Stomste wat je ooit gevraagd is aan de waterkant

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

17-08-2007 13:43

Plaatjes zeggen meer als woorden :D
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

17-08-2007 13:45

Juist!

Dat is zo'n schijtlaars die een beetje de jeugd loopt op te naaien.
Dat soort durft zich niet bij mij in de buurt op te houden. Herstel.
Dat soort krijgt helemaal de kans niet zich bij mij in de buurt op te houden.

Natuurlijk was Janieck bezig de vis los te laten en heeft die pedante zak tegen zijn kakwijf geroepen dat de vis dood was om vervolgens lachend door te lopen voordat Janieck kon laten zien dat ie gewoon wegzwom.

Misschien dat Janieck inderdaad een kleine toelichting moet geven?

Ik vermoed dat de lafbekken hun ongelijk niet hebben afgewacht en hem gepeerd zijn voordat ze zagen dat de vis zich rustig uit de "staartgreep" loszwom!

Of zijn ze er toch bij gebleven? In dat geval; wat was hun commentaar toen de vis wegzwom?

Groet,
Jacob

Dat: hij wacht tot wij weggaan en dan ... is natuurlijk een smerige insinuatie aan het adres van Janieck!!! Begrijpen jullie dan echt niet uit het verhaal dat die lafaard erop uit was om zich op de jeugd af te reageren? Jaja. Dat wordt toch echt allemaal door die Gevaarlijke Gek In Het Haagse Torentje gestimuleerd hoor, het is zo oud als dat er macht moet worden uitgeoefend: melk het klootjesvolk uit, degene die te mondig wordt laat je door het hoofd schieten en vervolgens kun je heel lang aan de macht blijven door dan een keer de moslims aan te wijzen als de grote boosdoeners, dan zijn het weer de oude vandagen die op straat rondhangen, dan zijn de homo's aan de beurt, vervolgens de Friezen, dan wordt er gemeld dat er MKZ zou kunnen heersen, en mocht dat niet helpen stuur dan maar een afgekeurd mortier naar Afghanistan...

En heel Nederland houdt z'n bek dicht. Nee, toch niet...
Daar zie ik een jongetje glunderend omdat ie een visje heeft gevangen...
Die ga ik even lekker lopen afzeiken zeg...

En zo werkt het. En ondertussen zit die Landverrader nog steeds op z'n troon met z'n gladde praatjes. Nee. Herstel. Je hoort die Gek helemaal niet, dan kan hij namelijk ook geen onzin lopen uitkramen waar dat handjevol critici die er nog zijn, lastige vragen over zou kunnen gaan stellen...

Groet,
Jacob

Maar we mogen trots zijn op onze 3-kleur.

Een paar eeuwen geleden boezemde de aanblik van die kleuren in de vlaggenmast meer angst in dan de piratenvlag van Blackbeard.

Nu staat dezelfde driekleur voor de PvdD. Wij zijn (nog wel) het enige land met zo'n partij. Mochten er nog meer landen volgen, zijn het allemaal Westeuropese landen en waarom? Omdat wij bezig zijn in hard tempo onze beschaving te verkwanselen aan dat handjevol halve zachten dat het hier zo nodig voor het zeggen denkt te kunnen hebben...

Jammer Janieck dat ik er niet bijstond... Dan had die hufter zijn laatste woorden tussen zijn losse of missende tanden mogen proberen te fluiten...
Laatst gewijzigd door Jacob van Wensveen op 17-08-2007 14:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Tonnie Amelink
Berichten: 183
Lid geworden op: 06-02-2007 19:54
Locatie: La Bedchairyona

17-08-2007 13:46

Kenny Willems schreef:
Tonnie Amelink schreef:Een karper gaat toch niet zo maar dood?


Jawel hoor een karper kan zomaar dood gaan heb dat al eens gezien.

Zonder reden? Tijdens het onthaken en terugzetten bij de karper van Janieck? Leg eens uit?

Mvg
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-08-2007 13:56

Nee niet zonder reden, stress kan een oorzaak zijn, het dier bezit ook een hart en die kan net als bij ieder hart plotseling stoppen.
Nee nooit zonder reden, in dit geval kun je als aanleiding het vangen benoemen, de rest moet je via sectie proberen te achterhalen.
8) 8) 8) 8) 8)
Waarschijnlijk is de man dan bioloog geweest, wij moeten de dader dus bij Sportvisserij Nederland zoeken. :wink: :wink: :wink:
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

17-08-2007 13:59

hartaanval waarschijnlijk vis ging ongeschonden terug om zo weer boven te komen en was gelijk einde verhaal.

Maar gaat niet om de vis van janieck maar gewoon dat het kan gebeuren, net zoals jij en ik opeens neer kunnen vallen.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Tonnie Amelink
Berichten: 183
Lid geworden op: 06-02-2007 19:54
Locatie: La Bedchairyona

17-08-2007 14:05

Zou wel kunnen ja, maar ik geloof er niets van.

Mvg
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-08-2007 14:06

Gelukkig is de man geen visser, het is vissers namelijk niet toegestaan om karper mee te nemen, ze moeten ook altijd de vissers hebben.
Calimero had er ook altijd last van. :D :D :D 8) 8) :wink: :wink:
Vissen is een hobby, geen religie!
Jan Peter Teerling

17-08-2007 14:30

Jammer Janieck dat ik er niet bijstond... Dan had die hufter zijn laatste woorden tussen zijn losse of missende tanden mogen proberen te fluiten...

Go Jacob! :lol:
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

17-08-2007 14:39

Goed gezegd jacob 100% mee eens.

stel kadavers daar in den haag.
en maar roepen dat wij niet mogen discrimineren,latan ze gauw oprotten voordat ik ze allemaal een nekschot geef.
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

17-08-2007 15:02

Jan Peter Teerling schreef:Jammer Janieck dat ik er niet bijstond... Dan had die hufter zijn laatste woorden tussen zijn losse of missende tanden mogen proberen te fluiten...

Go Jacob! :lol:


Ja Jan, ik zit eigenlijk te wachten op Anne maar de film zal wel ergens gestopt zijn door één of andere storing... Of ze hebben de zaal moeten ontruimen vanwege dat luchtje dat Mark heeft uitgezocht.

Ik wou het nog tegen Anne zeggen, maar hou toch maar wijselijk m'n mond: je moet NOOIT een luchtje laten uitkiezen door de directe concurrentie. Anne gaat naar de bioscoop met een date en Mark moest gisteren met haar mee om de geurtjes te beoordelen, nou daar had ik toch óf echt voor gepast óf ik had een flaconnetje WC-eend uitgekozen...

Ik hoor ook niet veel van Mark dus er is iets veranderd gisteravond...

Maar ik heb Anne inmiddels gevraagd of ik ook een keertje mee mocht.

En om even op dit topic terug te komen: ik kan dit soort dingen rustig zeggen. In de praktijk heb ik nog nooit geweld hoeven toepassen...
Beter gezegd, kunnen toepassen... Telkens als ik het wil toepassen, zijn ze me te snel af en peren ze 'm. Misschien dat ik dan maar op een of andere atletiek of sprintsport moet. Dan zou ik misschien wel de kans krijgen er eentje toe te takelen.

Kortom Jan, mijn ervaring is dat kereltjes die jongens van 15 lopen te zieken, nooit blijven staan om een paar klappen in ontvangst te nemen.

Het is niet anders. Ik had graag een fluitconcert willen horen 8) .

Groet,
Jacob
Wonderful Days
K. van den Herik

17-08-2007 15:04

Hallo Jacob,

Het zou zo maar kunnen, dat de toeschouwers totaal geen weet hebben wat Janieck aan het doen was. Het zou zomaar kunnen zijn, dat zij dat hartstikke zielig vonden. Het zou maar kunnen zijn dat zij best begaan waren met het lot van die vis. Het zou kunnen zijn, dat dat hun mening is. En ik ben trots op het feit, dat iedereen zijn eigen mening mag hebben en sterker nog mag ventileren.

