Respect voor PIM

Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

16-07-2002 12:34

5 juli 2002.
Opa staart naar buiten door de ruiten van het schuurtje. Sinds bevrijdingsdag j.l. is er veel gebeurd. De gebeurtenissen van 6 mei staan opa nog steeds helder voor ogen.Niet alleen opa, maar met hem vele nederlanders waren ontzet en verontwaardigd. De man die riep dat er iets moest gebeuren aan de misstanden in de woon- en leefomgeving waarin veel Nederlandse arbeiders moeten vertoeven is niet mee.
Het gedachtegoed is er nog wel en zijn volgelingen hebben massaal de steun gekregen van een groot deel van de Nederlandse arbeiders. De partij die traditioneel voor de arbeiders opkwam is door hen aan de kant gezet. Opa is in zijn schuurtje bezig met het aflakken van zijn favoriete karperhengel. Om gemorste verfspatten op te vangen heeft opa onder de hengel een krant uitgespreid. Geconcentreerd brengt opa de lak op de hengel aan maar de koppen in de krant doen opa in gedachten afdwalen naar de weken na de verkiezingen. De euforie van het eerste uur is inmiddels omgeslagen in een persoonlijk verwijt. Opa verwijt zichzelf dat hij zich zo heeft laten misleiden.Voor de verkiezingen beloofde de nieuwe partij dat zij de omstandigheden waaronder de Nederlandse arbeiders moeten wonen, zouden gaan verbeteren. Veel arbeiders geloofden hierin en kregen weer vertrouwen in de toekomst. Die positieve toekomst verwachting is inmiddels bij de meesten van hen verdwenen. Het beleid van het nieuw te vormen kabinet staat zo goed als vast. Maatregelen die het woon en leefklimaat in de wijken moeten gaan verbeteren zijn daar nauwelijks in genoemd. Ja, natuurlijk staat er dat er meer politie moet komen. Maar niet wanneer en hoe. Concrete plannen om te komen tot oplossingen van problemen rondom het migratievraagstuk worden eveneens niet genoemd. Ja, het heeft wel hun aandacht.
Wel zijn er heel concrete plannen genoemd die zeer direct de portemonnee van de Nederlands arbeiders raken. De faciliteiten om te sparen voor een oudedags voorziening worden fors ingeperkt. Voor veel mensen voor wie, na jaren in de marge van de samenleving te hebben geleefd, weer een zonnetje scheen doordat ze via een door de overheid gesubsidieerde baan zinvol en maatschappelijk nuttig werk verrichtten, dreigt opnieuw de uitzichtloosheid van een jarenlang bestaan in de bijstand.
Oh ja, de onroerende zaakbelasting wordt afgeschaft. Heel mooi voor de bezitters van vooral dure koopwoningen.
Nederlandse arbeiders in de huurwijken merken daar niks van.
En die vrijheid waarvan opa droomde, die er niet echt meer was, die raakt nog verder uit zicht. Voortaan als opa gewoon maar een ommetje maakt met de hond, dan moet hij er 57 jaar na de oorlog weer aan denken om zijn "ausweiss"mee te nemen. waarom? In je eigen land? De mensen die van elders komen en die zich hier niet wisten te gedragen moesten dat toch al bij zich hebben.
Nee opa is niet echt blij.
Een CDA minister op landbouw. Dat is het enige misschien positieve wat hij op dit moment kan bedenken. Het CDA draagt de visserij een warm hart toe. Wellicht ook de sportvisserij.
Maar wat is de prijs die de Nederlandse arbeiders daar voor moeten betalen?
Hopenlijk vissen zij niet achter het net.

Henrie de Vogel
Hans-Peter van Ee

16-07-2002 13:28

Henrie

Een waar woord wat betreft de kanteling politiek gezien sinds de zesde mei.
Mij verbaasd het echter niet dat we weer terug zijn bij af wat betreft veilig wonen en prettig leven.
Pim zei dat al meteen toen hij zijn LPF partij had opgericht dat alle andere mensen uit zijn partij politiek gezien niets te bieden hadden.
Dat blijkt nu overduidelijk....

Sommige mensen reageren hier trouwens heel negatief omdat men hier een politiek(e) onderwerp/moord bespreekt/bediscussiëerd.
Het is echter wel onder de map: koffietafelpraat geplaatst.
Mensen die een andere mening zijn toegedaan en vinden dat men hier alleen over karperzaken mogen praten, hoeven toch niet te reageren??

met bedenkelijke groet

HPE
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

16-07-2002 13:46

Henrie en HPE,

Ik kan me goed herinneren dat Pim zei dat er zeker een aantal zeer bekwame mensen op zijn lijst stonden. Niet iedereen, maar zeker wel een 20-tal.

Daarnaast vind ik het veel te vroeg om al kritiek te gaan leveren, we hebben nog niet eens een kabinet! Paars heeft acht jaar de tijd gehad, laten we deze coalitie ook wat tijd gunnen...

Groeten,

Mark
Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

16-07-2002 19:44

HPE en Mark

Inderdaad wat betreft veiligheid etc. terug bij af. Voornaamste reden waarom velen op de LPF stemden was de slappe migratiepolitiek van paars en een mede daardoor veroorzaakte onveiligheid.
Daar zie ik evens als opa geen concrete maatregelen tegenover. Wel termen in de zin van "aandacht hebben voor".
De enige concrete punten zijn die punten die de mensen die het toch al niet breed hadden het weer een beetje moeilijker maken.
Voor me zelf maak ik me geen zorgen. Ik ben zo`n 2 verdiener met een riante eigen woning.
Ik word dus financieel niet slechter van het nieuwe kabinet. Ik kan alleen niet tegen kiezersbedrog en sociale onrechtvaardigheid.
Verder geeft dit nieuwe kabinet duidelijk aan dat ze er dus niet zijn voor de lageropgeleide- en lagerbetaalde arbeiders. In die klasse bevinden zich wel de meeste sportvissers dus bij nieuwe antivislobby`s van de dierenbescherming maak ik me nu extra zorgen.

groeten,

Henrie
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

16-07-2002 21:26

Mannen,

Geloof mij, kritiek heb ik al genoeg geleverd. En wel bij de gasten die het aangaat, Den Haag.

Helaas, waarschijnlijk gelukkig, leven we in een land waar compromissen gesloten moeten worden.

Ik heb zojuist een bedankbriefje van Agnes van Ardenne gehad. Ik heb haar geantwoord, dat we zeker op visserij gebied de zaken kritisch zullen blijven volgen.

De bal ligt nu bij het kabinet, zelf geef ik ze de kans.

Onze visserij is natuurlijk maar een onderdeeltje, maar voorlopig staan we op punten nu eens voor. Of dit zo blijft is mede aan ons zelf. Ons eigen gedrag zal mede bepalend gaan zijn.

Een sterke KSN helpt ook zeker mee.
Gewoon lid worden

MVG

Klaas
Wilko Bloem

16-07-2002 22:25

Een gezond politiek wantrouwen, is wel op zijn plaats heren! Overziende het paarse verleden kan het niet beroerder, dan het eigenlijk al was. De tijd, zal het ons gaan leren, of het er beter of slechter op zal gaan worden, met dit rechtse kabinet. Wat de lager opgeleide en arbeiders betreft Heren, dat zijn ook inmiddels "luxe-werkpaardjes" c.q. tweeverdienertjes!

Gaan inmiddels ook drie keer per jaar op buitenlandse vakanties, en zitten ook in premie koop woninkje en rijden ook hun autootje enz. En als deze dan, ook nog politiek bewust waren, stemde hij of zij op zijn minst VVD! Er zal in Nederland niemand omkomen van de honger "zo ja" dan is men te lui geweest om te vreten te kauwen en te slikken!

Tevens wil ik hier maar mee aangeven, dat een P.V.A. Op positief doch nostalgische fundering, zijn politiek heeft kunnen bedrijven door de paarse jaren heen. Met als kiezers politiek onbewust aanhang, om dat hun ouders daar ook ooit op stemde! En deze partij hededaags geen bestaansrecht of rede had om nog verder te kunnen continueren! Waar deze model voor behoort te staan. En wat bij het ontbreken, aan zielige armlastige arbeiders betreft! Deze zijn mijn inziens historie c.q. verledentijd!

Overzie de grenzen opengooiende politiek van de jaren zeventig, hun stemmen waren welgeteld! En wat tevens een nieuwe voedingsbodem heeft gecreëerd die tegenwoordig L.P.F heet, en een "hedendaags" rechts kabinet heeft bewerkstelligd, na acht jaren paars! Wat het voor de sportvisserij gaat betekenen, mmm we zien het wel, waakzaamheid is zeker geboden!
Met politiek ontledende groet!

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-07-2002 09:38

Mannen, ik stel voor hier geen politieke demagogie te gaan bedrijven, maar ons tot de visserij te beperken.
Er is/komt een nieuwe CDA minister van LNV en een nieuwe LPF staatssecretaris van LNV en daar zullen we het voorlopig mee moeten doen. Nieuwe bewindslieden, nieuwe kansen, laten we het daar maar op houden wat onze visserij betreft. Sinds in april j.l. de politiek echt geschrokken is van de acties van de sportvissector moeten we 'druk op de ketel' blijven houden daar we met z'n allen weten dat de waan van de dag in de politiek hoogtij viert. We zullen dan ook ons uiterste best hiervoor blijven doen, hopelijk met zo veel mogelijk steun van alle serieuze karpervissers (al merk ik daar nog niet zoveel van, daar een groot aantal nog steeds niet heeft geleerd wat verder te kijken dan hun hengel lang is...). Liefst hadden we natuurlijk Agnes van Ardenne (als KSN fan) als minister van LNV gehad, maar lieve broodjes worden nu eenmaal niet gebakken, in haar mailtjes schrijft ze inmiddels 'lieve Klaas en lieve Aart', kijk dat opent ongekende perspectieven, helaas voor ons wordt ze de nieuwe minister van Ontwikkelingssamenwerking. Desondanks blijft ze een trouwe 'bondgenoot' met de nodige connecties en invloed.
Lid worden van de KSN of het VBK (indien mogelijk van beide verenigingen) is de beste optie om de belangen van de karpervisserij veilig te stellen / uit te kunnen breiden.
Wilko Bloem

17-07-2002 11:32

Met alle respect Heren, het bedrijven van "demagogie" c.q. volks verleidend en opruiende mennerij! Ontgaat mij eerlijk gezegd in deze topic, rubriek "koffiepraat" of zie ik nu iets over het hoofd :???:
Met vriendelijke groet Wilko!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-07-2002 12:30

Wilko, nou vooruit dan, beter gezegd het ventileren van persoonlijke politieke meningen/standpunten/overtuigingen. Zo goed:)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Aart Lokhorst op 2002-07-17 12:31 ]</font>
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

17-07-2002 19:45

Ik denk dat een cda'er op landbouw een ramp is: een soort omhooggevallen varkensboer die het wel snel voor elkaar zal krijgen dat Nederland een varkensstal (letterlijk) wordt.
De campagneleider van het CDA, ook zo'n lekkere jongen die het het beste met de beroepsvisserij voor heeft, en hij zal na zijn geslaagde campagne het CDA fijntjes inwrijven dat die arme beroepsvissers bijna niet meer te eten hebben.
Van Ardenne op Ontwikkelingssamenwerking: de eerste aanblik van die zielige aids-negertjes in Zuid-Afrika zal haar prompt het sportvissers/visserleed doen vergeten, wat ik u brom.

Peter
Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

18-07-2002 12:01

Peter,

Je hebt gelijk mbt je opmerkingen over de varkensboeren. Wel is het CDA zo`n beetje de enige partij die vindt dat jacht en (sport)visserij een integraal onderdeel is van de Nederlandse cultuur, welke cultuur ten tijde van paars, mede onder invloed van groenlinks op de pvda, flink verkwanseld is.
E.e.a. wil nog niet zeggen dat ik cda èr ben hoor. Bij het huidige kabinet is het het beste hopen van 3 kwaden, althans dat is mijn eerste reactie op basis van hun plannen. En daar ben ik pissed off over want die plannen waren voor de verkiezingen niet in hun programma`s ver meld en wat ze wel vermeldden , daar hebben ze het niet meer over.

Aart,

Ik wil hier net per se een politieke discussie voeren hoor, maar meer met mensen van gedachten wisselen over mijn en onze zorg over de maatschappij en dat deel wat betrekking heeft op onze visserij.

groeten,

Henrie
Hans-Peter van Ee

20-07-2002 20:05

Aart

Heeft karperen dan niets met politiek en de ontwikkelingen in de politiek te maken??

met afvragende groet

HPE
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

21-07-2002 14:52

Jazeker HPE, maar niets met persoonlijke politieke standpunten en daar doelde ik op.
Lid worden van de KSN of het VBK (indien mogelijk van beide verenigingen) is de beste optie om de belangen van de karpervisserij veilig te stellen / uit te kunnen breiden.
lode lagrange
Berichten: 61
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: nieuwpoort
Contacteer:

06-08-2002 20:08

ik was het zeker niet met hem eens

maar afschieten is nie de juiste manier

greetzz lode :sad: