wel met een pittige waarschuwing afgedaan zou kunnen worden.

Ik zie toch redelijk vaak de radartoerist van de politie vlak achter het bordje met een snelheids beperking staan. Natuurlijk moet ik anticiperen en het bord eerder zien en zorgen dat ik voor die tijd afgeremd heb, maar als ik daardoor zo'n idioot in mijn kofferbak krijg laat ik mijn karretje liever even uitrollen. Dit heeft mij al een aantal keren een lekkere fooi aan jullie bal gekost.

Randdebielen die met een scooter door winkelgebieden razen zitten verbazingwekkend vaak in de blinde vlek van jouw collega's. Terwijl mij de les gelezen moet worden dat mijn hond ABSOLUUT aan de lijn moet.

Ik loop met mijn hond los naar een honden losloop gebied ik wordt weer staande gehouden, ik ben tenslotte zeker 5 mtr een grote boef. Andere mensen lopen in hetzelfde gebied en horen niets, zal wel het verschil zijn tussen mijn rotweiler en hun teckel?

Pagina's zou ik kunnen vullen met oneerlijke en zelfs ongelijke behandeling door "oom agent" maar daar heb ik helemaal geen zin in.

Natuurlijk ben ik blij als jullie overuren maken als mijn dochter kwijt is, jammer genoeg wachten jullie veel te lang eer jullie gaan zoeken. Het leed is dan veelal al geschied waardoor wij weer een onnodig slachtoffer kunnen betreuren.

Mijn vrouw hoef jij niet te helpen met het verwisselen van een lekke band, maar ga in de tijd dan wel nuttige dingen doen zoals boeven vangen en niet ellenlang bij de turkse broodjes winkel rondhangen. Wel eens gehoord van je bestelling doorbellen?

Hoe dan ook, wij hebben een maatschappij waarin jullie een belangrijke rol zouden kunnen spelen, maar ik zie jullie de handschoen alleen maar op de verkeerde manier oppakken. Een belangrijke rol krijg je niet, die met je verdienen net als in de echte grote mensen wereld.

Groet Marc

PS ik voed mijn kinderen juist op dat oom agent er is om ons te helpen en ik schilder jullie juist niet af als boemannen, maar soms ..... heel soms zou ik willen dat .........
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

11-05-2007 18:59

Ach het wel weer eens leuk om de Bloemlezing te lezen.

20 jaar en de modelagent die hij over 10 jaar graag nog had willen zijn.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-05-2007 19:22

Sinds wanneer treedt de politie op tegen loslopende honden?

Zou verdorrie eens tijd worden. :roll:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
ruud verhoef
Berichten: 6
Lid geworden op: 11-05-2007 15:53
Locatie: zuid Holland

11-05-2007 19:58

ik had beter een ander topic kunnen kiezen voor een eerste post maar maakt niet uit.

het bovenstaande lijstje heb ik ook van en collega gekregen.

je zou het ook zo kunnen bekijken.

ga eens een uur of 2 de straat op in een grote stad (r'dam, a'dam, den haag ik noem er maar een paar)

ga daar eens kijken en tel dan eens hoeveel dingen je ziet die niet door de beugel kunnen.

ik loop ongeveer 6 uur per dag op straat en ik schrijf niet meer dan hooguit 4 bekeuringen op een dag.

ik ben heel de dag mensen aan het waarschuwen op de dingen die ze fout doen.
ik (moet) alleen schrijven voor de dingen die mij opgedragen worden (gordel niet om, bellen achter het stuur, mensen zonder helm op een scooter, alcohol in het verkeer en nog een aantal zaken)

het beleid is in ieder gebied anders.

maar wat ik wel leuk vind, is dat iedereen altijd klaagt over de slechte dingen van de politie.

een hoop mensen vergeten wat wij in het dagelijkse leven te zien krijgen om mensen te helpen (zelfmoord, ernstige verkeers ongelukken, schietpartijen, steekpartijen, mensen die al 3 maanden dood in huis ligen met de kachel aan, en het dagelijkse leed op straat) daar hoor je de mensen bijna nooit over dat "wij" hulpverleners dit ook heel vaak te zien krijgen.

de mensen die achter de verkeersborden staan die doen dat ook in opdracht.
en als je niet te hard rijd dan hoef je ook niet boven op je rem te gaan staan om niet gefotografeerd te worden dus heb je ook niet iemand in je kofferbak zitten.

maar zo kan ik nog wel even doorgaan.

IK KOM HIER NIET OM OVER MIJN WERK TE PRATEN, MAAR OM LEKKER OVER DE KARPERS TE LULLEN EN VRAGEN
be all you can be
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-05-2007 20:21

En je hond gewoon aanlijnen. :D

Ruud, ze zitten er bovenop hoor.

Tof trouwens als je mijn vrouw ook nog helpt met het verwisselen van die band.

En nu weer vissen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

11-05-2007 21:20

Alweer een politieman!!!

Even terzijde maar ik heb het niet zo lang geleden ook al eens aan een andere karpervisser/agent laten weten dat het verbazend is hoeveel politieagenten er onder de karpervissers zitten.

De mensen die niet bij de politie zitten en niet in overheidsdienst (al is het laatste ook steeds meer aan het veranderen), m.a.w. de mensen die gewoon "voor een baas" werken of er zelf één zijn, moeten, om niet zonder werk te raken, elke dag de hoogste prestaties neerzetten. Omdat men hiervoor een bepaalde hoeveelheid tijd heeft, moeten wij prioriteiten stellen. Dit is al zeker meer dan 20 jaar al het geval. M.a.w. de gemiddelde belastingbetaler heeft geleerd om in volgorde van prioriteiten zijn werk- en leven in te delen.

Als ik jullie weer eens bezig zie om de scooterboys en girls met een motor naar een controlepost te begeleiden en ik zie daar de prentjes met gulle hand worden uitgeschreven, wordt mijn hart altijd een beetje warm.

Het heeft niets met de hoogtes van de boetes te maken. Of met het feit dat de jongens en meisjes nog niet volwassen zijn. Het heeft er een beetje mee te maken dat wij (de belastingbetalers) ons uit de naad moeten werken en op onze weg naar huis langs een dubbelgeparkeerde splinternieuwe BMW cabrio moeten manouvreren, waar door drie lichtgetinte jongens van nog geen twintig jaar oud, een Nederlands blond meisje van net 18 jaar even aan het werk wordt gezet achter de ramen met de rode lampjes... Het heeft ermee te maken dat wij elke dag langs woonboten moeten rijden die zijn getransformeerd in drijvende paleizen en waarvan de bewoners baden in luxe zonder ook maar ooit een dag keihard te hebben hoeven sappelen voor hun geld. Het heeft ermee te maken dat wij een pilsje moeten drinken in de wetenschap dat je kunstmatig teveel betaalt omdat er via een kartel prijafspraken worden gemaakt... Het heeft ermee te maken dat er 7series rondrijden door de stad waarvan de bezitters zodanig bekend zijn bij de politie dat ze geeneens worden staande gehouden vanwege alle trammelant die men zich op de hals haalt. Het heeft ermee te maken dat wij wel een blauwe envelop krijgen, maar als je een bewoner van een mobiel onderkomen bent en je hebt een agressieve hond of familie, de belastinginspecteur niet langs dorst te komen als er geen aangifte wordt gedaan.

En er wordt nu door meneer de agent gestelt dat hij op een dagje patrouilleren maar 4 bekeuringen uitschrijft terwijl hij 6 uur lang de ene na de andere overtreding ziet...

Het is een vicieuze cirkel die alleen van jullie kant kan worden doorbroken. Als jullie ervoor zorgen dat er geen, ook al zijn het domme, meisjes voor hoer moeten spelen. Als jullie ervoor zorgen dat alle steden junk/dealervrij zijn (en het is echt niet zo moeilijk "ze" te vinden: gewoon even langs de fietsende vrouw zonder licht kijken naar de met bling-bling velgen van 1000 euro het stuk uitgeruste sportauto van 75 mille waarin alleen een wit baseball-petje achter het stuur is te ontwaren met naast zich een net ingestapte man of vrouw die nadat ze iets onderling hebben omgewisseld, weer uitstapt...). Kortom als jullie alle zware criminaliteit de kop weten in te drukken, dan weet ik zeker dat de gemiddelde burger bij zijn overtreding zegt dat ie met alle plezier zijn prent betaald.

Maar jullie presteren alleen maar naar de richtlijnen die jullie worden aangereikt. Mijn broer die in de ploegen werkt, wordt 's ochtends door een smerig stel in een BMW zonder licht gevolgd terwijl hij met z'n fiets naar het werk gaat. Plotseling wordt hij gesneden door die BMW en het stel houdt hem staande met de mededeling dat hij moet afstappen omdat ze van de politie zijn en wat hij wel niet te zoeken heeft in zijn woonwijk op dat uur... Achteraf hoor je dat men op zoek was naar een pyromaan en je raad het al: die kunnen ze dan net niet vinden...

Het is zoals Marc het al zegt, wij kunnen uren vullen met alle misstanden, terwijl onze burgervader desgevraagd in het landelijke nieuws beweert dat hij niets weet van een cocainenetwerk in zijn stad...

Weet je dat stoort ons nog het meeste: men zit gewoon openlijk de criminaliteit te bedrijven omdat ze toch weten dat ze "untouchable" zijn, het wordt vervolgens ook nog ontkent door de overheden (volgens het principe als je er niets over zegt, zal het er ook wel niet zijn) en als zo als Gekke Henkie wordt behandeld, dan valt een boete hoe terecht en hoe klein dan ook, gewoon in verkeerde aarde.

Ik zou tegen de agent willen zeggen die dit vuurtje weer heeft opgestookt (trouwens wat raar dat er 5 jaar geleden nog over werd gepraat, leefde die Pim toen nog die allerlei wantoestanden gewoon op de nationale tv bij zijn naam noemde??? Hmmmm toevallig. Ik krijg ook steeds meer de indruk dat er niet meer zoveel gezegd mag worden sinds zijn dood en het wordt alleen maar erger... Maar ja we gaan ook weer richting de jaren dertig!!!) om vooral de belastingbetaler te bekritiseren. Gek he. Dat je kritiek krijgt. Wij die in het zakenleven onze kost verdienen, krijgen in de regel (de zuigers uitgezonderd) op onze donder als we ons werk niet goed doen!!! Dat is nog eens wat anders dan een waarschuwingsbrief waarin ervriendelijk op wordt gewezen dat je je quota aan pv's nog niet gehaald hebt in de betreffende maand!!!

Natuurlijk kun je alles en ook dit onderwerp met een mantel van humor bedekken, maar toch is het gevaarlijk om zoiets als het aangeboren rechtvaardigheidsgevoel van de eerlijke mensen kapot te maken.

Als iedereen er namelijk voor gaat kiezen om dan maar een bling-bling carriére te gaan maken, ben ik bang dat het begin van het einde sneller komt dan man voor mogelijk houdt!!! Overigens is dit wel weer extra winstgevend voor de uitvaartbranche en de daarmee verbonden natuursteen-, muziek- en bloemensector.

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-05-2007 21:26

Poeh, en dat komt allemaal door Ruud?

Groet, Kees

Pim poetst alles schoon. Of was het nou Vim?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
ruud verhoef
Berichten: 6
Lid geworden op: 11-05-2007 15:53
Locatie: zuid Holland

11-05-2007 21:29

ik ga niet meer op dit topic reageren want één ieder heeft zijn eigen mening over de politie en die moeten ze vooral houden.
be all you can be
peter andrae

11-05-2007 22:09

Shit kippen op carpweb.

Vissen die ook dan dacht dat die alleen maar boeven vingen.


Nou Ruud nu kan ie wel weer he :wink: laten we het over vissen hebben vang je toch nog iets.


We hebben trouwens een topic lopen,die heet wat voor werk doe jij.
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

12-05-2007 01:02

Leuk en aardig dat stukje over de politie maar sommige dingen ben ik het niet mee eens. Niet zo aanstellen hoor, JIJ wilde politieagent worden. Dan horen sommige dingen erbij. Dat sommige mensen altijd een grote mond opzetten hoort ook niet tegen de politie maar net als tijdens het eten een callamiteit, tja dat hoort erbij. Heb ik ook op mijn werk maar kan er niet van wakker liggen. Daarnaast heb je als politie een voorbeeldfunctie waardoor mensen wat scherper op je kijken.


Maar back on topic:

Ben zelf nooit bedreigd oid langs de waterkant. Wel vaker al wat conflicten gehad met watersporters/medevissers. Maar dat loopt altijd wel met een sisser af. Heb altijd een ploertendooier (telescopische knuppel) bij me voor het geval dat. Heb hem gelukkig nooit nodig gehad en hoop het nooit te hebben ook. Ik vis regelmatig alleen en dan vermijd ik stekken waar de kans op problemen erg groot is.
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

12-05-2007 01:05

Dit is ook makkelijk als je je niet veilig voelt :lol:

http://watersport.marktplaats.nl/hengel ... G5zw%3D%3D
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

12-05-2007 08:29

Maaaan,

Zodra ik wapens/rvs dingen onder mn stretch moet gaan leggen stop ik direct met vissen. Heb wel een 'angstige' periode gehad, maar deze snel, mede dankzij goede vismaten, afgeslagen. De laatste 4 jaar vis ik vrijwel altijd alleen....

Zit voor m'n rust...... Niet om gestresst af te wachten.


Anders ga ik wel kantklossen ofzo.