Door een juiste aanpak van educate (daar is ie weer) kan Jannieck op een simpele edoch doeltreffende wijze uitleggen wat hij aan het doen is. Hopelijk wordt dit dan door de toeschouwers positief opgepikt.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

17-08-2007 15:49

Het zou zomaar kunnen dat Jannieck in alle beschaafdheid een poging deed om één en ander uit te leggen (die educatie) en het zou zomaar kunnen dat die 2 "toeschouwers" niet het fatsoen hadden om te luisteren. Wat ik hoop voor ze, in plaats van dat ze echt zo dom zijn te denken dat die vis na 2 tellen stikt en dood is op de kant.

Ik weet niet wat ik gedaan had. Wil best mensen iets uitleggen maar dan moeten ze er wel open voor staan. Bij dat soort fanatieke dierenvrienden is het vaak my way or the highway. Valt niet mee te praten. Dan had ik iets gezegd van: "Een mening hebben is prima, maar zorg wel dat je er verstand van hebt anders kom je zo dom over wanneer je je mond los doet."
Jan Peter Teerling

17-08-2007 15:56

Mensen die al met een voor-ingenomen mening komen en een 'zie je wel ik dacht het al mening' lopen te zieken krijgen bij mij ook verbale straf terug.De oudsten horen altijd de verstandigsten te zijn? :lol:

Die educatie horen ze allllllang achter de rug te hebben Klaas.

Die laatste druppel in de emmer (plaatje?) kan bij mij soms ook explosief de emmer doen overlopen.

Mensen die geintresseerd bij mij een praatje komen maken kunnen een serieus antwoord verwachten.

Maar de rest van het RTL4 volk..

Moet je Opel Kadett niet gewassen worden?
Zit dr geen onkruid meer in de tuin waar je je mee kan bezig houden?

Oftewel fiets ff lekker door!
K. van den Herik

17-08-2007 15:58

en dan zou ik en dat gebeurt mij niet.
En dn stamp ik ff. typisch kurreperpraot.

L
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

17-08-2007 16:25

Dit was toch het stomste wat je ooit is gevraagt aan de waterkant topic :roll:
:D :D :D :D :D 8) 8) 8) :lol: :lol: :lol:
vr gr peter
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

17-08-2007 16:30

Nu een onduidelijk verhaal onderwerp :D
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

17-08-2007 16:31

Hallo K.

Ik begrijp wel dat jij het voor deze 2 moraalridders wil opnemen.

Welnu. Ik verbaas me er ten eerste over dat er zoveel misverstanden ontstaan door Janieck's schrijfstijl. OK het is niet helemaal foutloos.
Maar als je het stukje hardop voor jezelf opleest, zul je merken dat het allemaal wel meevalt...

Nu ga ik even snel jouw redenering na.

Eerste alinea: "het zou kunnen dat het stel begaan is ..."
Antwoord: Dat kan! Sterker nog: Janieck geeft de indruk dat dat ook zo is: "hij is in ademnood, ik zie hem lucht happen", zou die man gezegd hebben.

Tot zover niets mis. De toeschouwers zijn bezorgd, waarom niet?
Je zou zelfs kunnen zeggen dat het prijzenswaardig is, jij gebruikt hier het woord trots... zover ga ik niet.

Dus tot hier is er niets aan de hand. Ook niet in het relaas van Janieck.

Maar dan de tweede alinea: Janieck zou volgens jou die mensen hebben moeten uitleggen wat ie aan het doen is.

Dan kijk ik even wat Janieck, onze 15-jarige karpervisser gedaan heeft: Om de angst van die mensen weg te nemen, zegt Janieck (notabene beleefd en hierdoor stijgt mijn bewondering, want ik moet altijd van iedereen maar aanhoren dat de jeugd geen fatsoen meer kent, dit wordt niet in de laatste plaats herhaaldelijk geschreeuwd door de Heren Van Het Haagse Pluche"):
"Meneer (hier had ik al een schuttingwoord gebruikt, bijvoorbeeld in de vorm van een ander woord voor scrotum, zo niet Janieck die netjes én correct blijft én ook nog met "twee woorden" spreekt (klasse jongen!)), dit doen ze altijd als ze uit het water zijn."
Even later nogmaals gevolgd door een geruststelling én een duidelijke en dus doeltreffende uitleg aan die "meneer" over wat Janieck's volgende stap is, namelijk het terugzetten...

Alles, maar dan ook alles is door Janieck correct gedaan. En toch gaat het nu mis.

Op het moment dat Janieck de vis in het water zet en hem blijft ondersteunen, wordt er een opmerking gemaakt door "mevrouw" waardoor de hele zaak een verkeerde wending neemt: "Wat doe je!!!"

(Janieck, zeker op een hysterische schrille toon in je oren gekrijst of niet? Ja, he? Ik had al zo'n vermoeden dat ze toch wat met vis hadden: mevrouw staat op de markt vis te verkopen, natuurlijk. Dus een viswijf!)

Door dit gekrijs wordt "meneer" emotioneel en brengt datzelfde gekrijs direct in verband met moord en doodslag én weet uit louter angst alleen nog maar het woord dood te zeggen: "Dood!!!! Hij is dood!!! Terwijl hij deze woorden uitschreeuwt, zijn nog steeds de aanhoudende krijstonen van "mevrouw" te horen... En dan volgt de uitspraak waardoor ik concludeer dat ze aan het zieken zijn: "Hij wacht tot we weggaan en dan neemt hij hem mee!!!" Dit is gewoon speculeren. Waar die man niet over speculeert is het feit dat hij weet dat die jongens begaan zijn met de vis (omdat ze zo duidelijk hadden uitgelegd wat er ging gebeuren en hem tot twee keer toe hadden gerustgesteld...)

K. het bovengaande goed op je laten inwerken en dan moet zelfs jij toegeven dat deze toeschouwers nooit iets positief hadden kunnen oppikken, hadden willen oppikken!!!

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

17-08-2007 17:13

Zo! Een hele discussie omdat mijn nederlands niet 100 % is, daar moet ik toch eens wat aan gaan doen :o Maar Jacob heeft precies in de gaten hoe het verhaal in elkaar zit, en daarom was in dus ook behoorlijk pissig, ik wachte tot de karper uit zichzelf wegzwom, en dan gaat die man mij beschuldigen dat ik wacht tot de man en vrouw wegzijn, om hem daarna mee te nemen :o Maar de karper was niks mis mee, maar ik wil alleen 100 % zekerheid dat hij weer op kracht is gekomen, als ik hem weer vrijlaat!


Janieck Spithoff
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

17-08-2007 17:20

Ow nu snap ik hem, die lui dachten dat jij die vis mee zou nemen?
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

17-08-2007 17:21

Ja :o :(
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
raymond jongeling
Berichten: 151
Lid geworden op: 25-11-2006 12:44
Locatie: zwijndrecht

17-08-2007 17:24

Vis om te eten halen we bij de visboer heh!!! :lol:
Kijk liever naar een spiegel aan de waterkant , dan naar de spiegel in m'n badkamer.....
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

17-08-2007 17:41

Kenny Willems schreef:Ow nu snap ik hem, die lui dachten dat jij die vis mee zou nemen?


Dit was nog niet bekend :o

:D :D :D 8) 8) 8) :lol: :lol: :lol: :lol:
vr gr peter
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

17-08-2007 18:23

Juist!!!

En nu is de cirkel rond!!!

Mevrouw Viswijf werd hysterisch vanwege het feit dat ze dacht dat Janieck en vismaat vis gingen vangen voor de consumptie.

En dat zouden ze dan als concurrentie hebben gezien, omdat ze zélf op de markt staan... met vis!!!

Zo, nu valt alles op z´n plaats.
Ik denk dat K. dat ook wel begrijpt!!!

OK, maar ik mag ook wel eens speculeren!
Zou me niks verbazen als ik nog goed zit ook!!!

Groet,
Jacob
Wonderful Days
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

18-08-2007 10:18

Zegt die vrouw: "Wat doe je?" en voordat ik wat kon zeggen, zei die man: "Hij is dood, die jongen wacht tot wij weggaan, en dan neemt hij hem mee naar huis voor in de pan!!`
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

18-08-2007 20:14

:D :D :D , we zijn op pag. 13 begonnen, en de clou is er eindelijk.
wat lopen er hier op het board toch een stelletje @@###$4 rond.

prima gedaan Jannieck, laat je vooral niet op de kast jagen door dat gespuis hier 8) , de reacties zijn wel heel leuk trouwens. :D .

gr
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep