Winterkarperen

Winterkarperen?

Ja
95
87%
Nee
3
3%
Nee, op snoek
10
9%
Nee, iets anders
1
1%
 
Totaal aantal stemmen: 109
Jan Peter Teerling

18-09-2007 13:55

Harald van der Graaf schreef:[klopt klaas ik hoop dat we nou eens een echte winter krijgen is ook veel beter voor de vis inverband met ziektes en net wat je zegt je krijg ook weer betere vangsten en af en toe lekker krijg je mooie sfeerplaatjes op de foto gr harald
drillen in wakken is ook leuk

En daar versta je vis-vriendelijk vissen onder Harald?? :-?

En aan je onderschrift te zien kun je prima met leestekens overweg,
probeer dat ook eens in je postingen!!
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

18-09-2007 14:40

Ga het deze winter(hopelijk dat dat woord ook terecht mag blijken) ook doen, viste eerder nooit in de winter, maar ben nu 90% grootwatervisser geworden, en dan is het vele malen mooier, voor een groot wateroppervlak alles dor (en hopelijk wit) om je heen, 's morgens dampend water, mooie plaatjes worden dat hopelijk.

Over de MM boilies, ik probeer 35mm en 15 mm, waarschijnlijk worden de 15 mm brasemvoer en moet ik beide hengels met 35 gaan vissen...

we shall see, see er in ieder geval naar uit 8)
peter andrae

24-09-2007 00:03

Lukas er is ook nog een middenweg zou wel zo af en toe wat van die grote bollen voeren als je nu al weet waar en hoe je wilt vissen.

Het ergste wat je kan overkomen is dat als je op onverwarmt water zit je grote kans hebt dat het dicht vriest zo hadden Ruud en mijn persoontje besloten een groot water aan te pakken,we hadden samen al een tijdje gevoerd niets loos Ruud naar frankrijk voor 1 week ik bleef hier en voerde elke dag de stek aan,toen besloot koning winter zijn intrede te maken nog niets loos de wind kwam uit NO kracht 6 niets aan het handje als het maar bleef waaien maar dat deed het niet de volgende dag was het windstil,ook dat moet je incalculeren,dan ligt het in een nacht dicht.


Maar heb het al meerdere keren meegemaakt dat de dooi zijn intrede deed en er al een klein stukje te bevissen was,ik gooide dan mijn loodmontage op het ijs en trok hem langzaam over het randje het water in en niet zonder s6.

Maar bij een strenge winter zul je toch andere wateren moeten opzoeken die verwarmd worden.

Aas wat moet ik zeggen heb er al veel over gelezen ik pas mijn bollen aan en meestal zijn ze wat zachter als ik op onverwarmd water vis dan heb je nog een beetje atractie wat je volgens mij met zo een keiharde knikker niet hebt,maar dat is wat ik denk hoor weleens mensen die in de winter doorvissen met tijgernoten maar dan vraag ik mij af hoelang dat goed gaat.

Nou ik stop weer even ga zo naar mijn mandje.
Gebruikersavatar
pieter jan vd berg
Berichten: 449
Lid geworden op: 03-07-2006 11:50
Locatie: Barneveld
Contacteer:

24-09-2007 16:51

Ik ben wel van plan om de winter door te vissen, maar af en toe is roofvis ook wel leuk.. Snoeken met dood aas 8)
'T is wel een groot voordeel dat het zo lekker rustig is aan de waterkant.

Mvg,

PJ :wink:
Beter 1 karper in de hand, dan 10 in het water....
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

24-09-2007 17:35

lekker verhaal peter :D echt leuk om te lezen..

ja het aas zit ik nog te twijfelen.. want de meesten mensen zeggen dat je niet met bv. strawberry moet doorvissen maar meer vismeel ofzo?
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

24-09-2007 17:39

peter andrae schreef:Lukas er is ook nog een middenweg zou wel zo af en toe wat van die grote bollen voeren als je nu al weet waar en hoe je wilt vissen.


klopt, kwam er laatst achter hoe gigantisch die 35 mm bollen wel niet zijn, had er nog nooit mee gevist, zag ik 30mm's liggen dacht wat zijn dat voor giganten :lol: 35 zal wel helemaal aan de grote kant zijn dan zet je niet alleen de brasem buiten spel maar ook nog eens alle karper onder de 20 pond :lol: hoewel die echte kanaaltypes wel een MUIL hebben, gaat gauw een 35mm bal in ook bij de kleinere vissen

Ik denk dat ik voor de tussenweg kies: 24mm en 15mm(op 20mm plank, tonnetjes dus).
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

24-09-2007 18:32

In de winter??