Gr. Frank
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

12-05-2007 18:40

Nou Ruud als je niet over je werk wilt praten ben je goed begonnen.
Moeten wij jou voordragen als agent van de week?? 8) 8) 8) :D :D :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
jan nelder
Berichten: 60
Lid geworden op: 27-06-2004 16:02
Locatie: maarssen

12-05-2007 18:52

Nee juut van de week
grapje anders slingert hij me nog op de bon via me naam haha zo zijn ze wel
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

12-05-2007 21:53

Zo te lezen wordt het hoog tijd dat er hier een paar de politiek in gaan... :roll:

Mensen, wat heb je er zelf aan gedaan? Wat doe jij om NL veiliger te maken? Durf je een getuigeverklaring af te leggen? Ben je zo bijdehand om de politie te bellen als je iets verdachts ziet?

Of steek je je kop in het zand en roep je maar wat vanaf de zijlijn?

Aan jou de keus!

groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Mark kuiken
Berichten: 133
Lid geworden op: 06-08-2006 13:52
Locatie: alkmaar
Contacteer:

12-05-2007 22:20

tja, ik heb wel een paar keer de politie gebeld. maarja daar hoef je niet op te wachten. en als ze komen zijn ze te laat...
zelf oplossen is vaak de beste oplossing
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

13-05-2007 19:43

ppppfffff komt net uit de luiers, en dan dit zeggen,kom op man 20 jaar je rent ook hard weg als er wat gebeurt.

JULLIE KOMEN NIET ,,,,,,OF GEWOON TE LAAT.

EN DAN ZEG JE DIT ?????????????????????????

Maar vergeet niet dat uw eigendom, uw familie en ook uw leven van mij of mijn collega's af kan hangen...
Gebruikersavatar
Jelle Willeboer
Berichten: 121
Lid geworden op: 28-03-2007 23:14
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

13-05-2007 22:52

Ga gwn nachtvissen of niet,.. je kunt ook wel een lijntje om je tent gaan spannen met een pieper eraan.. wat schiet het op? als iemand je wil hebben dan pakt die je heus wel hoor? wees maar niet bang., heb het nog niet meegemaakt, ajow
Waneer Geven W-ij De Strijd Op?
Gebruikersavatar
Jelle Willeboer
Berichten: 121
Lid geworden op: 28-03-2007 23:14
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

13-05-2007 22:54

Wat helpt het om zoiets te doen? zon beweegingsmelder?
wat heb je eraan.. En dan zie je dat er iemand aankomt die jouw wil pakken? die laat zig echt niet afschrikken door zon ding hoor?
Later
Waneer Geven W-ij De Strijd Op?
Gebruikersavatar
Jelle Willeboer
Berichten: 121
Lid geworden op: 28-03-2007 23:14
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

13-05-2007 22:54

How shit sorry dacht dat de eerste het niet deed..
Waneer Geven W-ij De Strijd Op?
Gebruikersavatar
Martijn Zwart
Berichten: 123
Lid geworden op: 30-08-2006 21:39
Locatie: Zoetermeer

13-05-2007 22:59

Jelle Willeboer schreef: als iemand je wil hebben dan pakt die je heus wel hoor? wees maar niet bang., heb het nog niet meegemaakt, ajow

Mijn vrouw spant ook geen lijntje om het bed want als ik haar wil pakken doe ik het ook gewoon. Jammer dat je het nog nooit hebt meegemaakt s best fijn ;) :P
Karpervissers in en om zoetermeer kijk op http://www.carpclubzoetermeer.nl
Jôh, zèk nie amme kop met je riaulguppehagses
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

13-05-2007 23:13

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Sjonge jonge wat een loser zeg, heb jij niks anders te doen. Ik bedoel oom agent dan he. Wat loop je nu zielig te doen sukkel, als er een bouwvakker dood van de steiger valt lees er nergens wat over. Gaat er een agent dood wordt er meteen een stille tocht gehouden :roll: . Oh oh wat een beroep. RUILEN
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Martijn Zwart
Berichten: 123
Lid geworden op: 30-08-2006 21:39
Locatie: Zoetermeer

13-05-2007 23:18

huh ?
:roll: als jij valt loop ik wel een stille tocht voor je (naar mijn voerstek en terug vind je dat wat ???) :P
Karpervissers in en om zoetermeer kijk op http://www.carpclubzoetermeer.nl
Jôh, zèk nie amme kop met je riaulguppehagses
Gebruikersavatar
Jelle Willeboer
Berichten: 121
Lid geworden op: 28-03-2007 23:14
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

13-05-2007 23:18

Mijn vrouw spant ook geen lijntje om het bed want als ik haar wil pakken doe ik het ook gewoon. Jammer dat je het nog nooit hebt meegemaakt s best fijn
_________________


Omg Tis Toch Wat.,
Waneer Geven W-ij De Strijd Op?