Effe kijken!

Plaats reactie
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

15-05-2002 20:00

Beste karpervissers,

ik heb msn gehad, maar ze hebben mijn emailadres gehackt. Dus ik kom er niet meer aan nu. Als de persoon die dit gedaan heeft(waarschijnlijk niet van op dit board) jullie heeft lastiggevallen, wat ik al van enkele personen heb vernomen, mijn excuses daarvoor dan.

Degene die mij in hun adressenlijst hadden staan, mogen mij daaruit verwijderen en het volgende emailadres van mij er opnieuw aan toevoegen.

karpertje001@hotmail.com

Mijn excuses.
Piotr
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

15-05-2002 22:49

iemand hacked je hotmail niet zomaar, het zal wel een bekende wezen, of iemand uit je oude lijst..
deze ken alle emailtjes dus ook lezen, oftewel zal dus ook kunnen weten dat je hier op het board rond snuffelt, en/of kan gebruik maken van je login enz.
ten eerste moet je je password dus ff veranderen en je email in je preferences, want dat kan je problemen gaan opleveren,
geef tevens je email nietzomaar bij alle dingen weg, dit kan je een hoop problemen schelen..
de mensen die als nog contact met je willen opnemen , komen er heus wel op een of andere mannier achter..
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

16-05-2002 11:36

Christiaan heel slim dat je hem wat tips geeft maar die moet je in het vervolg bij zoiets gewoon naar hem mailen, niet op een board plaatsen waar iedereen het kan lezen. Je mocht degene eens op een idee brengen :sad: Ik geloof dat je bij hotmail een bericht naar de service kunt sturen weet niet wat of hoe precies maar daar kunnen ze je overwegen je account te sluiten of terug te geven. Snap niet hoe je ze ooit moet overtuigen maar ok je kunt het proberen. Gebruik trouwens geen hotmail!!!! WEG MET M$ gebruik flashmail.com!!!! zeker zo handig kan ook gewoon in netscape messenger gebruikt worden fo desnoods outlook express ;(
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

16-05-2002 16:05

In feite is het geen probleem om een hotmail adres te hacken er zijn zoveel mogelijkheden en elke willekeurig persoon kan dat doen. Ik werk bij een it bedrijf en daar had gewoon een willekeurig iemand zijn hotmail gehackt no problemo. Dus een bekende hoeft dat niet te zijn. Gelukkig was deze hacker wel aardig om het passwoord door te mailen dat hij gebruikte en kon deze collega weer gebruik maken van zijn hotmail en hij adviseerde hem de betrouwbare berichten niet meer via hotmaill te sturen.

MVG Josse
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

16-05-2002 19:52

erm zou het beter niet kunnen zeggen, maar er zijn op internet zat programma'tjes die dat adres v hotmail kunnen achterhalen via msn :sad: daarom gebruik ik liever icq meestal.
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

16-05-2002 21:50

Alvast bedankt.

Het schijnt zelfs dat die persoon al enkele mensen heeft uitgescholden die in mijn lijst stonden.
ik weet niet meer wie ik allemaal in mijn lijst had staan, maar zouden degenen die mij in hum lijst hebben mij even iets willen laten weten?

Piotr
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

17-05-2002 17:18

Josse --> tuurlijk kan iedereen het geweest zijn, want er zijn zat programma's voor.
maar het moet haas wel een bekende geweest zijn / iemand uit je lijst.
ten eerste waarom zou hij hem anders hacken, en ten tweede hoe komt hij anders aan z'n email.
een hacker doet zoiets opzettelijk,
en niet met de gedachten van 'zal ik eens een of andere email uitproberen, en kijken wat er uit komt'..


maar ICQ gebruiken ? Slaat nergens op ;P
want hotmail word gebruikt voor emailtjes (*EN msn)
met ICQ kan je geen emailtjes ontvangen, je kan alleen je iCQ open hebben staan voor het 'chat' gedrag :wink:
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

19-05-2002 16:47

Ik heb gehoord dat nog 3 kameraden van mij zijn gehackt. Dus ik denk dat het ene flauwe plezante is geweest die zich daar mee bezig heeft gehouden.
Piotr
Etienne Straatman
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-05-2002 02:00
Locatie: Den Helder

19-05-2002 21:40

Ik hoop toch niet dat de persoon die je dit heeft aangedaan, er een persoonlijke note bij heeft gedaan dat ie je "gehacked" heeft.

Ik vraag dit, omdat hij misbruik heeft gemaakt van jouw gegevens en dat maakt hem/haar in dit geval geen "hacker" maar een "cracker". Oftewel, hij weet dan zelf niet eens waar ie mee bezig is!
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

19-05-2002 22:21

sorry, hier moet ik je verbeteren.

zodra hij alleen een bericht achter laat en voor de rest niets doet, is hij een cracker, zodra hij er misbruik van maakt is hij een hacker...

als je goed bent ik cracken, kan je aangenomen worden door banken enz, om te kijken of hun systeem secuur genoeg is, dan ben je een cracker, want je 'profiteerd' er zelf niet van.
Plaats reactie