Muts op en met de penhengel op pad.
Ook hier op het kanaal zijn hele leuke plekjes te vinden om in het najaar met de pen te bevissen.



Ajoooo
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

24-09-2007 19:13

Ja misschien zwemt die dertiger uit het sterrenpark er ook nog wel :lol:
peter andrae

24-09-2007 19:45

Wat ik dus denk is dat een karper voor groot en hard aas teveel energie moet gebruiken dus eerder geneigd is kleiner aas te pakken voor hem natuurlijk veel makkelijker en natuurlijker maar dit is maar een gedachten spinsel en we hebben het natuurlijk over winterse omstandigheden.


Wat ik van mijn eigen visserij weet is instant zoet en vaak op een bollie met een open structuur dat bereik je weer met birdfood en wat zaadje,s bijvoorbeeld parkietzaad en ze niet al te lang te koken,meestal snij ik een stukje van de buitenmantel af dit doe ik ook met de paar bollen die ik erbij schiet.

Maar ook met bollen met een klein percentage vismeel heb ik in de winter al de nodige vissen gevangen maar dan in een percentage van 5 tot 10 % op de totalen mix dan heb je nog wat ruimte om bijvoorbeeld wat birdfood er bij te doen of een ander product.
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

24-09-2007 22:38

Lukas den Admirant schreef:Ja misschien zwemt die dertiger uit het sterrenpark er ook nog wel :lol:



Wie weet.
Er zitten anders nog zat ijsberen. 8)


Met penvissende groet,
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

25-09-2007 10:07

je snapt 'm toch wel he, die kanaalsterrenparkdertiger
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

25-09-2007 10:10

Het stikt er niet van de dertigers hoor Rick
wiebrand dragt

26-09-2007 21:52

niet mmmmmmmm
Gebruikersavatar
stephan bultman
Berichten: 163
Lid geworden op: 01-09-2007 16:47
Locatie: Doornspijk

01-10-2007 18:42

Ik ga deze winter ook maar eens lekker vissen. Vorige jaar stond karpervissen bij mij op een laag pitje. Maar dat is nu wel anders. Dus heb vorig jaar de winter ook over geslagen. Heb wel genoeg verhalen gehoord die in de winter gebeurd zijn. Bij mij op mijn thuiswater ontstaat er zelfs een toptstek zoals je ze in de zomer niet tegenkomt. Dus ik ga deze winter zeker weten de waterkant op zoeken. En ga waarschijnlijk de karpers proberen te verleiden met 15 mm pop-upjes. Hopelijk valt er nog een fototjuh te schieten waarop ik een karper mag vasthouden in de sneeuw. Dat lijkt mij echt geweldig.

mvg,
stephan
You got to lose to know how to win
Gebruikersavatar
Mario de Wit
Berichten: 65
Lid geworden op: 04-05-2007 20:45
Locatie: Den Haag

10-10-2007 11:21

Jup, als er tijd is ga ik ook vissen deze winter(herfst)

en zeker ook nog met de pen!

Wss met zelf gemaakte mini boillies, over de smaak ? hmm.. iemand tips ? zoet? of een vismeel boillietje ?

Groetjes,,

Mar..
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

10-10-2007 11:36

Mario de Wit schreef:Jup, als er tijd is ga ik ook vissen deze winter(herfst)

en zeker ook nog met de pen!

Wss met zelf gemaakte mini boillies, over de smaak ? hmm.. iemand tips ? zoet? of een vismeel boillietje ?

Groetjes,,

Mar..


is een topic over onder 'AAS', over winteraas
Gebruikersavatar
Laurens de Waard
Berichten: 208
Lid geworden op: 14-05-2006 22:07
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

18-10-2007 12:23

k ben vorig jaar "verslaafd" geworden aan wintervissen,
kga ook wel enkele keren op snoek,
maar karper: ik ga gewoon de winter door.
Wat een beloning als je met vorst nog een vis vangt... de gezelligste dagen/nachten heb ik in de winter gemaakt....
peter andrae

18-10-2007 14:29

Wij hebben afgelopen jaar ook met de jaarwisseling gevist ik deed er kleine 22 mm oliebolletje,s aan met wat poedersuiker,nou kan jullie zeggen ze vonden ze heerlijk.