De hond mee naar de waterkant.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

04-05-2002 05:46

Ik zelf neem nu en dan mijn hond nog wel eens mee.Soms komt het wel eens slecht uit,als je op bepaalde zit waar ik met de boot heen vaar, dan is het wat lastig.
Maarja als je je spullen aan het pakken bent en ze kijkt je aan, dan ben ik al weer verkocht.De zitten ook voordeelen aan : ze zou nooit je stek verlinken: en ze vertelt nooit door wat je allemaal vangt. Dit jaar gaat ze voor het eerst mee naar Frankrijk.
Het ras Staffordshire bull terrier stond op de lijst van risico honden, dit is per 2002 terug gedraaid. Ik heb een copie van een lijst van het Franse Ministerie. Mijn vraag is of er andere honden bezitters zijn die zonder problemen in FR. gevist hebben.
Ronald de Vries
Berichten: 269
Lid geworden op: 29-04-2002 02:00

04-05-2002 20:13

...
Laatst gewijzigd door Ronald de Vries op 14-10-2004 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

04-05-2002 22:52

Ray,
ik heb dan geen staf maar een boxer. Deze staat niet op de lijst van gevaarlijke honden maar gaat juist altijd mee naar Frankrijk. Belangrijk is dat hij een penning tegen hondsdolheid (rabies) omheeft. Daar doen ze in Frankrijk moeilijk over. Heb zelf nog nooit grenscontroles gehad en ook nog nooit vragen over mijn hond door controleurs.
Wel kan ik zeggen dat ik altijd veilig zit. Boxers zijn vrij nieuwsgierig en als er iemand langs komt hangt hij vol in de riem. Daar hij niet 1 van de kleinste hondensoorten is schrikt het behoorlijk af.
Ik zou het zeker doen, al is het maar voor je eigen veiligheid. Ik heb zelf op een water gezeten bij Parijs in de buurt waar de vissers veel last hadden van groepen Algarijnen die de omgeving onveilig maakte en ruzie zochten. Er is er niet 1 bij mij in de buurt geweest. Zo gauw er een mijn boxer zag (die dus echt geen vlieg kwaad doet) liep hij in een wijde boog het bos in om er 200 meter verder weer uit te komen.
Ook bij het uitvaren van de lijnen of het onderzoeken van het water zit er toch iemand bij je spullen. Als je goede papieren hebt waarin staat (in het Frans) dat het veilig is moet je het absoluut doen.
suc6
edwin
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

04-05-2002 23:17

Heel goede topic!

Hoe zit het met Bullmastiff's in Frankrijk?
Hier in Nederland verward iedereen ze met de Mastino die wel op DE LIJST staan.

Ik wil haar zeker mee gaan nemen, vooral als je alleen zit is dat nat. geweldig...52kg spieren daar gaan ze iid wel een blokje voor om en dan is het nog niet eens een reu (85kg). Tis maar goed dat ze niet weten dat ze op de vlucht gaat voor ieder vliegje maar dat maakt het dan wel weer des te lachwekkender, wat dat betreft is het echt een truttemelut.
ha ha

gr raymond
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

04-05-2002 23:19

Ik heb die papieren,zowel van de hond(raspapieren,inenting,enz) als de copie van het Franse Ministerie dat de Staff niet meer bij de risico groep behoort(dit is het eigenlijk nooit geweest) Ik ben lid van de Staffordshire Bull Terier club Nederland, in het clubblad stond een artikel dat ze geen eens wisten wat voor type hond dit was, het voor een pit aangezien,ik heb de secretaris gebeld deze heeft mij de brief toegezonden.Ik denk dat ik het daarom wel kan doen, ik ga een keer of 5/6 dit jaar zo'n 4 nachten per keer.We zitten zo ver achteraf, je kan daar alleen met de boot komen,en er wordt op dat stuk rivier vrijwel niet gevist (alleen door franse vissers)De contole is daar ook niet zo fanatiek.We zullen ons wel redden,ik heb in iedere geval een goede vismaat bij me.Min stafford BO.
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

02-06-2002 22:06

Wat is er nu mooier om je hond mee te nemen met het vissen....
Mijn flatcoat gaat ook altijd mee als ik alleen vis en het brengt je gewoon extra plezier.
Hoe het in frankrijk zit weet ik niet,vorig jaar hadden wij de herder van mijn vismaat mee en we hebben daar geen problemen mee gehad.Maar dit is ook een ander ras als die van julie.

Veel plezier met vissen voor julie en de hond in ieder geval!!!
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Ronald de Vries
Berichten: 269
Lid geworden op: 29-04-2002 02:00

06-06-2002 00:47

---
Laatst gewijzigd door Ronald de Vries op 14-10-2004 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Pieter de Jongh

06-06-2002 20:42

hallo allemaal,

allereerst blijft het natuurlijk eenieder zijn eigen beslissing.
Maar ik neem sinds '94 altijd een of twee mechels mee naar Frankrijk.
Dan praat je over sinds '94 een keer of 50.
Inclusief mijn grote vakantie van 3 weken.
En ik kan gerust zeggen dat ik al diverse keren gecontroleert ben, of aan de grens, of aan het water en nog nooit een "hond" die er na om keek.
Of laat ik het zo zeggen net wel.
En het enige is dat ze er net bang voor zijn .
Maar nog nooit problemen gehad.
Inspuiten tegen hondsdolheid heb ik na mijn eerste hond ook nooit meer gedaan.
Gezellig is het als je alleen gaat en het geeft je idd een veilig gevoel.

Nee hoor, bij mij gaan ze gewoon mee.

Pieter
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

07-06-2002 11:19

Mijn hond gaat is tot nu toe alleen nog maar mee geweest in Ned. ik weet ook niet of die ooit meegaat naar France.
Ik vind het leuk als ik alleen vis en dat doe ik toch niet in France en ik wil zeker geen enkel risico lopen. je zal je hond kwijt raken....het is net zoals je vis spul dit laat je echt niet zonder slag of stoot in beslag nemen.
mzzlss
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

07-06-2002 16:02

Hee die Ronald.

Ik heb diverse instansies gebeld, maar niemand kan mij de zekerheid geven dat er geen problemen komen,dus het is eigen risiko.Wij hebben thuis besloten het gewoon niet te doen ondanks alle papieren die ik erbij heb.Dus ik heb de keuze voor mijn Staff gemaakt dus dat betekent dat ik minder vaak naar FR. zal gaan ondanks dat ik veel tijd heb.Veel jongens zullen dit niet begrijpen:maar die hebben ook geen STAFFORD.
Pieter de Jongh

07-06-2002 20:39

Hai Ray,
goede keuze, het is immers JOUW keuze.
Voor mij ligt het wat anders.
Alhoewel ik er heel veel om geef, blijven het honden.
En die zijn er om mij te plezieren en niet andersom.
Nee, zij vullen het vissen aan tot een allesomvattende gebeurtenis waar ik veel plezier aan beleef.
Ik ben in ieder geval blij dat ik jouw keuze niet hoef te maken.

Groeten pieter
Ronald de Vries
Berichten: 269
Lid geworden op: 29-04-2002 02:00

11-06-2002 09:11

...
Laatst gewijzigd door Ronald de Vries op 14-10-2004 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

13-06-2002 19:24

Hallo,
Ik ben ook een trotse bezitter van 2 American Staffordshire Terriers (ja die van de lijst) en ben al eens met ze naar Frankrijk geweest,niet tijdens een vissessie maar gewoon 3 weken op vakantie. Natuurlijk wel eerst de nodige inentingen gehaald en de stamboompapieren meegenomen, ik heb zelfs een pasje van Raad van Beheer op Kynologisch gebied in Nederland om aan te tonen dat mijn honden geen pitbulls zijn. Maar ja.., meenemen tidens een vissessie, nou nee..betreffende controleurs en gendarmerie daar in France zijn meestal al niet zo goed gehumeurd t.o.v de Nederlandse karpervissers en als je daar dan ook nog eens met 2 'so called pitbulls' zit, tja dan vraag je om problemen denk ik. Gewoon lekker thuislaten dus, ik wist bij voorbaat bij dit ras dat er beperkingen waren, dit is er helaas zo een..

MVG LvDinter.
Plaats reactie